לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים בחו"ל, קורסים

לימודי שפות – אף פעם לא מאוחר ללמוד שפה חדשה!


פורסם על ידי ב 29 במרץ 2011 – 12:26תגובה אחת

תגיד/י, כמה שפות את/ה מדבר/ת? לא מעניין אותך ללמוד ולדבר עוד שפה? בכל שנה יותר ויותר אנשים בעולם המערבי בוחרים ללמוד שפה נוספת, למה? ומתי תורך?

כיום, כאשר כל העולם הוא מעין כפר גלובלי אחד, החשיבות של ידיעת שפות נוספות הולכת וגוברת.

עברית לצערנו, לא מספיקה בכדי להסתדר בעולם, וכדי להצליח בתחומים מסויימים יש צורך לדעת לפחות שפה נוספת, אם לא יותר.

בארץ ניתן ללמוד שפות נוספות בבתי ספר מיוחדים לשפות, בשגרירויות וקונסוליות של מדינות שונות וכחלק מתואר אקדמי. עלות הלימודים משתנה בהתאם לשפה, למוסד הלימודים ולהיקף הלימודים, אך לרוב מדובר על קורסים שעלותם 5,000-2,000 ש"ח.

שפות פופולאריות

השפה הזרה הפופולרית ביותר הנלמדת בישראל היא, כמובן, אנגלית שנחשבת עדיין לשפה הבינלאומית. גם ערבית צוברת תאוצה ורבים מבקשים ללמוד אותה, מתוך מחשבה שאנו מוקפים במדינות בהן דוברים שפה זו.

עם התפתחות המסחר עם סין, הפכה גם הסינית והמנדרינית, שכן בסין ניבים רבים והמנדרינית היא השפה הרשמית והמדוברת ביותר שם, לשפה מבוקשת בארץ.

אנשי מסחר, אנשי עסקים ואפילו סטודנטים הלומדים לכאורה נושאים לא קשורים לתרבות הסינית, כמו משפטים או מינהל עסקים, נרשמים ללימודי סינית.

קיראו בהרחבה על: לימודי סינית

נציגה נוספת לשפות מהמזרח היא היפנית. גם עם יפן מתבצעים עסקי מסחר רבים, ומי שעוסק במסחר שכזה, מגלה פעמים רבות שהדרך היחידה כמעט לתקשר עם המקומיים היא בשפה היפנית. שפות פופולריות נוספות הן צרפתית, ספרדית, איטלקית וגרמנית, ששומרות על מעמדן כשפות פופולריות כבר שנים רבות.

לימודי שפות זה טוב, אבל מה עושים עם זה?

ראשית, רבים לומדים שפה מסוימת מתוך עניין ולצורך העשרה בלבד. חלק מאותם אנשים אכן ישתמשו בשפה בשלב מסויים, בין אם בטיול או בעבודה.

גם אלה המבקשים ללמוד מחוץ לישראל יהיו חייבים בשפה נוספת. כיום פופולאריים במיוחד לימודים באיטליה או הונגריה (רפואה) אך ישנם היום סטודנטים ישראלים במדינות רבות בחו"ל, כולם חייבים לדעת לפחות אנגלית וחלקם גם שפות נוספות, ברמה גבוהה מאוד.

קיראו בהרחבה על אפשרות של לימודים אקדמיים בחו"ל

בנוסף, ישנם אלה העוסקים בתחום מסויים ומחליטים ללמוד שפה נוספת, בידיעה שהשפה תקדם את מעמדם או תסייע להם ביצירת קשרים הנחוצים לעבודתם.
iStock_000003516529XSmall לימודי שפות - אף פעם לא מאוחר ללמוד שפה חדשה!
מי שעוסק בייבוא וייצוא מול סין, למשל, יגלה שללא מנדרינית הוא נאלץ לבזבז זמן וכספים מיותרים על ניסיונות תקשורת כושלים, מתרגמים ומתורגמנים. מי שאינו דובר אנגלית ברמה בינונית לפחות, יתקשה מאוד ביצירת קשרים עסקיים מחוץ לישראל.

מי שמבקש לעבור רילוקיישן, מעבר בתפקיד למדינה אחרת, יזדקק גם הוא לשפה נוספת, לרוב השפה המדוברת במדינה אליה הוא מבקש לעבור. ולבסוף, אחד הדברים החשובים שמעניקה שפה נוספת הוא בטחון עצמי.

מי שיודע שהוא מסוגל לתקשר גם עם אנשים מחוץ לישראל, יהיה פעמים רבות בעל בטחון עצמי גבוה, שיסייע לו במציאת עבודה, לימודים או בקשרים עסקיים עם מדינות אחרות.

למי זה חשוב במיוחד ללמוד שפה חדשה?

ישנם מספר תחומים במשק הנדרשים יותר מאחרים לידיעת שפות נוספות. אם אתם מעוניינים לעסוק בדיפלומטיה והחלטתם ללמוד יחסים בין לאומיים למשל, תהיו חייבים לדעת לפחות אנגלית על בוריה.

כל שפה נוספת, תסייע לכם באפשרויות תעסוקה נוספות, כמובן. כיום גם בעסקי המסחר הבינלאומי חובה לשלוט היטב לפחות באנגלית. אם אתם עוסקים בסחר עם מדינות שאינן דוברות אנגלית כשפת אם ושרמת האנגלית של רוב אזרחיהן נמוכה :סין, יפן ואפילו מדינות אירופאיות מסוימות, רצוי שתדעו לפחות לדבר ברמה בסיסית גם את השפה המדוברת במדינה.

גם מי שעובד בתחום ההארחה בארץ, בעיקר באזורים פופולריים לתיירות חוץ, צריך לדעת לפחות לדבר אנגלית ברמה בינונית.

אפשרויות תעסוקה ושפות

הצצה קצרה בלוחות הדרושים מגלה שרוב תפקידי הניהול דורשים כיום לפחות ידיעת אנגלית, אם לא שפות נוספות.

גם מי שאינו פונה לתפקידי ניהול ימצא שישנם תפקידים בהם שפה נוספת היא יתרון או אפילו הכרח. מעסיקים רבים, בתחומים מסוימים, יעדיפו להעסיק אדם בעל יכולות בשפה נוספת, גם אם אין זו דרישה מקדימה לתפקיד.

מוסדות המציעים לימודי שפות

הודות לפופולאריות ולמגוון הקיים, מוסדות רבים מציעים לימודי שפות, הן במסלולים אקדמאיים והן במסלולים עצמאיים לקהל הרחב. אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה הפתוחה נמנים יחד עם בתי ספר מקצועיים המתמחים בהכשרת שפות.

דוגמאות נוספות למוסדות פרטיים המציעים לימודי שפות: וול סטריט או ברליץ

קיראו בהרחבה על לימודי אנגלית עסקית

Share/Save/Bookmark



תגובות »

  • מאת משה:

    בכל מה שקשור לקריירה לפחות שפה נוספת היא יותר מיתרון כי היום, "בכפר הגלובלי", חברות עישראליות עושות עסקים בחו"ל או אפילו פותחות שם סניפים.
    אם לימוד שפה חדשה בתחום השווק היום גם בתחום הטכני צריך שפות כדי להתקדם…

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free