לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים במכללה, תואר ראשון

תואר ראשון באזרחות ולימודי דמוקרטיה


פורסם על ידי ב 9 ביוני 2011 – 14:07אין תגובות

מכללת אורנים הצפונית הנה כיום מוסד הלימודים הגבוהים היחיד בישראל בו ניתן ללמוד לתואר ראשון באזרחות ולימודי דמוקרטיה. בואו לקרוא ולהכיר מקרוב את המסלול המרתק ללימודי אזרחות ודמוקרטיה במכללה…

המציאות הישראלית היא מציאות מורכבת וסבוכה. באופן דומה, המאורעות ההיסטוריים שיצרו את מדינת ישראל הובילו לכך שכיום חיה כאן חברה בעלת מאפיינים ייחודיים והיסטוריה רגישה אף יותר.

אין מדובר רק בחשודים הרגילים בדמות יחסי יהודים ערבים או דתיים וחילונים. אזרחות ודמוקרטיה משמען לעיתים מימוש זכויות וחובות הקיימים כלפי כל אדם מעצם היותו אדם.

תואר ראשון יחודי ומרתק – לימודי אזרחות ודמוקרטיה במכללת אורנים

תוכנית הלימודים הייחודית לתואר ראשון של מכללת אורנים הורכבה על ידי טובי המרצים והעוסקים בתחום ומתוך מימוש תפיסת העולם השלטת במכללה המקדמת את הצורך בחברה ישראלית ערכית ומוסרית.

לאור זאת, ניתן דגש על הכשרת מחנכים המסוגלים להעביר לדור הצעיר את המורכבות והמשמעויות שבלהיות ישראלי בעת הזו ואת החשיבות שבהכרה, כי כיבוד האחר והחלש אינן בגדר אופציה אלא חובה לכל דבר שאדם ערכי מבין מיידית כי עליו אף להילחם על מנת לקדם את יישומה.

במסגרת הלימודים עוברים הסטודנטים על נושאי מפתח בהוויה הישראלית וביניהם: יחסי יהודים ערבים, חוקי היסוד ומשמעותן, הזכויות האזרחיות המהותיות כגון הזכות לחפש הביטוי, שאלות דת ומדינה ועוד רבים ומרתקים לא פחות.iStock_000008697232Small תואר ראשון באזרחות ולימודי דמוקרטיה

הדיונים המתקיימים בשיעורים הם פתיחת צוהר לסטודנטים, להמשיך את המחקר באופן עצמאי ולהמשיך ולהעמיק בסוגיות שבחשיבותן לא ניתן להפריז.

הצוות האקדמי האמון על בניית תוכנית הלימודים השנתית בחוג מקפיד שלא לשקוט על השמרים ולערב במסגרת הלימודים, חומרי הקריאה והדיונים בשיעורים אנקדוטות וסוגיות מהמציאות הישראלית התזזיתית לעיתים, זו המשתנה לנגד עיננו חדשות לבקרים.

במהלך שנות התואר, קשה יהיה למצוא נושא מהותי בהוויה הדמוקרטית הישראלית שלא יעלה לדיון וינותח בכיתה.

תואר ראשון באזרחות ודמוקרטיה – כיתות קטנות ויחס אישי לסטודנטים

יתרון בולט נוסף של התוכנית ללימודי אזרחות ודמוקרטיה הינו קיום לימודים במתכונת של כיתות קטנות במתכונת אינטימית כמעט, המוכרת לרוב הסטודנטים בישראל בעיקר מכיתות הסמינר שהן חלק קטן מכל תואר.

בחוג ללימודי אזרחות ודמוקרטיה הכיתות הקטנות הן הנורמה, וזאת על מנת לאפשר דיון מעשיר ומקיף באמת בסוגיות החשובות העולות לדיון וכדי לאפשר לסטודנטים לרדת בצורה יסודית לעומקן של הבעיות.

בעתיד, ישתמשו הסטודנטים במטען שצברו במאות שעות לימוד במתכונת זו על מנת להוביל בעצמם דיונים במקום בו יבחרו לקריירת ההוראה שלהם.

במקביל ללימודים בתוכנית לומדים הסטודנטים גם לצורך קבלת תעודת הוראה, כאשר בסיום הלימודים הם כשירים ללמד לימודי אזרחות במוסדות החינוך וכן מוכשרים לתפקידי רכזים חברתיים או פעילים בעמותות שונות.

הרשמה עלויות ותנאי קבלה

שכר הלימוד המשולם במכללת אורנים בעבור כל מקצועות הלימוד לתואר ראשון, הינו שכר לימוד אוניברסיטאי.

ההרשמה למכללה פתוחה לכל סטודנט מגיל 20 ומעלה, בכפוף לחריגים, כאשר תנאי הקבלה מבוססים על ציון פסיכומטרי ועל ציוני הבגרות ומשתנים מעט משנה לשנה, כפי שמפורט בתקנון ההרשמה.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free