לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

לימודי פוטותרפיה – ריפוי בצילום


פורסם על ידי ב 25 באוגוסט 2011 – 15:182 תגובות

מה דעתך על מסלול לימודי פוטותרפיה? החיבור בין צילום וריפוי הנו זרם חדש יחסית, אך לא מעט מוסדות לימוד בישראל כבר עלו על הגל ואתם מוזמנים להצטרף…

היה זה רק עניין של זמן עד שגם צילום יצטרף לציור, פיסול, גינון, פסיפס ותיאטרון, ויהפוך לכלי טיפולי העומד בזכות עצמו.

אם אתם מתחומי הטיפול והאמנויות, ורוצים להצטרף למגמה העכשווית שתופסת תאוצה, בבית הספר לאמנות רב-תחומית מוסררה והיום גם באוניברסיטת תל-אביב, עם הכשרה בפוטותרפיה, תוכלו להיות חלק מקהילת המטפלים באמנויות יחודיות, להעביר הלאה את אמנות הפוטותרפיה בסדנאות חווייתיות, ובעיקר – להתפתח רוחנית ומעשית באמצעות עולם הצילום.

פוטותרפיה (טיפול בצילום) היא תרפיה המשלבת בין אמנות לבין הכשרה פסיכולוגית.

תלמידי המסלול רוכשים ניסיון והשכלה ייחודיים בתת-ענף חדש ומתפתח בטיפול באמנויות, שבאמצעותו ניתן לאחר-מכן להתפתח בעבודה כעצמאי.iStock_000007638216XSmall4 לימודי פוטותרפיה - ריפוי בצילום

לימודי תרפיה בצילום מיועדים לאלה מאיתנו שהנם בעלי השכלה ורקע בתחומי הטיפול והפסיכולוגיה.

מטפלים, תרפיסטים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים ובעלי רקע מתחומים דומים, מוסמכים באמצעות לימודי הפוטותרפיה לעבוד באופן פרטני או ממסדי עם אוכלוסיות מספקטרום רחב – מאנשים בעלי צרכים מיוחדים ועד אוכלוסיות קשות, בתחומי השיקום הבגרות והנוער.

הצילום ככלי טיפולי הוא בבחינת השלמה ערכית ותוכנית למטפל באמנויות שרוצה להעשיר את מנעד הידע והכלים הטיפוליים שלו.

קיראו בהרחבה על: לימודי צילום

עד לא מזמן היה ניתן ללמוד את התחום רק בבית הספר הגבוה לאמנות מוסררה שבירושלים.

היום קיים גם מסלול לימודי תעודה בבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת תל-אביב, וכמו כן ישנן סדנאות רבות ברחבי הארץ המונחות על-ידי פוטותרפיסטים מוסמכים, חלקם מרצים במסגרות הלימוד המרכזיות.

הלימודים נעים בין האבסטרקטי לפרקטי, בין האישי לפומבי ובין האינטימי לחשוף – במסגרתם לומדים התלמידים כיצד להתוודע לרגשותיהם שלהם ולאופיים באמצעות מדיום הצילום.

הם לומדים לנתח סיפורי חיים שלהם ושל אחרים ולהציף תכנים ורגשות שהיו עד אז לא מודעים או מודחקים.

הצילומים מהווים נרטיב חלופי לזה שאנו מתעטפים בו בחיי היום-יום, ובאמצעותו אנו לומדים גם לזהות את פחדיהם ואת עולמם הפנימי של המטופלים העתידיים, ישויות מורכבות כשלעצמם.

הנרטיבים העולים באמצעות התמונות ובאמצעות אופן הצילום הם בבחינת כלי לתרפיה אישית ולהעשרת יחסי מטפל-מטופל.

לימודי פוטותרפיה מלמדים כי לעתים רק בתיווך התמונה ניתן להגיע לתקשורת עמוקה, המסגירה אי-אילו תכנים שלא יכולים להאמר במילים.

