לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי שיווק – לימודים גבוהים לתואר בשיווק


פורסם על ידי ב 12 באפריל 2009 – 14:143 תגובות

נהוג לומר שעסק מצליח או נכשל לא על פי יכולותיו בתחומו, אלא על פי טיב השיווק שלו. לכן, שיווק הוא אומנות נדרשת, החשובה בכל חברה ובכל תחום עיסוק. לימודי שיווק ניתן למצוא במוסדות רבים ובמסגרות שונות.

במאמר זה נסקור את האפשרויות ללימודי שיווק, מה אורך המסלולים השונים ללימוד שיווק במסגרות השונות, לאילו צרכים מתאימים לימודי שיווק, באילו מישרות יוכלו לבחור הבוגרים של לימודי שיווק, ואף נציין מספר טיפים חשובים להצלחה בלימודי שיווק.

היכן ובאילו מסגרות ניתן ללמוד שיווק?

לימודי שיווק הם תחום נרחב וכוללים לימודים מתחומים שונים וברמות התמחות שונות. לדוגמה – שיווק ומכירות, ניהול, מנהל עסקים, פרסום, ועוד.

לימודי שיווק ניתן למצוא במסגרות שונות, החל מלימודים בקורסים קצרים (שמשכם לרוב עד שנה) ופרטיים אשר בסופם מקבלים תעודת השתתפות, וכלה בלימודים אקדמיים לתואר ראשון (משך הלימודים במסלול זה בממוצע בין שלוש לארבע שנים), תואר שני (בהינתן שיש לתלמיד תואר ראשון המאפשר לימודי תואר שני בשיווק, מדובר על מסלול לימודים שמשכו בממוצע כשנתיים במסגרות אקדמיות שונות ושלוחות של מסגרות אקדמיות מחו"ל) או דוקטורט.

מה לומדים בלימודי שיווק?

כמובן, חשוב להבין באיזה קורס מדובר ומה הסילבוס שמציע הקורס, מפני שבתחום השיווק ניראה במיוחד שהחומרים הנלמדים בכל קורס וסדנה עשויים להיות שונים משמעותיים זה מזה.

בלימודים נרחבים וכוללים בתחום השיווק נרצה למצוא נושאים כגון: הכנת תוכנית עיסקית, הכנת תוכנית שיווק, איסוף מידע, הצבת יעדים שיווקיים ותכנון תקציבים, תכנון וביצוע של מחקרי שוק, תכנון מערכות הפצה וערוצי הפצה, יחצ"נות, שיווק ופרסום באינטרנט,  לימודי פרסום, אמנות השכנוע, עיצוב מסר פרסומי, מדדים להצלחה, קידום מכירות, ניהול מותגים, ניהול תקשורת שיווקית, ועוד.

עוד בלימודי שיווק יסודיים ייתכן שייסקרו תחומים המשיקים לשיווק כגון פירסום, מכירות, כלכלה, מנהל ומנהל עסקים, מדיה קופירייטינג או תקציבאות, וכיוצא באלה.

עלויות לימודי שיווק - מכללה או אוניברסיטה

כאשר בוחרים לימודי תעודה, הלימודים הם לרוב קצרים וממוקדים, אולם יקרים, והעלות לקורס נעה בין 5,000 ₪ ועד 30,000 ₪ לקורס.

עלות לימודים אוניברסיטאיים בתחום באוניברסיטאות, תהיה בסביבות 10,000 ₪ לשנה, כאשר המדובר בשכר לימוד בלבד, ללא עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון – כמו נסיעות וחניה, מגורים אם יש צורך בכך, צרכי לימוד כמו מחברות, ספרי לימוד, צילומים, וכולי.

שנת לימוד במכללה אקדמית יכולה להגיע למחיר של 25,000 ₪ לשנה, במרבית המקרים מחיר זה כולל את כל עלויות הלימודים וחומרי הלימוד.

לימודי תואר שני בשיווק עשויים להיות יקרים יותר מלימודי התואר הראשון, ומחיר הלימודים לשנה אחת עד 50,000 ₪ לשנת לימודים.

השתלבות בעבודה לאחר לימודי שיווק

בוגרי לימודי שיווק יוכלו לפתח קריירה בתחומים רבים ומגוונים, בשל העובדה שכל חברה ועסק משקיעים בתחום השיווק, ללא קשר לתחום העיסוק העיקרי של החברה.

זו גם הסיבה, שתחום השיווק הוא תחום עיסוק מגוון שמתאים למי שצריך להחליף סביבה מדי כמה שנים.

בתחום השיווק ניתן לפתח קריירה כמנהל מוצר או מנהל מותג, מנהל שיווק ומכירות, מנהל פרסום או מנהל קריאייטיב, וכמובן, מנהל שיווק.

ניתן לבחור בעבודה כמעט בכל תחום – שיווק בתחום ההייטק, שיווק ופרסום במשרדי פרסום, שיווק למוצרים שונים מכל תחום בחברות ומפעלים בכל היקף פעילות, שיווק לקהלי יעד בארץ או שיווק לחו"ל (משרה שבמרבית המקרים תאפשר נסיעות רבות לחו"ל), ואף מישרה או התנדבות בשיווק עמותות התנדבותיות בתחומים שונים.

טיפים להצלחה בלימודי שיווק

חשוב לדעת מראש מהי מטרת הלימודים – אם המטרה היא בניית קריירה, ייתכן ויהיה צורך לשים דגש על קבלת תעודה בסיום הלימודים, לכן עדיף יהיה ללמוד שיווק לתואר ראשון או שני.

אולם, אם המטרה היא הרחבת אופקים במהלך קריירה, צרכים אישיים או פרקטיים, וכדומה – ייתכן וכדאי יהיה לשקול לימודי תעודה בשיווק  שהם בדרך כלל קצרים יותר וממוקדים.

ועוד טיפ – בשיווק יותר מאשר בתחומים אחרים, חשוב לשלב לא רק לימודי שיווק תיאורטיים, אלא גם התנסות מעשית.

לכן, טיפ טוב ודרך טובה לפעול תהיה, למצוא דרך להתנסות בתחום השיווק, אם על ידי שיווק מוצר או שירות אישי, או על ידי הגשת עזרה בעבור תשלום סמלי או ללא תשלום כלל למי שזקוק לעזרה בתחום השיווק (קל מאד למצוא מי שיכול להיעזר במשווק..).

Share/Save/Bookmark



3 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free