לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה

לימודי מזכירות רפואית – רוצה להיות מזכירה רפואית?


פורסם על ידי ב 2 במרץ 2011 – 12:12אין תגובות

עולם הרפואה בארץ עובר תהליך של התקדמות בתקופה האחרונה. תהליך ההתקדמות כולל שיפור השירות. השיפור מתבטא בכך שכיום כל ארגון רפואי מחזיק בבעלותו מזכיר רפואי אשר למד את המקצוע וביכולתו לתת מענה לפציינט ולהבין אותו.

מזכירה רפואית – מה זה אומר?

לימודי מזכירות רפואית מעניקים למזכיר את הכלים וטכניקות הנחוצים על מנת להתמודד עם ניהול ארגון/ משרד רפואי. הלימודים כוללים מושגים רבים מעולם הרפואה, על ידי בקיאות המזכיר/ה במושגים אלו משתפר המענה לפציינט.

תפקיד המזכיר הרפואי נולד בעקבות הצורך במתן מענה מקצועי ושירותי לפציינט.

המזכיר יכול לענות לשאלות הפציינט וללוותו בעת מילוי הטפסים. תפקיד המזכיר חשוב מאוד והוא מסייע לעולם הרפואה להתקדם עוד כמה צעדים קדימה לקראת עולם שלא רק מעניק טיפול רפואי אלא גם שירות רפואי.

ומה לומדים?

נושאי הלימוד כוללים לימודי פיזיולוגיה ואנטומיה, אשר יאפשרו למזכיר לתת מענה לפציינט ותשובות לכל שאלותיו הקשות. iStock_000004056998XSmall לימודי מזכירות רפואית - רוצה להיות מזכירה רפואית?
תחומים נוספים הם מבנה מערכת הבריאות, התנהגות חולים, אתיקה ברפואה ומתן שירות יעיל, תחומים אלו יאפשרו למזכיר לדעת את תפקידו בכוח ואיך הוא צריך להתנהג עם החולים.

יתר על כן הלימודים כוללים תחומים כמו ניהול משרד, כתיבה מנהלית וכמובן לימודי אנגלית. תחומים אלו יאפשרו למזכיר לעבוד בצורה מקצועית מול הפציינטים.

כל מוסד לימודים מחייב את הסטודנטים בלימודים נוספים מעבר ללימודי הליבה, הדבר משתנה ממוסד למוסד, כמו גם התנסויות ותרגולים המשתנים ממקום לימודים אחד למשנהו.

משך הלימודים ותנאי קבלה

לימודי מזכירות רפואית אינם ארוכים ולכן רבים מבקשים ללמוד את המקצוע. הלימודים לוקחים כ-10 חודשים לערך, 340 שעות אקדמאיות ועוד 60 שעות מעשיות, סה"כ 400 שעות.

רוב מוסדות הלימוד מאפשרים ללמוד גם בבוקר וגם בערב, דבר המאפשר לרוצים בכך להמשיך ולעבוד במשרה מלאה או לעבוד בזמן הלימודים.

תנאי הקבלה ללימודים הינם: 12 שנות לימוד, ידיעת השפה האנגלית והעברית, ידיעת המקצוע מתמטיקה וראיון אישי.

לימודים ובסופם תעודה מקצועית

התעודה המוענקת בסיום הלימודים הינה תעודה מטעם משרד העבודה והיא מוענקת  רק למועמדים אשר הציונים שלהם בכלל מקצועות הלימוד עומדים על ציון עובר לכל הפחות.

תעודה של מזכיר רפואי מאפשרת לעבוד בעבודה אשר ניתן לראות בה שליחות. מזכיר רפואי טוב יכול על ידי עצה טובה, הקשבה, הכוונה או הדרכה להציל חיי אדם ואף לסייע במיתון התקפי חרדות בקרב חולים.

אפשרויות תעסוקה

אופציות התעסוקה העומדות בפני מי שסיים את לימודיו כחוק הינן רבות וכוללות מוסדות רבים.

בין השאר משתלבים בעלי מקצוע זה בבתי חולים ממשלתיים או פרטיים, מרפאות, מעבדות רפואיות, מרפאות חוץ, מכונים למידע רפואי, קליניקות פרטיות, מכוני מחקר ובאופן כללי בכל ארגון בו מתבצעות פעולות רפואיות.

יש לציין כי העבודה עבור קליניקות פרטיות עשויה להתגלות כיותר משתלמת ומתגמלת בעבור העובד מאשר עבודה במכון רפואי שהינו ממשלתי.

קיראו על לימודי רפואה

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free