לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, קורסים

הסיפור של ברליץ – בית הספר לשפות


פורסם על ידי ב 19 בינואר 2010 – 14:38תגובה אחת

הסיפור של ברליץ – בית הספר לשפות שיטת ברליץ היא בין הידועות בתחום לימוד השפות, והיא מיושמת שנים רבות ברחבי העולם. קראו כאן כיצד נוסד אחד מבתי הספר הגדולים בעולם לשפות זרות.


מי אתה ברליץ?

השיטה נוסדה בשנת 1878 על ידי מקסימיליאן ברליץ, אשר הגיע מגרמניה לארצות הברית, במטרה ללמד יוונית, לטינית ושפות אירופאיות נוספות. לאחר שבסס את הקריירה שלו כמורה פרטי הצטרף כמנהל לבית ספר לשפות, וחיפש מורה נוסף לצרפתית.

התברר כי המורה אשר שכר אינו דובר כלל את השפה האנגלית, וברליץ הדריך אותו ללמד צרפתית בעזרת הצבעה על החפצים, והדגמת הפעלים במהלך השיעור.

הפיתרון המעשי שהציע ברליץ הוכח כעבור מספר שבועות כיעיל ביותר, והמורה החדש נחל עם תלמידיו הצלחה רבה. תוך זמן קצר יכלו התלמידים לשוחח באופן שוטף בשפה החדשה, וההתקדמות שלהם הפתיעה את ברליץ עצמו.

יוצאים לדרך לימוד מהפכנית

ברליץ הבין כי לימוד שפה המעודד השתתפות פעילה, ומתבצע בשפת היעד בלבד מוביל לתוצאות טובות יותר משיטות הלימוד המסורתיות. הפיתרון לשעת חירום אשר נקט הוביל לשיטה חדשה ויעילה ללימוד שפות.

אותה שיטה עברה אמנם מספר שכלולים ועדכונים במשך השנים, אך העקרונות המרכזיים שלה מהווים עד היום את הבסיס להוראת השפות בקורסים של ברליץ.

עקרונות הלימוד שמים את הדגש על דיבור, והם דוגלים בכך שהתלמידים ידברו בכיתה אך ורק בשפה הנלמדת מהרגע הראשון, לימוד הדקדוק יעשה באמצעות התרגול בשיחה, והמורים יהיו דוברי השפה אותה הם מלמדים ברמה של שפת אם.

בעת הקמת החברה היתה ברליץ מיועדת ללימוד שפות לצורכי טיולים והעשרה אישית אך עם התפתחותו של המסחר העולמי, והקמתן של חברות בינלאומיות, הדרישה ללימוד שפות הגיעה מאנשי עסקים, כדוגמת קורסי אנגלית עסקית, ואנשים שהיו מעוניינים לעבוד בחו"ל.

שינויים אילו הובילו לצמיחה מואצת של החברה. שיטת ברליץ ללימוד שפות הפכה פופולארית ונחלה הצלחה רבה, בעקבותיה פתח ברליץ מרכזי שפות נוספים בפרובידנס, בבוסטון, בניו יורק, בוושינגטון, ובערים מרכזיות נוספות בארצות הברית, באירופה, בדרום אמריקה ובאסיה.

בעקבות השינויים בצורכי התלמידים עברה ברליץ מלימוד בקבוצות גדולות, ללימוד בקבוצות קטנות יותר, ולימוד לתלמידים פרטיים, ופיתחה תכנית הדרכה Total Immersion, המבוססת על לימוד פעיל ואינטנסיבי שתוצאותיו מהירות ויעילות,  עבור מי שמעוניין לרכוש תוך מספר שבועות שפה חדשה, למשל עקב מעבר למדינה אחרת.

ולא רק…

בנוסף לתכנית ההדרכה המהירה פיתחה ברליץ את תכנית  של לימודים בחו"ל, במסגרתה מקבלים התלמידים הזדמנות ללמוד את השפה החדשה בארץ המוצא שלה. תכנית זו מאפשרת לתלמידים ללמוד את השפה וליהנות מהחוויה התרבותית בכללותה.

כמו כן פיתחה ברליץ תכנית לימודים מיוחדת, המיועדת לילדי בתי ספר, וכוללת מחנאות ללימוד שפה במרכזי ברליץ.

חברת ברליץ הקימה את Global Net אשר מציעה מבחר רחב של שירותי תרגום, הוצאה לאור והדפסה בשפות זרות – מאנגלית ועד סינית. היא פיתחה חומרי לימוד עצמי, הכוללים ספרים ודיסקים, המאפשרים ללמוד באופן עצמאי ובקצב אישי בבית.

שיטת ברליץ קיימת מעל 130 שנה, והיא סייעה למיליוני בוגרים ברחבי העולם ללמוד שפה חדשה למטרת עסקים, הדרכה, הנאה או נסיעות.

ברליץ פועלת במאות מרכזי לימוד, בשבעים מדינות שונות ברחבי העולם.

מתעניין באיטליה? קרא על לימודי איטלקית.

Share/Save/Bookmark



תגובות »