לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי מדעי החברה, לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תואר ראשון

מתלבטים בתואר ראשון – מה ההבדל בין BA ל- Bsc?


פורסם על ידי ב 30 ביוני 2010 – 12:50אין תגובות

BA, Bsc, Btech – כל הכינויים האלו לתואר ראשון לא אומרים הרבה על ההבדלים שבהם, אך מסתבר שקריאה בין השורות מעלה הבדלים ברי משמעות. רוצים לדעת מה אומר כל כינוי? היכנסו לכתבה.

בעשור האחרון הפכו הלימודים לקראת תואר ראשון לחלק בלתי נפרד וכמעט הכרחי בדרך לבניית העתיד ולמציאת עבודה ראויה בתחומים שונים.

לימודי תואר ראשון מתקיימים באוניברסיטאות השונות או במכללות אקדמיות, המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה, במגוון רחב של תחומים.

כדי להתקבל ללימודי תואר ראשון במסגרת אוניברסיטה בתחומים שונים נדרשים הסטודנטים להציג תעודת בגרות מלאה וציון של הבחינה הפסיכומטרית. לימודים במסגרת מכללות מאפשרים לעיתים להתקבל ללימודים גם ללא הבחינה הפסיכומטרית.

בתום לימודי התואר הראשון מוענקת לבוגרים תעודת תואר ראשון – B.A.,B.Sc  או תעודה אחרת, בהתאם למסלול הלימודים בו למדו.

לימודים לקראת תואר ראשון – B.A. או B.Sc?

לימודים לתואר ראשון BA או Bsc?לקראת תואר בוגר אוניברסיטה, או בשמו האחר "תואר ראשון" ניתן כאמור ללמוד במגוון רחב של תחומים ובמקצועות רבים, החל מתואר ראשון בלשון וכלה בתואר ראשון בפיסיקה, כאשר הגדרת התואר וסוגו משתנים בהתאם לתחום הלימודים.

שמות התואר הראשון בישראל, כמקובל במקומות אחרים, מתחילים בביטוי "…Bachelor of", ובתרגום שאיננו מילולי "בוגר ב…".

שם זה מקורו בתואר שהוענק לבוגרי המוסדות להשכלה גבוהה באירופה של ימי הביניים לאחר שסיימו את לימודיהם בתחומי הרטוריקה, הדקדוק והלוגיקה.

תחילה ניתן הביטוי Baccalauréat  למסיימי הלימודים בצרפת. ביטוי זה, שהוא איחוד של הביטוי הצרפתי Bas chevalier  ("אביר צעיר"), אומץ על ידי האוניברסיטאות באירופה וקוצר במהלך השנים ל -Bachelor, שמשמעותו המילולית באנגלית היא "רווק", שכן בעבר הרחוק רק רווקים נהגו לרכוש השכלה גבוהה.

תואר ראשון –  B.A.

תואר ראשון במרבית המקצועות קרוי "Bachelor of Arts", כלומר "בוגר באמנות" או בקיצור – B.A.

לקראת תואר B.A. ניתן ללמוד במסלולים רבים, במסגרת לימודי ספרות, פילוסופיה, משפטים, לימודי תקשורת, לימודי פסיכולוגיה, חינוך, לשון, מזרחנות, היסטוריה, קרימינולוגיה, מדעי המדינה, מדעי החברה, לימודי כלכלה, מנהל עסקים, אומנות, לימודי קולנוע, מוסיקולוגיה ומשחק הם רק חלק קטן מהמקצועות אותם ניתן ללמוד לקראת תואר B.A., כאשר הלימודים לתואר נמשכים שלוש שנים.

תואר ראשון –  B.Sc

תואר ראשון במדעים מדויקים או בהנדסה קרוי "Bachelor of Science" ("בוגר במדעים") או בקיצור B.Sc.‎.

ממש בדומה לתואר B.A., גם לקראת תואר B.Sc. ניתן ללמוד במסלולים רבים. תואר במתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, כימיה, לימודי ביולוגיה, גיאולוגיה, ביוטכנולוגיה ואף לימודי הנדסה על כל תחומיה הם חלק מהמסלולים שבסופם מוענק לבוגרים תואר B.Sc.

הלימודים לקראת תואר B.Sc. נמשכים גם הם שלוש שנים. עם זאת, ישנם גם מסלולים לתואר B.Sc. בהם משך הלימודים הוא ארוך יותר, כדוגמת הנדסה במסלולים שונים. מסלולים אלו נמשכים על פי רוב ארבע שנות לימוד.

תואר ראשון –  B.Tech.

תואר ראשון בהנדסה הקרוי "Bachelor of Technology" ("בוגר בטכנולוגיה"), או בקיצור B.Tech.‎, ניתן לבוגרי מסלולי הנדסה במכללות אקדמיות שונות, שלא קיבלו עדיין את אישור המועצה להשכלה גבוהה להעניק תוארB.Sc.‎ בהנדסה.

עם זאת, בישראל לא קיים הבדל ממשי בין תואר B.Sc. לתואר B.Tech.‎ ובוגרי תואר B.Tech. יכולים להירשם כמהנדסים מהשורה בפנקס המהנדסים ולעבוד בתחומם.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free