לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים בחו"ל, מכינות, תואר ראשון, תנאי קבלה

הכנה לקראת לימודים בחו"ל


פורסם על ידי ב 17 באוקטובר 2010 – 12:58תגובה אחת

ללמוד בארץ זרה זו חוויה ייחודית ומבוקשת, המצריכה לעיתים הכנה מבעוד מועד – חיבורי קבלה, ראיונות ומכינות. אז כיצד מתקבלים ללימודים בחו"ל?

הקבלה ללימודים במדינות זרות דורשת לרוב הכנה מוקדמת. מעבר לנושא השפה, לכל מדינה, תחום לימודים ומוסד אקדמי ישנם תנאי קבלה שונים במעט הדורשים הכנה מתאימה מראש.

גם לאחר הקבלה ללימודים יש להתכונן כראוי. אמנם לקראת הלימודים בחו"ל ניתן להיערך לבד, לברר את דרישות הקבלה של המוסד, להתכונן לבחינות ולעשות הכול כדי להצליח, אך עם זאת פעמים רבות מומלץ ביותר להיעזר במכונים שמטרתם לסייע למועמדים המנסים להתקבל ללימודים במדינות שונות ברחבי העולם.

בנוסף לכך, היום ניתן למצוא מידע רב בנושאי לימודים לתואר ראשון, או כל תעודה אחרת, מחוץ לגבולות ישראל ברשת האינטרנט וכן בפורטלים מקצועיים ובאתרי מוסדות הלימודים.

המידע ברשת יכול לעזור להתארגן כראוי לקראת הגשת המועמדות ללימודים בחו"ל ולסייע בבחינות הקבלה, ראיון אישי, מבחן TOEFL או כל שלב אחר בדרך למימוש החלום.

הכנה לקראת הלימודים בחו"ל

הכנה ללימודים בחו"לאת מכוני ההכנה ללימודים בחו"ל ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים – מכינות כלליות לקראת לימודים בחו"ל ומכינות המיועדות להכנת המועמד לקראת מבחני המיון למסלול מסוים או למוסד מסוים במדינה כלשהי.

תנאי הקבלה למוסדות לימודים בחו"ל הם לעיתים שונים מאוד מאלה הקיימים בארץ.

אמנם במרבית המוסדות אין צורך בציוני סכם גבוהים כל כך כמו אלו הנדרשים בישראל בפקולטות המובילות, אך ישנן דרישות אחרות שאינן קיימות בארץ, הכוללות חיבורי הרשמה וראיונות.

חיבור הרשמה – ברבים ממוסדות החינוך בחו"ל נדרשים המועמדים לכתוב חיבורי ההרשמה.

מטרתם של חיבורים אלה היא לאפשר לוועדת הקבלה להכיר ולהתרשם מהמועמד לעומק ומעבר לנתונים היבשים של גיליונות הציונים והבחינות.

ראיון אישי – רבים מהמועמדים נדרשים גם לעבור ראיון אישי מול ועדת קבלה. במהלך הראיון נבדקות יכולות שונות שאינן באות לידי ביטוי במסמכים או בציוני הבחינות.

פעמים רבות, הראיון הוא זה שקובע את סיכויי קבלתו של מועמד מסוים ולכן יש לו חשיבות רבה.

מכינות הכנה כלליות

מטרתה של מכינה כללית היא לסייע למועמדים ללימודים בחו"ל להתכונן כראוי ובצורה נכונה לקראת הלימודים במדינת היעד ובמסלול הלימודים שנבחר.

בחירת מוסד הלימודים המתאים היא החלטה חשובה ביותר, בייחוד כאשר מדובר על לימודים בחו"ל.

החלטה זו מושפעת משיקולים רבים, ביניהם התמחויות ייחודיות, תנאי הקבלה, קשיי ההסתגלות, השפה, שיקולים כלכלים ושיקולים נוספים.

מסיבה זו, במכינות ההכנה לקראת הלימודים בחו"ל יסייעו לכם כבר בשלב בחירת מוסד הלימוד, על בסיס העדפות אישיות וגם על בסיס היכרות מעמיקה של הנושא.

בנוסף לכך, במכינות אלה מוצעים שירותים רבים אחרים, הכוללים לימוד שפות רלוונטיות למדינות היעד, הכנה לבחינות הקבלה, הכנת קורות חיים מתאימים, הכנה של חיבורי הרשמה, לימודים של התרבות במדינה אליה עתידים המועמדים להגיע ושירותים נוספים.

מכינות ייעודיות

מטרתן של המכינות הייעודיות, בניגוד למכינות הכלליות, היא להכין את המועמד לקראת מסלול לימודים ייחודי ומסוים.

ישנן מכינות לקראת לימודי רפואה בחו"ל, מכינות לקראת לימודי וטרינריה בחו"ל או מכינות לקראת מסלולי לימודים אחרים.

במכינות אלה נלמדים קורסים שונים בנושאים הקשורים לקבלה ללימודים ולתוכנית הלימודים העתידית.

בנוסף לכך, במכינות ייסעו לכם גם בכל הקשור בבירוקרטיה של הקבלה ללימודים ומאוחר יותר – בהכנה לקראתם.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free