לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תואר ראשון, תואר שני, תנאי קבלה

לימודי נשים ומגדר – תחום עולה בשמי האקדמיה


פורסם על ידי ב 17 בינואר 2010 – 10:305 תגובות

לימודי מגדר - כוכב עולה בשמי האקדמיהלימודי נשים ומגדר הוא תחום חדש יחסית במסגרת הלימודים האקדמאיים, לאור השינויים החברתיים והתרבותיים במעמד האישה ובתפקיד המגדר בחיינו. כאן תמצאו מידע על הנושא – התפתחות התחום ומסלולי הלימוד השונים.

לימודי נשים ומגדר מעמידים במרכז הדיון את סוגיית ההבדלים התרבותיים בין המינים.

מה לומדים?

בסיס הדיון מושתת על ההכרה בכך כי ההוויה של הזהות המגדרית, הן של נשים והן של גברים, נובעת כתוצאה מתהליכים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים, ועל כן יש לבחון אותם מתוך גישה ביקורתית ולהבין את האינטרסים שבבסיסם.

תחום זה כולל לימודי רוח, אמנויות וחברה, והוא עוסק בניתוח והצגת מרבית שטחי הקיום האנושי כמו היסטוריה, פילוסופיה, סוציולוגיה, תולדות האמנות, משפט, פוליטיקה, קולנוע, ספרות, חינוך ופסיכולוגיה.

תחום לימודי נשים ומגדר מתבסס על תיאוריות פמיניסטיות, ובנוי על ההכרה בכך שסוגיית המגדר משפיעה על הסדר החברתי, ומגוון היבטי החיים ותחומי הפעילות של האדם.

הלימודים עוסקים בניתוח תחומים אלו תוך בחינה ביקורתית של הנחות היסוד שלהם. הקורסים מאפשרים מעקב אחר תהליכים המשנים או מקבעים את מקומן של הנשים בחברה, שאלות בנוגע לייצוגן ותפקידן של הנשים בחברה, עומדות במרכז הדיון, תוך התמקדות בחברה הישראלית.

מסלול לימודי הנשים ומגדר נועד למי שמעוניין להעמיק את ידיעותיו בנושא המגדר, להכשיר חוקרים וחוקרות בתחומי המגדר, ונשים שיפעלו לעשייה חברתית בתחום השוויון בין המינים ויוכלו להשתלב בצמתים המרכזיים שבין מדינה לחברה.

היכן לומדים?

אוניברסיטת תל אביב מציעה מסלול לימודים לתואר ראשון בלימודי נשים ומגדר, בסיומו מוענק תואר B.A. in Women and Gender Studies, ומסלול לימודים לתואר מוסמך (תואר שני) בארבעה תחומי לימוד ומחקר: מגדר ורוח, מגדר ומשפטים, מגדר וחברה ומגדר ואמנויות.

הלימודים לתואר מוסמך כוללים מסלול מחקרי עם עבודת גמר, ומסלול עיוני.

אוניברסיטת בר אילן מציעה מסלול לימודים לתואר מוסמך בלימודים בינתחומיים במגדר לבעלי תואר ראשון אשר סיימו אותו בהצטיינות (ציון ממוצע 86), הלימודים כוללים מסלול מחקרי עם עבודת גמר ולימודי יהדות.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב מציעה תכנית לימודי מגדר לתואר מוסמך. מסלולי הלימוד הינם לתואר שני מחקרי הכולל כתיבת עבודת גמר, ותואר שני כללי ללא עבודת גמר.

מכון שכטר למדעי היהדות מציע מסלול לימודים לתואר שני בשילוב ייחודי בין יהדות ללימודי מגדר. בוגרי המסלול מסיימים עם תואר שני במדעי היהדות, אשר במרכזו עומד תחום מעמד האישה ביהדות ובחברה הישראלית.

בשלוחת אוניברסיטת לסלי בישראל תמצאו תכנית לימודים לתואר שני בין תחומי המתמקדת בלימודי נשים.

בית הספר לחברה וממשל של המכללה האקדמאית בית ברל מציע במסגרת המגמה למדיניות ומנהיגות חברתית, לימודי מגדר ושינוי חברתי. הלימודים אינם לימודי תואר אך הם מאפשרים צבירת נקודות לקראת תואר אקדמאי הניתן על ידי האוניברסיטה הפתוחה.

המכללה האקדמאית עמק יזרעאל מציעה במסגרת החוג ללימודים רב תחומיים את חטיבת לימודי נשים ומגדר. תכנית הלימודים היא בין תחומית, ולבוגרים יוענק תואר בוגר BA בלימודים רב תחומיים.

Share/Save/Bookmark



5 תגובות »

  • מאת דקלה:

    כמישהי שלמדה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובתוכם לימודי מגדר אני חושבת שקודם כל לפני שבוחרים את התחום הזה צריך לדעת לאן נכנסים….
    קודם כל זה תחום חשוב אבל הלימודים הם קשים מבחינה נפשית וכל בחורה שבוחרת ללמוד את התחום צריכה לקחת בחשבון שמה שמלמדים זה בד"כ על הניצול הנשי….
    אני כן ממליצה בחום לגברים ללמוד את התחום, כי עד שלא תהיה הפנמה אצל הגברים ( הניצול כולל גם גברים!) לא יהיה שיווין.
    באופן כללי חבל שלא מלמדים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים מה זה בכלל מגדר.

  • מאת אביגיל:

    שלום רב
    רציתי ליידע אתכם שגם במכללה האקדמית תל חי יש תכנית מצויינת וייחודית ללימודי מגדר שאני עומדת בראשה. אנא צרו איתי קשר כדי שאוכל לספק לכם את כל האינפורמציה הרלבנטית.
    בברכה
    אביגיל

  • [...] הן בהיבט של שיפור היכולת להתפרנס וכן מתוקף יציאתן של נשים דתיות אל שוק העבודה. מסלולי לימוד ייעודיים למגזר [...]

  • מאת לימודים » ‫לימודים למגזר הדתי – אקדמיה כשרה למהדרין!‬:

    [...] הן בהיבט של שיפור היכולת להתפרנס וכן מתוקף יציאתן של נשים דתיות אל שוק העבודה. מסלולי לימוד ייעודיים למגזר [...]

  • [...] בין היתר על  הנושאים הבאים: דיני עבודה, משאבי אנוש, מגדר בשוק העבודה, שיטות מחקר, זיהוי תהליכים בארגון, הגדרת [...]

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free