לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תואר ראשון, תנאי קבלה

לימודי עיצוב – גרפי, פנים, מוצר, תכשיטים, אופנה ומה לא!


פורסם על ידי ב 14 בספטמבר 2010 – 9:245 תגובות

לימודי עיצוב הם המסלול הטוב ביותר לאנשים יצירתיים, המעוניינים לעסוק בתחום שקרוב לליבם, שיש לו ביקוש בשוק. החל מעיצוב אופנה ועד עיצוב מוצר, האפשרויות הן רבות ומגוונות!

לימודי עיצוב מכשירים את המעצבים הצעירים לא רק בפיתוח קולם האישי, אלא גם בהיכרות עם ההיסטוריה של האמנות והעיצוב, כמו גם עם תוכנות מחשב ודרכים לתרגם את היצירתיות לשוק העבודה.

לימודי העיצוב אורכים ארבע שנים. חלק מהמוסדות מעניקים תואר, וחלקם תעודות גמר. עם זאת, מבחינת דרישות השוק והיכולת לעבוד בתחום אין משמעות להבדל בין לימודי תעודה או תואר ראשון.

איפה לומדים עיצוב?

ישנם בתי-ספר רבים המציעים מסלול לימודים בעיצוב, הפרושים ברחבי הארץ. המפורסמים שבהם הם בית הספר "שנקר" שנמצא באזור המרכז (רמת-גן), ו"בצלאל" שנמצא בירושלים.

מלבדם ישנם בתי-ספר נוספים, מצוינים אף הם: מכון "קווים", הנמצא בסניפים שונים ברחבי הארץ, מכללת "ביטוי" (רמת-גן), מכללת "קונספט" (תל-אביב), "החממה", בית הספר לאמנות ועיצוב מבית המכללה למנהל (תל-אביב), לימודי עיצוב מטעם ה"טכניון" (תל-אביב וחיפה), המרכז הישראלי לעיצוב מטעם מדיטק (חולון), ועוד.

איך מתקבלים?

כדאי לברר מה תהליך הקבלה בכל מוסד בפני עצמו. ככלל, תיק עבודות הוא מוצר חובה. מלבדו, עורכים רוב המוסדות ראיונות אישיים כמו גם בחינות קבלה פסיכוטכניות.

אין צורך בממוצע ציונים גבוה או תוצאות מבחן פסיכומטרי, אך יש צורך בתעודת בגרות מלאה. תיקי עבודות מקצועיים ניתן להכין במכינות לעיצוב, או בעזרת מורה פרטי.

כמה משלמים על לימודי עיצוב?
השכר נע בין שכר לאוניברסיטה ממלכתית לשכר עבור מכללה פרטית, תלוי במיקום הלימודים. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שלימודי עיצוב לא מסתיימים בשכר הלימוד- עלות החומרים, כמו גם הזמן המועט הנותר לעבודה מחוץ ללימודים, הופך את הלימודים ליקרים במיוחד.

מתלבטים בין מכללה לאוניברסיטה? חובה לקרוא!

לימודי עיצוב

מסלולי לימוד בתחום העיצוב

ישנם כמה מסלולי עיצוב שונים. לא כל בתי הספר מציעים את כולם, ולכן הבחירה במוסד תלויה גם בהיצע שלו:

1. עיצוב גרפי: לצד פיתוח הקול האישי, ישנו דגש על חשיבה גראפית: בניית קונספט, פיתוח רעיון, מחקר, התבוננות עיצובית אסתטית, ושימוש בתוכנות גראפיות מובילות כגון אילוסטרייטור, פוטושופ ואינדיזיין. בתי-ספר מסוימים מחלקים את התחום ל"תקשורת חזותית" ו"אנימציה". למידע נוסף על עיצוב גרפי.

2. עיצוב פנים: לצד פיתוח יכולת ההבעה האישית, ישנו דגש בלימודים אלה על רכישת כלים עיצוביים הנוגעים לתפיסת חלל, שילובי צבעים, חומרים, והתנסות הנוגעת לשילוב בין אדריכלות לעיצוב פנים. תוכנת המחשב הנפוצה היא "אוטוקד". במקומות מסוימים החוג נקרא "עיצוב פנים – מבנה וסביבה". למידע נוסף על עיצוב פנים.

3. עיצוב אופנה: עיצוב אופנה הוא תחום הדורש פיתוח שפה עיצובית אישית, לצד הבנת המגמות העיצוביות בעולם, ניתוחן, והיכולת לעבוד על פרויקטים תחת לחץ זמן. ישנם בתי ספר לעיצוב השולחים את תלמידיהם להשתלמויות בחו"ל כחלק מתוכנית הלימודים. למידע נוסף על עיצוב אופנה. עיצוב אופנה הוא שונה מתדמיתנות, אבל הבסיס של עיצוב הבגדים הוא זהה. כמו כן, תמיד חוש סטייל הוא הכרחי.

4. עיצוב טקסטיל: מתמקד בעיצוב בסיסי, כמו גם לימוד תיאוריות ומעשה בתחומים של אריגה, סריגה, רישום ציור הדפסה, מבוא לאופנה, סוגיות בתקשורת חזותית כמו גם עיצוב בתלת ובו-מימד.

5. עיצוב תכשיטים (צורפות): למודי עיצוב תכשיטים מתמקדים בטכניקות שונות בצורפות כגון יציקה, שעווה, רנדרינג, שיבוץ, יחד עם תוכנות גרפיקה בסיסיות, תוכנות עיצוב בתלת-מימד ועוד. חלק מבתי הספר מציעים סטאז'ים בארץ ובחו"ל. קיראו על לימודים בחו"ל.

6. עיצוב תעשייתי (עיצוב מוצר): לצד לימוד בניית קונספט ועבודה בתלת-מימד, לומדים הסטודנטים אסטרטגיות פיתוח מוצר, טכנולוגיות שונות, ריהוט ועיצוב בפלסטיקה, מבוא לשיווק, הדמיות ועוד. למידע נוסף על עיצוב תעשייתי.

Share/Save/Bookmark



5 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free