לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » תואר ראשון, תנאי קבלה

לימודי אוקיינוגרפיה Oceanography


פורסם על ידי ב 27 באוקטובר 2011 – 17:43אין תגובות

בואו להכיר מקרוב תחום לימודים מרתק בשם לימודי אוקיינוגרפיה או לימודי מדעי הים והאוקיינוסים. איפה ומה לומדים? מהם תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון ובאילו מוסדות לימוד אפשר ללמוד אוקיינוגרפיה…


תואר ראשון
בלימודי אוקיינוגרפיה או מדעי הים בעברית פשוטה, הוא מסלול לימודים מגוון, המכשיר את הבוחרים בו במגוון רב של תחומים.

התואר משלב בתוכו דיסצפלינות שונות מתחומי המדעים המדויקים – ביולוגיה, גיאולוגיה, זואולוגיה, כימיה, גיאוגרפיה, מדעי הטבע וכדור הארץ ועוד.

מבחינה כללית, מטרתם של הלימודים היא להעניק לסטודנט את הידע והכלים להשתלב במשק הימי – תחום נרחב שלו אספקטים רבים.

בשל כך, תחום זה מספק אפשרויות תעסוקה נרחבות, ויכול להתאים לסטודנטים בעלי תחומי עניין שונים. מחקר בעלי חיים ימיים, שיקום חוף, או עבודה עם ימאים.IMG_0273 לימודי אוקיינוגרפיה Oceanography

לימודי אוקיינוגרפיה מספקים נקודת התחלה אקדמית לאלו שמרגישים משיכה אל עולם הים, וגם לאלו שעדיין לא בטוחים באיזה תחום הם רוצים להתמקד.

רוצה להיות אוקיאנוגרף? איפה לומדים?

תחום האוקיינוגרפיה נלמד במוסדות לימוד גבוהים רבים בארץ, אולם ברובם הוא מופיע כתחום מצומצם במסגרת תכניות לימודים של מקצועות שונים – כגון קורס העוסק בבעלי חיים ימיים במסגרת לימודי זואולוגיה.

מעטים מוסדות הלימודים בארץ שמתייחסים לתחום האוקיינוגרפיה כנושא בפני עצמו.

המוסד היחיד בארץ בו ניתן לקבל תואר ראשון בלימודי אוקיינוגרפיה הוא בית הספר הימי מכמורת. תכנית הלימודים האקדמית, שגובשה על ידי מיטב החוקרים הימיים בארץ, מתמקדת בחשיפת הסטודנט לתחומים כגון פיזיקה, כימיה, ביולוגיה מולקולארית, ומדעים דומים.

התכנית מאופיינת בשעות מעבדה מרובות כמו גם יציאה אל השטח. בשל כך, חשוב לציין כי על אף הדימוי הרומנטי שיש לאנשים מסוימים לגבי לימודים על הים, מדובר במסלול תובעני, השואף להכשיר את הבוחרים בו לעשייה מחקרית או השתלבות בתחומים שונים בתעשייה.

שנת הלימודים הראשונה כוללת התמקדות בלימודי מתמטיקה ותחומים שונים ממדעי הטבע, וגם השנתיים הבאות מתמקדות בלימודים בעלי אופי ריאלי.

זהו תואר ראשון במדעים מדויקים, המוכר על ידי כל מוסדות הלימוד בארץ כמו גם בעולם, והמאפשר לבוגריו להמשיך לתארים מתקדמים בתחום בו ייבחרו.

בשל האופי הריאלי של הלימודים והרמה האקדמית הגבוהה, תנאי הקבלה דורשים ציון עובר לפחות בארבע יחידות מתמטיקה (וכך גם לגבי אנגלית) ממוצע בגרות של מאה לפחות, וציון פסיכומטרי של 650 ומעלה.

גם לרמתם האישית של המועמדים יש משקל בשיקולי הקבלה ללימודים, ולמועמדים שעסקו בפעילות חברתית יוצאת דופן או בעלי ניסיון בעשייה ימית כלשהי, תינתן עדיפות בתהליך הקבלה.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר ראשון באוקיינוגרפיה

לימודים זה טוב וחשוב אבל מה אחרי? כבכל תחום מחקרי (כמעט) גם בתחום זה ישנה עבודה מועטה יחסית בארץ. תחום חשוב שניתן לדבר עליו בהקשר זה הוא תחום התפלת מים, נושא בעל חשיבות לאומית בישראל, שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ועל כן גם צפוי להתרחב.

משרות מחקריות ומשרות ייעוץ קיימות לבוגרי המסלול גם בחברות גדולות דוגמת חברת החשמל ומקורות, או ארגונים דוגמת רשות הטבע והגנים.

גם משק החקלאות הימי מספק אפשרויות תעסוקה לא מעטות ובין השאר: חוות לגידול דגי מאכל או דגי נוי, חוות לגידול אצות ועוד.

בוגרים רבים של המסלול בוחרים להישאר בתחומי האקדמיה, ולהתמקד בעבודה מחקרית. בתחום זה, למותר לציין כי תואר זה מאפשר נקודת התחלה לכיוונים רבים כגון חקר הימים, ביולוגיה ימית ואפילו רפואה.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free