לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי מדעי החברה, לימודי משפטים, לימודים באוניברסיטה, תואר ראשון

איזה מקצוע לימודים הכי כדאי מבחינה כלכלית?


פורסם על ידי ב 6 ביולי 2010 – 15:443 תגובות

אלו מקצועות אקדמיים מבטיחים הכנסה גבוהה עם תום הלימודים? קראו הכל על המקצועות הרווחיים בארץ בכתבה הבאה.

אחת השאלות החשובות ביותר הקשורות לבחירת תחום הלימודים המתאים היא שאלת השכר הצפוי לאחר סיום הלימודים ורמת החיים העתידית.

לפיכך, אין זה פלא כי תהייה מרכזית המטרידה צעירים ומהווה שיקול בעת בחירת מקצוע לימודים היא כמה הם עתידים להרוויח לאחר שיסיימו את לימודיהם וישתלבו בשוק העבודה.

איזה מקצוע לימודים הכי ריווחי?מה המקצוע המשתלם ביותר מבחינה כלכלית?

מהסקרים השונים שנעשו בנושא השכר בארץ, עולה כי המקצוע הרווחי ביותר הוא סמנכ"ל כספים, כאשר המשכורת הממוצעת בתחום זה עומדת על כ-58,000 ש"ח לחודש.

ברשימת המשכורות הגבוהות לאחר מכן מופיעים: מנהלים בתעשייה, רופאים ורואי חשבון.

בנוסף לכך, חשוב לזכור כי במקביל למשכורת מרשימה ביותר נהנים בעלי תפקידים אלה גם מתנאים נלווים אחרים, הכוללים טיסות תכופות לחו"ל, תנאים סוציאליים ותנאי פנסיה שקשה לסרב להם.

עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את העובדה שמשכורת מרשימה דורשת לא אחת גם השקעה מרובה ושעות עבודה שהן הרבה מעבר לממוצע שעות העבודה השבועיות, לרוב במסגרת הסכמי שכר כוללים שאינם מוגבלים בשעות.

מה משפיע על גובה השכר?

בנוסף להתפלגות הממוצעת של תנאי השכר במקצועות השונים, קיימות גם תת התפלגויות בכל אחד מהמקצועות המשתלמים ביותר מבחינה כלכלית.

התפלגויות אלה מושפעות מגורמים שונים, כדוגמת תחום ההתמחות, הוותק והניסיון, המגזר בו מועסקים וגורמים נוספים.

  • רופאיםלימודי רפואה אינם פשוטים, נמשכים זמן רב והשכר של המתמחים איננו גבוה במיוחד. עם זאת, מרבית הרופאים יכולים להשתכר משכורת מכובדת ביותר, בעיקר במסגרת רפואה פרטית, לאחר שצברו ניסיון. לפי הנתונים הקיימים, תחומי הרפואה המשתלמים ביותר מבחינה כלכלית בסדר יורד הם: רפואת עור, רפואת נשים, אורתופדיה, רפואת עיניים, אורולוגיה וצנתור.
  • הייטק – לפני המשבר הכלכלי של שנת 2008 נחשב שכרם של עובדי ההיי-טק לגבוה ביותר. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השכר החודשי הממוצע של בוגר לימודי הנדסה או תואר במדעי המחשב עומד על כ-15,500 ש"ח לחודש, שהוא פי שניים מהשכר הממוצע במשק הישראלי. בעקבות המשבר הכלכלי נפגעו עובדי הייטק ראשונים – רבים מהם פוטרו והנשארים נאלצו לספוג פגיעה בשכר ובתנאי העבודה הנלווים. המשבר הכלכלי האחרון פגע בשכרם של בעלי תפקידים שונים בתעשיית ההיטק: מנהלים, כלכלנים, אנשי שיווק ומהנדסי תוכנה. אך גם לאחר הקיצוצים עדיין נהנים עובדי ההיטק מרמת שכר גבוהה ומתנאים מפנקים נלווים להם לא זוכה העובד הישראלי הממוצע.
  • משפטים – גם תחום המשפטים נחשב לאטרקטיבי במיוחד מבחינת היוקרה החברתית ותנאי השכר, אלא שבשטח המצב מעט שונה. גם במשפטים, כמו במקצועות רבים אחרים, מושפעים תנאי השכר מתחומי ההתמחות ומהניסיון שנצבר במהלך השנים. לימודי משפטים מחייבים התמחות, כאשר התחומים שבהם ניתן להרוויח שכר גבוה במשפטים הם עסקות בינלאומיות, היי-טק, מסחר מקומי, קניין רוחני ושוק ההון.
  • כלכלה – השכר בתחום הכלכלה, כמו בתחומים אחרים, גדל עם הניסיון. כלכלנים המשתלבים בבתי השקעות, בחברות בינלאומיות, בחברות היי-טק או בחברות ביטוח ירוויחו לאחר שלוש שנות ניסיון משכורת גבוהה מהממוצע, הנעה בין 10,000 ש"ח ל-14,000 ש"ח. עם זאת, שכרם הממוצע של כלכלנים שרק סיימו לימודי כלכלה ומשתלבים בתעשייה עומד על כ-6,000 ש"ח.

מתלבט/ת מה ללמוד? המאמר הבא יסייע לכם להגיע להחלטה הנבונה ביותר: כמה עצות שיעזרו לך לבחור מה ללמוד.

Share/Save/Bookmark



3 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free