לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תואר ראשון

מכללת תל חי – ללמוד בצפון הארץ


פורסם על ידי ב 23 בפברואר 2010 – 15:572 תגובות

מכללת תל חי - ללמוד בצפון הארץמכללת תל חי היא המוסד האקדמי הצפוני ביותר בארץ. ממוקמת באצבע הגליל, צפונית לקריית שמונה, באותו המקום בו שכן היישוב ההיסטורי על שמו היא נקראת. מה המכללה מציעה? ליחצו כאן!

מעט היסטוריה

המכללה הוקמה עוד בשנת 1957 כמרכז ללימודי חוץ, השתלמויות והעשרת ידע לאוכלוסיית הצפון המרוחקת.

החל משנת 1976 התחילה להתעצב כמכללה טכנולוגית להנדסאים, תקשורת ועיצוב. עם התפתחות המכללה נוצר ביקוש ללימודים אקדמיים ובעקבות כך נוצר שיתוף פעולה עם אוניברסיטת חיפה, אך עדיין דובר רק על קורסים אחדים ולא על תארים שלמים.

רק בשנת 1993 הפכה לראשונה למכללה אקדמית, תחילה כשלוחה של אוניברסיטת חיפה וכשלוש שנים מאוחר יותר כמכללה עצמאית.

כל השנים הללו טופחה המכללה על ידי המועצה האזורית המקומית מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של קיום מוסד אקדמי באזור לקיום ההתיישבות והכלכלה המקומית.

והיום?

כיום ישנם שבעה חוגים אקדמיים במכללה: ביו-טכנולוגיה ומדעי הסביבה, מדעי המחשב, מדעי התזונה, כלכלה וניהול, עבודה סוציאלית, חינוך ולימודים רב-תחומיים.

בתחומי הביו-טכנולוגיה והחינוך היא אף מהווה מוסד מרכזי למדי בישראל. מלבד החוגים האקדמיים ישנם גם מכון ללימודי חוץ והשתלמויות, מכון לאומנויות ומרכז למחוננים.

ישנם גם שלושה מכוני מחקר בעלי חשיבות. במכללה קיים אף מרכז תמיכה ייחודי לליקויי למידה בו מאבחנים סטודנטים בעלי ליקויי למידה ותומכים בהם כל הדרך אל התואר, ובכך המכללה מהווה חלוצה בתחום זה בעולם האקדמי.

התארים הניתנים כאמור הם אקדמיים לחלוטין ומפוקחים על ידי המועצה להשכלה גבוהה ובנוסף גם שכר הלימוד הוא שכר אוניברסיטאי ולא גבוה יותר כמקובל במכללות. מצד שני, סף הקבלה הוא נמוך יותר מאשר בחוגים מקבילים באוניברסיטאות, וקיימת אף מכינה קדם-אקדמית.

מוסד קטן ואיכותי

כיום המכללה היא מוסד אקדמי קטן אך מוערך מאוד ובעל חשיבות רבה לתושבי הצפון. אף שהיא מכללה קטנה יחסית, היא ממוקמת בפינה מרוחקת של הארץ בה אין הרבה אפשרויות אקדמיות נוספות למי שרוצה גם ללמוד וגם להוסיף ולהתגורר באזור ולא להגר לחיפה או למרכז.

כמו כן המכללה נהייתה ספקית ראשית של כוח אדם משכיל למרכזים הטכנולוגיים באזור כמו: כפר ורדים, תפן ונהריה. קיום של מכללה חזקה באזור מחזק את היישוב בפריפריה הצפונית והמרוחקת, ומהווה אף מוקד משיכה לצעירים ממקומות אחרים בארץ לבוא להתגורר באזור, לפחות לתקופת לימודיהם, ואולי אף להשתקע שם בהמשך.

היתרונות של לימודים במכללת תל-חי הן קודם כל הסביבה הירוקה והרגועה של אצבע הגליל, איכות חיים לסטודנטים שאין כמוה במקומות אחרים בארץ.

המכללה מספקת מעונות בקריית שמונה במרחק של רק רבע שעה נסיעה. בנוסף, היות והמכללה קטנה יחסית ומרוחקת יחסית הקשר בין הסגל לסטודנטים ובין הסטודנטים עצמם הוא אישי יותר ותומך וקיימות פעילויות חברתיות רבות.

ישנן אפשרויות רבות לקבלת מלגה והמקום מתאים מאוד לסובלים מליקויי למידה שונים ולמחפשים ללמוד בסביבה ירוקה ושלווה.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free