לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, קורסים

לימודים בגיל השלישי – מגוון אדיר האפשרויות לגיל הזהב


פורסם על ידי ב 8 בדצמבר 2010 – 15:47אין תגובות

בני גיל הזהב ניצבים על פי רוב כשבידיהם זמן פנוי רב. אף על פי שבעבר היה אורח החיים בגילאים אלה מאופיין במנוחה מתלאות החיים, הרי שכיום בני גיל הזהב מוצאים עוד ועוד דרכים להישאר פעלתנים להפליא. זו הסיבה לקיומם של "לימודים בגיל השלישי". מדובר במסגרת לימודית לבני 55 ומעלה, המיועדת להרחבת אופקיהם של המשתתפים.

רקע

החשיבות של שמירה על פעילות שגרה רציפה בחיינו, חשובה בכל גיל שבו אנו נמצאים בחיינו הבוגרים. כשם שאם לא נלך במשך זמן רב נתקשה לבצע פעולה פשוטה זו מבלי להתעייף, יש הסוברים כי כך גם מחשבה ופעולות אנליטיות שאנו מבצעים ביום יום מסייעים לשמירה על צלילות המחשבה. בנוסף, השמירה על אינטראקציות חברתיות אף היא חשובה לניהול חיים שלמים ומלאים.

בני גיל הזהב אשר פונים ללימודים לגיל השלישי, מחזיקים ביתרון משמעותי על הסטודנטים הצעירים: הם אינם צריכים ללמוד את מה שעל פי החברה יספק להם ביטחון כלכלי בעתיד, אלא הם חופשיים לפנות לכל קורס שמהווה עבורם אתגר אינטלקטואלי. התוצאה היא לימודים בקצב אישי, מבלי להשתתף במרדף אחר הציונים, אלא רק במרדף טהור אחר הידע.

מוסדות לימודים בישראל המתאימים לגיל השלישי

בדומה לשאר העולם, כיום קיימים גם בארץ מוסדות אקדמיים רבים אשר מציעים תוכניות לימודים לגיל השלישי. אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת חיפה – כולן מציעות תוכניות לימוד מיוחדות עבור בני גיל הזהב.

התוכניות אמנם נבדלות זו מזו בתחומים הנלמדים, אולם בבסיסן עומדים קווי מתאר זהים: השתתפות בקורסים ובסדנאות של האוניברסיטאות שצוינו לעיל, ללא דרישת עמידה בתנאי קבלה אקדמיים. המשתתפים בלימודים לגיל השלישי מגיעים מכל חלקי הארץ, וההרשמה ללימודים כוללת על פי רוב תשלום שמיועד עבור שמירת מקום בקורס המבוקש.

בנוסף לאוניברסיטאות, ניתן למצוא גם מרכזי לימוד בערים רבות בארץ, המציעים תוכניות לימוד לגיל השלישי. מדובר בארגונים התנדבותיים, ארגוני גימלאים עיריות ומתנ"סים. לצד זאת, גם לימודים במכללה זו אופציה לרבים מבני גיל הזהב.

תחומי הלימוד

מוסדות הלימוד מציעים מגוון קורסים בקשת רחבה של תחומים – החל מתחומי אומנות השונים, דרך קורסי מחשבים וכלה בלימודי שפות (ספרדית, איטלקית ואפילו לימודי סינית!) ועד פילוסופיה. הקורסים השונים מועברים על ידי אנשי אקדמיה מובילים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון עשיר בתחומם.

על פי רוב, הקורסים המועדפים על המשתתפים נוגעים לתחומי חייהם. כך למשל מסגרות רבות המציעות לימודים לגיל השלישי, מאפשרות תוכנית לימודים עבור מבחר יישומי מחשב. הסיבה היא, כמובן, הצורך של בני גיל הזהב לשלוט ולתפקד כראוי ביישומי המחשב, שהפך לכלי תקשורת מרכזי במאה ה-21. תוכן הקורס מותאם במיוחד עבור קהל המשתתפים והרגלי השימוש שלהם במחשב. קיראו עוד על לימודי מחשבים.

לימודים בגיל השלישימשך הלימוד

משך הלימודים תלוי כמובן במטרת הלימודים של המשתתף וכן בתנאי המוסד הלימודי שבו יבחר ללמוד. ניתן להירשם לקורס סמסטריאלי או שנתי לשם העשרה בלבד, אולם בחלק מהמוסדות מוצע למשתתף לצבור נקודות אקדמיות לצורך השלמת תואר אקדמי. כמובן שתהליך השלמת תואר מותנה בעמידה בדרישות המוסד האקדמי המדובר.

מורדים במוסכמות? קיראו על לימודים אקסטרניים.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free