לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים, תואר ראשון

הכוונה בבחירת תחום לימודים שיתאים בדיוק עבורך!


פורסם על ידי ב 15 בפברואר 2011 – 19:04תגובה אחת

אם לא החלטת, כמו רבים אחרים במקומך, לאיזה תחום לימודים לפנות ולהתפנות, אנחנו כאן עבורך. היום יותר מתמיד, קל וחושב לקבל הכוונה מקצועית בבחירת תחום לימודים לתואר ראשון. בואו נצא לדרך…

מעטים באמת יודעים במה ירצו לעסוק כבר בשלב מוקדם בחייהם. מנגד, ישנם אנשים הממשיכים שושלת משפחתית.

לרוב ניתן לראות זאת בתחום הרפואה: משפחה שבה זוג ההורים הם רופאים, לא אחת, עבור ילדיהם הרצון להיות ממשיכי דרכם חד וברור כבר מגיל צעיר.

נראה כי עולם שלם של אפשרויות פרוס בפנינו כשאנו ילדים ונערים. אך באופן אירוני ככל שאנו מתבגרים וכושר השיפוט שלנו מתחדד, דווקא אז אנו מתקשים להיות החלטיים ולבחור מקצוע שילווה אותנו שנים רבות.

מקצוע שמחד גיסא יענה על צרכי המחיה של ימינו אנו, ומאידך יענה על צרכי הנפש שלנו, שכן לאדם יש חובות לא רק כלפי סביבתו ומשפחתו אלא גם כלפי עצמו.iStock_000003356520XSmall הכוונה בבחירת תחום לימודים שיתאים בדיוק עבורך!

ללכת עם הראש או הלב?

השתחררתם מהצבא. חזרתם מטיול חובק עולם עם שלל חוויות, וכעת אתם מתכוננים לשלב הבא של חייכם – בחירת תחום לימוד ורכישת מקצוע.

אך מה קורה אם אתם נקרעים בין שני רצונות ומתקשים למצוא את האיזון? ושבמשך שנים גדלתם עם חלום לעסוק במקצוע מסוים, אך אי הוודאות להתפרנס ממנו הוא גדול?

האם תשאירו זאת בגדר חלום בלבד, ותרכשו השכלה שנחשבת "מיינסטרים", רק כי על פניו הכנסתה יותר וודאית? דבר אחד בטוח, אין תחושה נוראה יותר מתחושת החמצה ושבגיל מסוים בחייכם תתעוררו לתוך מעגל פתוח מעברכם.

קיראו איזה תחום לימודים משתלם מבחינה כלכלית

הכוונה מקצועית לתחום לימודים שיתאים לך!

כיום, ככל ששוק התעסוקה מגוון ותחרותי יותר, כך ישנם יותר מכונים העוסקים במתן ייעוץ לבחירת תחום הלימודים המתאים לנו. הכוונה לבחירת תחום לימודים מותאמת לסייע לאנשים בכל גיל, ואף  לאנשים המעוניינים לשנות קריירה באמצע חייהם.

קיראו בהרחבה על הסבה מקצועית

במהלך הייעוץ נבחנים באופן מדוקדק תחומי לימודים המתאימים לאותו אדם, ביחס ישיר לכישוריו ויכולותיו, ואף ישנן חברות המסייעות בתכנון נכון של הקריירה.

כך שבסופו של תהליך, אדם המבקש הכוונה תעסוקתית, יזכה לגלות מה הוא המקצוע שבעזרתו יגשים את עצמו.

על כן, כחלק מתהליך הייעוץ שניתן על ידי פסיכולוג מוסמך, נבחנים בין השאר: יכולותיו הקוגנטיביות והאינטלקטואליות של הנבדק ובניית פרופיל אישי הכולל את מבנה האישיות ונטיותיו המקצועויות של כל נבדק.

יתרה מזאת, הכוונה מקצועית מתאימה עבור אנשים עם לקויות למידה שונות ושאינם מעוניינים לתת לזה לעצור בעדם. גם  לאלו אשר איבדו את מקום עבודתם, או כאלו הסובלים מחרדות בשל הראיון, היעוץ המקצועי נותן מענה.

אז איך מתחילים?

ראשית כל, מחליטים שלא מתהלכים יותר עם חוסר הוודאות ותחושת החמצה. ומשמחליטים לעשות מעשה, ניתן לפנות למוסדות כמו הביטוח הלאומי, משרד הביטחון או מטפלים קליניים.

ישנם גם מכונים פרטיים המעניקים שירותי הכוונה ללימודים.

בסופו של יום, כשמדובר בקריירה אישית, אדם צריך להניח ראשו על הכר בציפייה ליום המחרת. הלחצים הסביבתיים והפחדיים האישיים יכולים לעכב אתכם שנים רבות, אך אף פעם מאוחר לרדוף אחר ההגשה העצמית.

קיראו עוד כמה עצות מועילות לבחירת מקצוע לימוד

Share/Save/Bookmark



תגובות »

  • מאת sandra:

    שלום אני מתלבטת כבר שנתיים מה ללמוד אם ללכת עם הראש = מדמ"ח או עם הלב סוציולוגיה/משאבי אנוש/פסיכולגיה.
    אם מי אפשר לדבר לגבי זה?

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free