מה שאנו בוחרים לצלם וכיצד אנו בוחרים לספר את סיפורו – יכול לרמז הרבה על פנימיותנו.

עם ההכשרה בפוטותרפיה, המטפל המוסמך הבוחר בעבודה כעצמאי או בתכניות משולבות עם מוסדות לאוכלוסיות מיוחדות, קשות או מגוונות, יכול לסייע למטופליו להגיע להשלמה עם עצמם, עם אופים ועם גופם.

הטיפול מתמקד ועוזר לנפגעי טראומות ואלימות, פיזית, נפשית או מינית, בילדות או בבגרות ולפוגעים שנמצאים כיום במסגרת שיקומית.

התגליות באמצעות הצילום מסייעות למטופל למצוא ולהגדיר את עצמו במרחב החברתי – את הבחירות האסתטיות והסימבוליות שלו, את נטיותיו, חרדותיו ואת המקום בו הוא חש מוגן, ובו הוא יכול לצמוח ולהשתקם.

אשר המטפל מסייע למטופל להגדיר ולנתח את בחירותיו באמצעות האובייקטים שהוא מצלם, מהווה הצילום אמצעי השלכתי לעולמו הפנימי של המטופל. כך צפים קונפליקטים ובעיות שהודחקו ועולות רק באמצעות הייצוגים הוויזואליים.

בטיפול באוכלוסיה עם צרכים מיוחדים לומדים המטופלים לבטא את עצמם בדרך חלופית, בתקשורת שבה הם לא חשופים לביקורת ואינם צריכים לעמוד בנורמות חברתיות.

המטפל מסייע למטופל לראות את עצמו בצילום, לברוא דיוקן עצמי מחדש, ולעתים מתקשרים המטפל והמטופל זה עם זה באמצעות אקט הצילום, המהווה חלופה לתקשורת מילולית נורמטיבית.

בבית הספר הגבוה לאמנויות מוסררה בירושלים המסלול הוא ללימודי תעודה עם אפשרות להמשך לימודי תואר שני אינטנסיביים בשוויץ, בשיתוף עם אוניברסיטת European Graduate School.

הלימודים אורכים שלוש שנים כשבסופם יש להציג עבודת גמר. המעוניינים להמשיך בלימודי תואר שני נדרשים לעמוד בחובות אקדמיות המפורטות באתר בית הספר, בתוך שמונה שנים מתחילת לימודיהם.

תהליך הקבלה ללימודים כולל ראיונות וסדנאות קבוצתיות ממיינים, יחד עם הגשת פורטפוליו בצילום במדיום יצירתי אחר.

המעוניינים להתקבל נדרשים להוכיח רקע בתחום האמנות, החינוך או הטיפול, וכן ניסיון מקצועי רלוונטי. כמו כן יש להיות זכאים לתעודת בגרות ובעלי ציון פסיכומטרי.

בבית הספר לעבודה סוציאלית על-שם בוב שאפל באוניברסיטת תל-אביב, הלימודים הינם לימודי תעודה ומטרתם להכשיר אנשי מקצוע לעבודה בפוטותרפיה עם יחידים ועם קבוצות.

יכולים להגיש מועמדות פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, מטפלים באמנויות, מרפאים בעיסוק, ואנשי חינוך ובעלי השכלה במקצועות קרובים – שעוסקים בטיפול לפחות שלוש שנים.

ישנה ועדה מיוחדת הדנה בקבלת אמנים ועובדי קהילה בהתחשב בניסיון חייהם. תכנית הלימודים אורכת שני סמסטרים, ושכר הלימוד הוא 11,200 שקלים.

קיראו בהרחבה על תחומי לימודים קרובים:

לימודי הידרותרפיה – המים ככלי טיפולי
הסבה מקצועית לחינוך מיוחד – דברים שחשוב לדעת
לימודי רייקי – קורסים וסדנאות הכשרה ברייקי

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free