לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים בחו"ל, לימודים במכללה, מכינות, תואר ראשון

לימודי אדריכלות – כל מה שצריך לדעת


פורסם על ידי ב 15 במרץ 2010 – 15:232 תגובות

לימודי אדריכלותאם תמיד אהבת לעצב סביבה, לתכנן מבנים וליצור את העתיד ואתה מרגיש שזה מדבר אליך ומעניין אותך, אז אולי באמת נולדת לתחום הזה ואדריכלות זה הדבר הטוב הבא שלך!

אין ספק שכדי להגיע לשם הדרך אינה פשוטה או קצרה אך מי שחולם בגדול, בעל רעיונות יצירתיים וחוש לעיצוב והתאמה סביבתית לא ייתן לזה לעצור בעדו אלא להיפך אפילו ישאב מזה כוח ומוטיבציה כדי להשלים את המסע אל התואר ואל החלום.

מה אני צריך כדי להתקבל ?

מלבד תנאי הקבלה הכלליים כמעט לכל תחום הדורשים תעודת בגרות מלאה וציון של מבחן הפסיכומטרי או אמי"ר, לתואר מסוג זה דרוש גם תיק עבודות על מנת שניתן יהיה להעריך את רמת העיצוב והשירטוט של המועמד.

כדי להתקבל ישנו תהליך מיון ללימודים כאשר במהלכו המועמדים צריכים לעבור גם מבחנים מעשיים שמטרתם לבדוק את רמת היצירתיות, הזכרון ועוד מספר פרמטרים נוספים המתבקשים מהמועמד.

את תיק העבודות המועמדים מציגים בראיון אישי שמתקיים לפני ועדה ולאחר סיום המבחנים.

חשוב לזכור שבמידה ותיק העבודות שלכם אינו לשביעות רצונכם או בית הספר שאליו אתם מעוניינים להרשם אזי ישנן מכינות קדם-אקדמאיות אשר תפקידן, מלבד כמובן להעלות את הציון המשוכלל, הוא בין היתר לסייע לכם להיות מוכנים לכלל תהליך המיון וזה כולל הכנה לראיונות ותיק עבודות משלכם. מתעניינים בלימודי עיצוב? קיראו כאן.

היכן לומדים אדריכלות?

בתי הספר שדרכם ניתן לסיים עם תואר ראשון באדריכלות הם הטכניון, שבו ישנה אפשרות להמשיך לתואר שני בארכיטקטורה ועוד תתי מגמות הקשורות לתחום כמו תכנון ערים וכדומה, אוניברסיטת תל-אביב, בצלאל, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון ועוד מכללות נוספות.

בנוסף, לאלו מכם השואפים רחוק מהבית ישנה האפשרות של לימודים בחו"ל, כמובן שצריך להתחשב בעלות של שכר הלימוד והמחייה במדינה זרה, אך מלבד זאת הבסיס הוא כמעט אותו בסיס כשם שבארץ, זאת אומרת שעל מנת להתקבל דרושים למועמד, תעודת בגרות מלאה, ראיון אישי מול וועדה, לראיון ישנן שתי אפשרויות או שיעשה בכתב או בצורה פרונטלית. וכמובן, מבחנים שונים המשתנים ממדינה למדינה.

עלות התואר ותוכן הלימודים

שכר הלימוד לתואר אקדמאי בתחום מתחיל מקרוב ל- 8,600 ש"ח לשנה. לימודי תואר ראשון, של אקדמאי באדריכלות נמשכים חמש שנים כאשר במידה ואתם מעוניינים בדיפלומת הנדסאי אדריכלות אזי משך הלימודים הוא שנתיים.

ישנה האפשרות של שילוב התואר עם מקצועות שונים אחרים כמובן, כגון, מדעי הרוח, ניהול  ואף לשלב עם לימודי תעודה, לדוגמא, בתחום של עיצוב פנים וכדומה.

מסלול הלימודים כולל לימודי ארכיטקטורה, חוקים של הבנייה והעקרונות שלהם, תכנון עירוני, אדריכלות נוף, שיקום של מבנים, שימושים של מחשב בתכנון, טכנולוגיות של תיעוש ובנייה, לימודי אדריכלות ועיצוב פנים, עקרונות המתמטיקה והפיזיקה הנדרשים לעבודה בתחום, עיצוב תעשייתי, על יחסים בין האדם לסביבה וזאת משום ההשלכה שישנה למבנים על הסביבה, אומנות, עיצוב נוף וכדומה.

חשוב לציין שלימודי אדריכלות הם לימודים מאד תובעניים ומאד קשה לשלב עבודה איתם זאת משום שלצד הלימודים העיוניים באוניברסיטה ישנם הרבה פרוייקטים של בניית מודלים אשר ניתנים כשיעורי בית ואלו אף לעיתים יותר קשים משום המאמץ היצירתי והזמן הפנוי המרובה המושקע עליהם. אבל, חשוב אף יותר לזכור, שמי שליבו אל התחום ימצא את הזמן והרצון ןוישקיע את כל מה שצריך.

ומה קורה לאחר מכן?

לאחר שמקבלים את התואר צריכים להרשם במשרד הממשלתי של "רשם המהנדסים והאדריכלים". רישום זה מעניק את הסטטוס של "אדריכל רשום" המתיר את האישור לביצוע פרוייקטים של בנייה עד ארבע קומות.

לאחר צבירת נסיון של שלוש שנות עבודה והצגת אישורים והמלצות, משנה הרשם הממשלתי את הסטטוס הנוכחי לסטטוס חדש של "אדריכל רשוי או מורשה" שמעניק את ההיתר לתכנן כל סוג וגודל של מבנה.

מכאן ואילך הדרך תלויה אך ורק בכם ומי שישאיר חותמו חזק בתעשייה כדאי שיידע, שחותם זה הוא כחותם באבן, נועד להיזכר.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free