לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, מכינות, תנאי קבלה

לימודים לתעודת הנדסאי רכב


פורסם על ידי ב 22 במרץ 2010 – 14:45תגובה אחת

לימודים לתעודת הנדסאי רכבמקצוע הנדסאי רכב הוא מקצוע שהתפתח והשתנה רבות ממש בשנים האחרונות בעקבות השינויים בעולם הרכב. קיראו על לימודים לקראת תעודת הנדסאי רכב!

היום בכל הרכבים החדשים מותקנות מערכות ממוחשבות ומושגים כמו בקרת אקלים, מחשוב ובקרת יציבות, שפעם היו שמורים לרכבים מפוארים ומתוחכמים, נהיו נפוצים כיום בכל כלי הרכב החדשים.

גם עולם המוסכים השתנה בהתאם בעקבות השינויים הטכנולוגים כך שבאופן טבעי גם הטיפולים לרכב השתנו ונוצר צורך באנשי מקצוע בעלי ידע בנושאים רבים ומקיפים של הנדסה שיטפלו בצדדים הטכנולוגיים של הרכב.

הנדסאי הרכב אינו תחליף למכונאי אלא מקצוע משלים לו. לימודים לקראת תעודת "הנדסאי רכב" מקנים ידע מעמיק בכל הקשור לטכנולוגיית הרכב ומערכות הרכב המורכבות, איתור תקלות, תיקונן ואף פיתוח מערכות חדשות.

בנוסף, הלימודים מקנים להנדסאי ידע שיאפשר לו בעתיד להתמודד עם החידושים וההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום זה.

בעבר למדו את המקצוע רק כחלק מלימודי הנדסת מכונות אך כיום אפשר ללמוד אותו גם כלימודים נפרדים במספר רב של מכללות להנדסאים.

תנאי הקבלה הם תעודת בגרות או מכינה טכנולוגית קדם הנדסית. אורך הלימודים הוא כשנתיים במסגרת של חמישה ימים בשבוע, אך לרוב ניתן ללמוד גם במסגרת לימודי ערב בתקופה של שלוש שנים למי שמעוניין לעבוד במקביל ללימודים.

הלימודים משלבים בתוכם לימודים עיוניים ומעשיים בהם ילמד התלמיד נושאים מדעיים והנדסיים הקשורים לעולם הרכב, אבחון תקלות ועבודה מעשית.

מה לומדים?

הנושאים העיקריים הם: אנגלית, פיזיקה, מתמטיקה, תרמודינמיקה, חוזק חומרים, חשמל, תורת הרכב, מערכות רכב מתקדמות, תורת המנוע, מתקני שינוע והרמה, בטיחות, דיאגנוסטיקה (אבחון תקלות) ותכנון וניהול מוסכים.

בסוף הלימודים, לאחר הגשת עבודת גמר, יקבל התלמיד תעודת הנדסאי רכב מטעם המכללה בשיתוף מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית ובמדע). לאחר קבלת התעודה נרשמים בפנקס ההנדסאים והטכנאים של משרד התמ"ת ויוצאים לשוק העבודה.

היכן ניתן להשתלב לאחר הלימודים?

הנדסאי רכב יכול להשתלב במגוון רחב של תפקידים בתחום הרכב והמכונות: עבודה במוסכים, עבודה במחלקות שירות ומכירה של רכבים, הדרכה בתחום הרכב, ייעוץ לרוכשי מכוניות וכו'.

בהמשך ניתן להתקדם לתפקידים בכירים יותר כמו: מנהל מוסך, ניהול מחלקות שירות וניהול ציי רכב בחברות גדולות.

בהמשך ללימודים אלו אפשר ללמוד התמחויות נוספות ולעסוק בשמאות רכב כקצין בטיחות תעבורה. אפשרות אחרת היא לפנות ללימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות או הנדסת חשמל.

המקצוע מתאים לאנשים בעלי זיקה לעולם הרכב והמכונות, בעלי יכולת וחשיבה טכנית וטכנולוגית, שנושאים כמו פיזיקה, מתמטיקה ופנאומטיקה לא מפחידים אותם.

הנדסאי נדרש להיות איש מקצוע אמין, מדויק וסבלני ובעל יכולת חשיבה אנליטית. היות וטכנולוגיית הרכב עדיין בהתפתחות מהירה יש לצפות כי גם לאחר לימודיו יצטרך ההנדסאי להוסיף וללמוד כל הזמן כדי להישאר מעודכן.

תחום עולה – ביקוש גבוה!

הביקוש למקצוע כרגע עולה ככל שישנם יותר רכבים בשוק עם מערכות יותר ויותר מתוחכמות וככל שקצב החידושים עולה ונהיה מסובך יותר.

בעתיד עם כניסת הרכבים החשמליים הביקוש יגדל עוד יותר. כמו כן תעודת הנדסאי רכב מהווה קרש קפיצה למקצועות אחרים קרובים בהם נדרש ידע הנדסי דומה.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free