לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, לימודי תעודה, קורסים

לימודי יחסי ציבור – איפה הכי כדאי ללמוד?


פורסם על ידי ב 19 בדצמבר 2011 – 11:20תגובה אחת

יותר ויותר אנשים פונים בכל שנה ללימודי יחסי ציבור במסגרת מכללות ומוסדות פרטיים, במטרה להשתלב בעבודה במשרדי פרסום, משרדי יחסי ציבור ואינטראקטיב. מה למעשה לומדים ואיפה ניתן וכדאי ללמוד יחסי ציבור?

שימוש נכון באמצעי המדיה השונים הוא תנאי ראשוני להצלחה בתחומים מקצועיים מגוונים, בין אם מדובר במימוש יעדי חברה, ביסוס מותג, או קמפיין פוליטי. יחסי ציבור נכונים יכולים להרים קמפיין בינוני, ולחילופין יחסי ציבור כושלים יכולים לקבור לעד מוצר גאוני.

על כן, חברות, אנשי ציבור ועסקים פרטיים מתייחסים לתחום יחסי הציבור כאחת מן ההשקעות הבסיסיות והחשובות במערך העסקי. עבורם, זהו הקו הראשון במלחמת הישרדות.

העולה מכך הוא כי תחום יחסי הציבור הוא תחום נרחב ומגוון, הכולל בתוכו התמחויות רבות. כל ישות עסקית או ציבורית עושה בו שימוש.iStock_000006091595XSmall לימודי יחסי ציבור - איפה הכי כדאי ללמוד?

לכן, בשנים האחרונות נפתחו כמה וכמה מסלולי לימוד המציעים לימודים בתחום, לרוב במסגרת לימודי תעודה ולעיתים כחלק מלימודי תואר ראשון בתקשרות וכדומה.

לימודים ותנאי קבלה

לימודי יחסי ציבור מאפשרים לסטודנטים להתמחות בנושאים השונים, ולהתמקצע בהם. במוסדות אקדמאיים נהוג להתייחס למסלול זה כאל לימודי תקשורת.

בשל לוגיקה של היצע וביקוש, שכן מדובר במקצוע מבוקש ששכרו בצידו, חוגי התקשורת באוניברסיטאות המובילות נחשבים ליוקרתיים, ותנאי הקבלה אליהם מחמירים במיוחד.

אלו הם לימודים שנמשכים ארבע שנים, ומכשירים את הסטודנטים לעסוק בעיתונאות, דוברות, פרסום, יחסי ציבור, ועוד. בסופם של הלימודים, מקבלים הסטודנטים תואר שכאמור, פותח עבורם מסלולי תעסוקה מגוונים.

בשל תנאי הקבלה המחמירים, סטודנטים רבים בוחרים בלימודי תעודה. לימודי תעודה בתחום יחסי הציבור יכולים להות מוגדרים גם הם כלימודי תקשורת, שאז מוסמך הסטודנט במקצוע התקשורת על כל גווניו, כגון מבוא לתקשורת, תקשורת המונים, ועוד.

אולם ישנם מוסדות לימוד המעניקים קורסים ממוקדים יותר, המתאימים יותר לאותם סטודנטים המעוניינים בהתמחות ספציפית, דוגמת קורסים בדוברות.

בקורסים אלו יילמד התלמיד תחומים בעלי נגיעה ישירה למקצועו של הדובר, דוגמת העברת מסרים, כתיבת הודעות לעיתונות, תקשורת ודעת קהל, וכדומה.

חשוב לציין כי למרות שתנאי הקבלה לקורסים אלו מחמירים פחות, כמעט כל המוסדות דורשים בגרות מלאה, וכאשר מדובר במכללות, גם ציוני פסיכומטרי יהוו לעיתים שיקול. כאמור, כל אלה מהווים מדד ליוקרתו של המקצוע.

קיראו בהרחבה על: לימודי רדיו וכן על מסלול  לימודי שיווק

איפה הכי כדאי ללמוד יחסי ציבור? מוסדות לימוד מומלצים!

מוסדות לימוד מובילים ללימודי תקשורת או דוברות הינם: מכללת רמת גן, בה מוצע מסלול חד שנתי ללימודי תעודה, בסופה, לאחר שני סמסטרים בלבד, ולאחר לימודים שמתקיימים פעם בשבוע, יוכל הסטודנט להשתלב בשוק העבודה.

מוסד מוכר נוסף המציע קורס דוברות ויחסי ציבור הוא "הבצפר"- מוסד המתמחה במקצועות הפרסום השונים. במוסד זה, הלימודים נמשכים שבעה חודשים ומתקיימים פעמיים בשבוע.

ייחודו של מסלול זה הוא שהוא פתוח גם בפני אלו שאין באמתחתם תעודת בגרות – הקבלה נעשית על סמך מבחני מיון וראיונות אישיים.

זה לא אומר בהכרח שתהליך הקבלה קל יותר אלא להפך – מוסד זה פועל ברוח האמונה כי מקצוע הדוברות הוא אופי, והמסלול, בהתאם, שם דגש על יצירתיות ופיתוח היכולות האישיות של התלמיד.

עובדה זו נוגעת בנקודה שחשוב להזכיר לאלו שחושבים על לימודי דוברות ויחסי ציבור כאפיק מקצועי אפשרי: כמקצוע, מדובר בתחום משתלם, הן מבחינת הסיפוק האישי והן מבחינת השכר, אולם מדובר בנתיב המצריך התאמה בין התלמיד למקצוע – רבים יטענו זהו אחד מן המקצועות שיותר מאשר התלמיד בוחר אותו, הוא בוחר את התלמיד.

יש לך שאלות על לימודי יחסי ציבור? רוצים מידע נוסף? פנו אלינו!

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free