לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

לימודי גמולוגיה – מה ואיפה לומדים?


פורסם על ידי ב 16 במאי 2012 – 17:06אין תגובות

מסתבר שלא רק נשים אוהבת יהלומים! אחד מענפי הייצוא המובילים בישראל הנו זה העוסק במכירת יהלומים ואבני חן אחרות, ועל מנת לעסוק בתחום באופן מקצועי, צריך ללמוד גמולוגיה. בואו לקרוא ולדעת יותר…

לא רבים מודעים לכך, אבל ענף היהלומים ואבני החן הוא אחד הענפים החשובים במסחר בישראל, ומהווה שליש מכלל הייצוא של מדינתנו הקטנה.

בשל כך לימודי גמולוגיה או gemology studies מהווים שער כניסה לאחד התחומים המשגשגים בארץ.  בשל עיסוקו במוצרים יקרים ויוקרתיים בעיקר, תחום הגמולוגיה מושפע פחות מתנודות המשק והכלכלה, ומאופיין ביציבות יחסית גם בתקופות של משבר והאטה כלכלית.

תחום הגמולוגיה הוא אחד העיסוקים החשובים ביותר בענף זה – תפקידו של הגמולוג לאבחן את טיבם של היהלומים ואבני החן מבחינה מדעית כמו גם ובעיקר מבחינה מסחרית, ובהמשך לכוון כל יהלום אל האפיק המסחרי המתאים לו.

קיראו על: לימודי צורפות

בשל כך, למעשה, מהווה הגמולוג את הבסיס של תהליך יצור של תכשיטי יהלומים – שכן ידוע כי ערכם של תכשיטים נמדד, מעל לכל, על פי ערכן ואיכותן של אבני החן או היהלומים בהם הם משובצים.iStock_000000793367XSmall לימודי גמולוגיה - מה ואיפה לומדים?

קורסים ומסלולים ללימוד גמולוגיה

בלימודי הגמולוגיה נחשף התלמיד למגוון קורסים ותחומי לימוד שונים גון: הערכה שמאית של יהלומים בסטנדרטים בינלאומיים,  אבחנה בין יהלום מזויף לאמיתי, כתיבת תעודה גמולוגית ליהלומים, והערכתם של יהלומי גלם.

קורסים שמתקיימים כולם בפורמט המשלב תיאוריה עם פרקטיקה, נעשים עם יהלומים אמיתיים, ומקנים לתלמיד הכרה עם מבנה היהלום, מן הבחינה הפיזית- כגון המבנה של האבן וטיפול נכון ומקצועי בה, כמו גם של שוק היהלומים – מה הם סוגי האבנים המבוקשות, הנוחות לעבודה, והיוקרתיות ביותר.

בשל כך, בסופם של הלימודים, פתוחות בפניו של התלמיד אפשרויות תעסוקה מגוונות בתחום הגמולוגיה, המאפשרים לו להשתלב במקומות שונים בענף ייצור היהלומים והתכשיטים.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורס

כאמור, הגמולוג משחק תפקיד חשוב בענף היהלומים. ישנם שני אפיקים מקצועיים עיקריים לגמולוג: עיבוד מעשי של האבנים – כלומר השתתפות בתהליך הייצור של התכשיטים – או עיסוק בהערכתו של המוצר המוגמר.

תעודה גמולוגית מכשירה את התלמיד לעסוק בשני האפיקים כראות עיניו, ובהתאם לכישוריו. באפיק הראשון, ניתן להשתלב בחברות תכשיטים, ולהוציא לפועל את הדגמים שנקבעים על ידי מעצבי החברה.

כמו כן, למי שמאופיין בדחף יצירתי יותר, קיימת האפשרות לפתוח סטודיו תכשיטנות עצמאי – באופן זה, מהווה הגמולוגיה בסיס לעיסוק אומנותי לכל דבר. מן הצד השני, קיים עיסוק התיאורטי באבני החן והוא מגוון אפילו יותר.

גמולוגים מועסקים, לדוגמא, על ידי חברות ביטוח, על מנת להעריך את שווים הפיסקאלי של תכשיטים. כמו כן, אנשים פרטיים מרבים להיוועץ בהם על מנת להעריך רכוש פרטי, או לסייע ברכישה יוצאת דופן.

באפשרותו של גמולוג לפתוח חנות תכשיטים, או להוות יועץ מוסמך לחברות העוסקות באבני חן מכיוונים שונים.

תחום נוסף, הוא העיסוק במסחר. שוק היהלומים מאופיין בפאן בינלאומי, ומצריך אנשי מקצוע מוסמכים המסוגלים לאתר אבנים איכותיות בכל העולם.

גמולוגים העוסקים בפאן זה של המקצוע זוכים לנסוע בכל  העולם באופן קבוע, ונחשפים לצד המרתק של תחום זה.

היכן כדאי ללמוד גמולוגיה בישראל?

בישראל כמה מכללות פרטיות ומוסדות לצורך לימודי גמולוגיה. המכללה ללימודי היהלום (IDS)  היא אחד מהם. המכללה ממוקמת ברמת גן, ומעניקה קורסים בסיסיים ומתקדמים. הקורסים מתקיימים בקבוצות קטנות של עד שמונה תלמידים. אין כל צורך בהכשרה מוקדמת עבור הקורסים הבסיסיים.

קורסי עיצוב של תכשיטים מחייבים הכרה מוקדמת של התחום. מוסד חשוב נוסף הוא מרכז ללימודי גמולוגיה הממוקם בבורסת היהלומים. במקום מוצע מסלול לימודים פרטני ומעשי-פרקטי.

בסופם של הלימודים, מקבלים התלמידים תעודת גמולוגיה בינלאומית. הקורסים, שנמשכים כמה חודשים, ושכר הלימוד הינו כמה אלפי שקלים, אך משתנה בהתאם לקורס.

שאלות על לימודי גמולוגיה? פנו אלינו!

קיראו בהרחבה על: לימודי שמאות

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free