לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, תנאי קבלה

הסבה מקצועית לחינוך מיוחד


פורסם על ידי ב 10 באפריל 2011 – 13:30תגובה אחת

נמאס לך לעסוק במקצוע שלך? רוצה לסייע וללמד ילדים הסובלים מלקויות שונות וכאלה בעלי צרכים מיוחדים? בואו לקרוא כיצד ניתן לעשות הסבה מקצועית על מנת לעסוק בחינוך מיוחד.

חינוך מיוחד הוא תחום מבוקש העוסק בהוראת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים או לקויות מסוימות.

תכנית הלימודים בתחום זה אינה קבועה והיא נבנית במיוחד עבור הסטודנט, ומתוך התחשבות בנתוני המועמד: בתחום הלימודים בתואר הראשון, בנתונים האישיים, בניסיון התעסוקתי הקודם ועוד.

בין הנושאים הנלמדים ניתן למצוא בין השאר: פסיכולוגיה של החינוך, אוטיזם, הוראת כתיבה וקריאה, פיגור שכלי, שיתוק מוחין, תיאוריות שונות בנוגע להתפתחות תקינה ולא תקינה ועוד.iStock_000010078442XSmall3 הסבה מקצועית לחינוך מיוחד

מכיוון שמדובר בתחום קשה, במהלך הלימודים מושם דגש רב על התנסות מעשית, שתסייע לתלמידים ביום שאחרי סיום הלימודים ותקנה להם את הניסיון והבטחון העצמי הנחוצים להצלחה בתחום זה..

במה כרוך תהליך ההסבה?

כדי לעבור הסבה מקצועית לחינוך מיוחד עליכם להיות בעלי תואר ראשון בתחום כלשהו.

כעקרון, מרבית הפונים להסבה מקצועית לחינוך מיוחד מגיעים מתחומי הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך או מדעי ההתנהגות, אך כל אדם בעל תואר ראשון יכול להתקבל ללימודים.

רוב מוסדות הלימודים דורשים ממוצע ציונים של 80 לפחות. הלימודים עצמם נמשכים לרוב שנתיים ובסיומם תקבלו תעודת הוראה בתחום החינוך המיוחד, המסמיכה אתכם לעבוד עם בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 21-6.

שכר הלימוד הממוצע הוא כ-10,000 ש"ח לכל שנה אקדמית.

אפשרויות תעסוקה לאחר הסבה מקצועית לחינוך מיוחד

לאחר סיום הלימודים וקבלת תעודת ההוראה בתחום החינוך המיוחד תוכלו למצוא עבודה בתחום במוסדות שונים.

ניתן לעבוד במוסדות חינוך רגילים בעלי כיתות רגילות, המשלבות גם תלמידים בעלי לקויות למידה, במוסדות חינוך רגילים בעלי כיתות מיוחדות לבעלי צרכים מיוחדים ולקויות למידה, במוסדות חינוך מיוחדים לבעלי צרכים מיוחדים וכן בעמותות שונות.

השכר הממוצע של מורה לחינוך מיוחד אינו גבוה ועומד על כ-6,000-3,000 ש"ח.

מוסדות בהם ניתן לעבור הסבה מקצועית לחינוך מיוחד

ישנם מסלולים שונים ללימודי חינוך מיוחד או לעבודה עם תלמידים בעלי לקויות למידה. בין המוסדות המציעים תכניות שונות, ניתן למצוא מכללות בכל רחבי הארץ, כגון:

  • אורנים המכללה האקדמית לחינוך
  • סמינר הקיבוצים
  • מכללת בית ברל
  • מכללת דוד ילין
  • מכללת גורדון לחינוך

סיכונים בתהליך ההסבה לחינוך מיוחד

אם אתם מבקשים לעבור הסבה מקצועית לחינוך מיוחד, עליכם לקחת בחשבון כי השכר בתחום זה נחשב נמוך. אם אתם מגיעים ממקצועות הוראה אחרים, ייתכן שלא תרגישו בהבדל.

אך אם אתם מגיעים מתחום בו השכר גבוה יחסית, כמו הייטק או עסקים, שיקלו היטב את נושא השכר, כדי שלא תגלו אחרי שנתיים של לימודים שאינכם יכולים להתפרנס מהמקצוע בו בחרתם.

בנוסף, עיסוק בתחום החינוך המיוחד דורש השקעה רבה, אף יותר מהוראה רגילה. התלמידים איתם תעבדו מגיעים עם קשת של לקויות למידה וקשיים פיזיים ונפשיים והעבודה תגזול מכם שעות רבות ותדרוש מכם חוסן נפשי גבוה.

לסיכום ולפני שתקבלו החלטה על הסבה מקצועית לחינוך מיוחד

אם אתם מעוניינים בתפקיד בו תוכלו לתרום, עיסוק בעל משמעות – אין ספק שהוראה בדגש על חינוך מיוחד הוא תפקיד מתאים. אך בו בזמן, עליכם לשקול היטב גם את העבודה הקשה והמאמץ הנפשי שיידרשו מכם, לצד שכר נמוך, שללא ספק אינו מתגמל כיאות עבודה חשובה וקשה שכזו.

ליחצו כאן וקיראו עוד ובהרחבה על הסבה מקצועית

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free