לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי תזונה – תזונה קלינית או טבעית


פורסם על ידי ב 31 במאי 2009 – 18:002 תגובות

בשנים האחרונה מתעוררת סקרנות רבה לתחום התזונה, למרות שנפלאות הטיפול התזונתי בבעיות בריאותיות ידועות עוד משחר ההיסטוריה. אנשים רבים פונים ללימודי תזונה בהיבטיה השונים כמו תזונה הוליסטית, קלינית, תזונה טבעית, תזונה לספורטאים וכו'.

תזונה מהווה מרכיב חשוב בחיינו. המזון שאנו מכניסים לגופנו הוא כמו דלק למכונית: בלעדיו היא לא תיסע ואם נשים סוג דלק לא מתאים – המנוע יתקלקל.

אותו דבר עם גוף האדם. אוכל משפיע על התפקוד היומיומי, על המראה החיצוני, על ההרגשה הפיסיולוגית והפסיכולוגית, על מצב הרוח ועל הבריאות בכלל.

לימודי תזונה מתקיימים בארץ הן לתואר ראשון והן לתעודה. יש מגוון מסלולי לימוד אפשריים ועם הגברת המודעות לנושא התזונה, יותר ויותר אנשים פונים ללימודים בתחום.

שני כיוונים העיקריים של הלימודים והעיסוק בהמשך הם: הנדסת המזון ויעוץ תזונתי.

אלה שיבחרו לחקור, לתכנן, להנדס את המזון ולעבוד בתעשיית הייצור, ייגשו ללימודים אקדמיים במכללת תל חי לתואר B.Sc במדעי המזון.

ההיבט הנוסף של התחום הינו יעוץ תזונתי. מטרת הייעוץ התזונתי היא לשפר את בריאותו של האדם, לסייע לו להגיע למשקל תקין ולשמרו, לטפל במחלות שונות ובכלל להגיע למודעות גבוהה יותר למרכיבים התזונתיים של המזון שהוא צורך וחשיבותם לתפקודנו.

ישנן גישות שונות ומגוונות בתחום של יעוץ תזונתי ולכל אחד יכולה להתאים גישה אחרת.

ישנן דיאטות המתאימות את הטיפול לפי סוג הדם שלנו, דיאטות מיוחדות לספורטאים, תזונה על פי הרמב"ם, דיאטות שבאמצעותן ניתן לטפל בבעיות בריאותיות שונות, תזונה לצמחונים, תזונה לנשים בהריון ועוד.

מי שמוסמך לתת יעוץ בתחום הינו דיאטן או תזונאי קליני או נטורופת.

מקצוע של דיאטן קליני שייך למקצועות הרפואיים לפי ההגדרה של משרד הבריאות.

תזונאי קליני חייב להיות בוגר אחד משלושת המוסדות המוכרים על ידי משרד הבריאות המקיימים תוכניות לימודים במדעי התזונה: ביה"ס למדעי התזונה – הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית, מכללת תל חי, מכללת אריאל.

בוגרי התואר נדרשים לעבור קורס הסמכה מטעם משרד הבריאות אשר בסיומו מקבלים תעודה.

במסגרת הלימודים, לצד המקצועות הקונבנציונאליים כמו דיאטנים ותזונאים קליניים ישנן גישות טיפוליות חדשניות רבות כמו תזונה טבעית-נטורופתיה, תזונה הוליסטית ועוד, המשלבות גם טיפול בעזרת צמחי מרפא לרוב.

ניתן ללמוד את המקצועות הללו לתעודה או לתואר כמו נטורופתיה לתואר ND=Natural Doctor אך אינם מוכרים על ידי משרד הבריאות או המועצה להשכלה הגבוהה.

יחד עם זאת, אין חוק הקובע תנאים מוגדרים למעוניינים לעסוק בתחום יעוץ תזונתי.

מה לומדים?

במסגרת לימודי תזונה נוגעים בנושאים מעניינים ביותר כמו אנדוקרינולוגיה מולקולרית, השפעת תזונה על ביטוי גני, ערכה תזונתית, השמנה והפרעות אכילה, שיטות ריפוי בתזונה, מערכת העיכול, ביולוגיה, פיזיולוגיה ואנטומיה, בניית תפריט דיאטה, מטבוליזם ועוד.

מכללות בהן ניתן ללמוד טיפול תזונתי אלטרנטיבי (נטורופתיה, תזונה הוליסטית)

מכללת רידמן, מכללת מהות, מכון וינגייט, מירב – בית ספר לרפואה משלימה, מכללת אדר לרפואה משלימה, מכללת שלם לרפואה משלימה ברוח היהדות, המכללה לטבעונות, המכללה לרפואה הוליסטית, מכלול – המרכז לרפואה הוליסטית, מדיקה- המכללה לרפואה משלימה, מכללת אלבאום, לימודי המשך של האוניברסיטה הפתוחה ועוד.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free