לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, תנאי קבלה

מבחן GMAT – לימודי המשך למנהל עסקים


פורסם על ידי ב 15 באוקטובר 2009 – 11:54תגובה אחת

מבחן ה-Gmat (שמשמעותו באנגלית היא: Graduate Management Admission Test) הוא מבחן שמטרתו למיין ולבדוק את היכולות של מועמדים המנסים להתקבל ללימודי המשך במנהל עסקים. מבחן GMAT

מה מהות המבחן?

התחום של לימודי מנהל העסקים הפך לפופולרי ביותר במהלך השנים האחרונות, ומדי שנה מנסים להתקבל ללימודים לתארים מתקדמים במנהל עסקים מועמדים רבים.

כדי למיין את המועמדים השונים בצורה הוגנת ויעילה, החליטו במרבית מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ לאמץ את מבחן ה-Gmat ככלי מיון מרכזי, ממש בדומה למוסדות חינוך אחרים במדינות שונות בעולם.

במרבית המוסדות בישראל משמש היום מבחן ה-Gmat תנאי קבלה הכרחי ללימודי תואר שני במנהל עסקים בנוסף לשקלול ציוני התואר הראשון.

באמצעות מבחן ה-Gmat ניתן לנבא את סיכויי הצלחה של מועמד מסוים במהלך לימודיו בתחום מנהל העסקים.

המבחן הוא פרי פיתוח אמריקאי והוא מהווה היום כלי מיון מרכזי של מועמדים שונים לאוניברסיטאות בכל רחבי העולם.

מדי שנה משמשות תוצאות המבחן למיון מועמדים ליותר מ-3,700 תכניות לימודים בתחומי מנהל עסקים וליותר מ-1,700 בתי ספר שונים לתארים מתקדמים במנהל עסקים.

מבחן ה-Gmat מתקיים כמה פעמים בשנה במרכזי בחינה בארץ והוא מתבצע באמצעות מחשב.

מטרתו של מבחן ה-Gmat

מבחן ה-Gmat מתקיים בשפה האנגלית בלבד ואיננו מבוסס על כל ידע קודם בתחומי מנהל עסקים או בתחומים אחרים.

המבחן מודד את יכולותיהם המתמטיות, המילוליות והאנליטיות של הנבחנים ואיננו מודד, כאמור, רקע לימודי או הישגים אחרים הקשורים ישירות לתחומי ידע מוגדרים.

למעשה, מטרתו של המבחן היא לבדוק עד כמה עתיד הנבחן להצליח בשנת לימודיו הראשונה באקדמיה בתחום מנהל העסקים.

מבנה המבחן

מבחן ה-Gmat כולל שלושה חלקים מרכזיים:

  • חלק ראשון – בחלקו הראשון של המבחן מתבקש הנבחן לכתוב שני חיבורים, כאשר לכל אחד מהחיבורים מוקצבת חצי שעה. בחיבורים השונים יש לתאר ולנתח בצורה שיטתית ומקיפה נושאים שונים בהתאם להנחיות הכתובות. בתום החלק הראשון יוצאים הנבחנים להפסקה של כ-10 דקות.
  • חלק השני – בחלקו השני של המבחן נבחן הכושר הכמותי והאנליטי של הנבחנים. חלק זה כולל 37 שאלות ועורך 75 דקות בדיוק. בתום חלק זה של המבחן יוצאים הנבחנים להפסקה נוספת של 10 דקות.
  • חלק שלישי – החלק האחרון של הבחינה הוא מילולי. חלק זה כולל 41 שאלות בהן מתבקשים הנבחנים לקרוא ולתקן תוכן מגוון. בחלק המילולי נבחנות מיומנויות ההבנה, הקריאה והתפיסה של הנבחנים.

הבחינה נמשכת בין שלוש וחצי לארבע שעות, כאשר מרביתה כתובה במתכונת "מבחן אמריקאי". לכל אחת מהשאלות ישנן חמש תשובות שונות שרק אחת מתוכן היא נכונה.

בחינת ה-Gmat מתבצעת, כאמור, באמצעות מחשב, ובכל פעם מופיעה על המסך שאלה אחת בלבד. הנבחנים חייבים לענות על השאלה כדי להמשיך הלאה; הם אינם יכולים לדלג על שאלות, לחזור אחורה או לתקן אותן מאוחר יותר.

ציון מבחן ה-Gmat

ציון מבחן ה-Gmat כולל שלושה ציוני משנה, המתייחסים לשלושת פרקי הבחינה בנפרד, וציון כללי אחד, המחושב בדומה לחישוב ציון פסיכומטרי, באופן יחסי.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free