לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תנאי קבלה

הסבה מקצועית לעבודה סוציאלית


פורסם על ידי ב 4 במאי 2011 – 10:37אין תגובות

עובדים סוציאליים עובדים מול אוכלוסייה קשת יום, הנדרשת לעזרה ולסיוע בצרכים מתחומים שונים כמו רווחה, בריאות, חינוך, שיכון, תעסוקה ועוד. תפקידו של העובד הסוציאלי הוא לספק את הסיוע בתחומים אלה וכן לסייע בתמיכה נפשית, החשובה לא פחות.

במה כרוך תהליך ההסבה?

כדי לעבור הסבה מקצועית לתחום העבודה הסוציאלית, יש צורך בתואר ראשון בכל תחום שהוא. עם זאת, מרבית הפונים להסבה לתחום זה מגיעים מתחומים כמו פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות או חינוך.

רוב מוסדות החינוך דורשים ממוצע ציונים של 80 ומעלה בתואר הראשון וחלקם דורשים גם ניסיון תעסוקתי בהתנדבות או עבודה בשכר בתחום החברתי וכן מעבר ראיון קבלה.

הלימודים נמשכים כשנתיים עד שלוש, תלוי במסלול ובמוסד הלימודים, ומשלבים ידע תיאורטי עם התנסות מעשית בשטח.

לימודי עבודה סוציאלית כוללים נושאים דוגמת רווחה חברתית, משפט בישראל, תיאוריות בעבודה סוציאלית, תיאוריות באישיות, אתיקה, מבוא לסוציולוגיה, סטייה חברתית ועוד.

עלות הלימודים השנתית בממוצע היא כ-10,000 ש"ח.

אפשרויות תעסוקה

לאחר סיום הלימודים יוכלו העובדים הסוציאלים החדשים למצוא עבודה במוסדות חינוך שונים, בתי חולים, מוסדות פסיכיאטריים, בתי אבות, שירותי הקליטה, משרד הבטחון, ביטוח לאומי, עמותות שונות, בתי סוהר, תחנות ייעוץ, מרכזים קהילתיים, לשכות סעד ועוד.
iStock_000005137369XSmall הסבה מקצועית לעבודה סוציאלית
השכר הממוצע של העובדים הסוציאלים נחשב נמוך ועומד על כ- 10,000-7,000 ש"ח ברוטו. לזאת יש להוסיף את העובדה כי מרבית העובדים הסוציאלים עובדים במשרה חלקית בלבד ולכן השכר בסופו של דבר נמוך עוד יותר.

סיכונים בהסבה מקצועית לעבודה סוציאלית

חושבים על לימודים בתחום? גם אם אתם בטוחים שעבודה סוציאלית היא המקצוע בשבילכם, שיקלו היטב את הסיכונים השונים שבהסבה זו.

ראשית, השכר הנמוך. כיום רבים המגיעים מתחומי ההייטק או העסקים מתחילים לחפש משמעות בעיסוקם ומבקשים לעבור הסבה מקצועית למקצוע התורם לחברה ולא רק לכיסם.

אך מי שמגיע ממקצוע בו מרוויחים שכר גבוה עלול לגלות תוך זמן קצר שפשוט אינו יכול לפרנס את עצמו ואת משפחתו בתפקיד עובד סוציאלי או שייאלץ לרדת ברמת החיים שלו באופן משמעותי.

עבודת העובד הסוציאלי, מצד שני, דורשת השקעה רבה, שעות עבודה רבות ופעמים רבות יש צורך לטפל במקרי חירום גם בשעות הלילה או בסופי שבוע, נוסף על מאמץ נפשי גבוה מאוד, שכן זוהי עבודה הדורשת התמודדות יומיומית עם אוכלוסייה קשה.

איפה ניתן לעבור הסבה מקצועית לתחום העבודה הסוציאלית?

בין המוסדות בהם ניתן לעבור הסבת אקדמאים לתחום זה ניתן למצוא את האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, המכללה האקדמית אשקלון ועוד.

החלטת לעבור הסבה מקצועית לעבודה סוציאלית?

לפני החלטה על הסבה מקצועית בכלל ועל הסבה לתחום של עבודה סוציאלית בפרט, רצוי לשקול היטב את כל הגורמים המעורבים בהחלטה.

הפלוס הגדול ביותר של מקצוע זה הוא הסיפוק האישי שבידיעה שעבודתך היומיומית מסייעת לזולת ומשפיעה לטובה על חייהם הקשים.

בו בזמן יש לקחת בחשבון שהשכר אינו גבוה ושההשקעה שתידרש מכם – גם מבחינת שעות וגם מבחינת השקעה נפשית – היא גבוהה מאוד ורבים עלולים להרגיש שהם פשוט כורעים תחת הנטל.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free