לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים

לימודי תרפיה באומנות


פורסם על ידי ב 2 בינואר 2013 – 12:31אין תגובות

אוהבים לעזור לאחרים? רוצים ללמוד תחום מרתק שמחזק את הקשר עם בני אדם? בואו לקרוא ולהבין יותר על האפשרות ללמוד תרפיה באומנות במסגרת אקדמית…

תרפיה באמנות היא שיטת טיפול המשתמשת בהבעה אישית ובתהליך היצירה ככלי להתמודדות עם מצבי מתח ומשבר ועם חוויות טראומטיות.

באמצעות השימוש באמנות חזותית כמו צילום, ציור ופיסול – אפשר להגיע למקומות חבויים וחסומים בנפש ולהעניק תשומת לב מרפאת לנקודות כואבות וקשות.

תרפיה באמנות יכולה לסייע למבוגרים כמו גם לילדים ולמתבגרים ומתאימה לטיפול אישי, משפחתי, זוגי וקבוצתי.

במקביל לתהליך היצירתי, המאפשר למטופל לבטא עצמו ולהתפתח מתוך ההתנסות האמנותית, מתרחש בטיפול תהליך של התבוננות, ניתוח והענקת משמעות ליצירה, מתוכה אפשר ללמוד הרבה על המטופל ועל ההתמודדויות שניצבות בפניו.

משקלם של ההתנסות האמנותית ושל השיחה עם המטפל משתנה בהתאם לאופיו ונטייתו האישית של המטופל. כך או כך, לא נדרשים כישרון או רקע בתחום האמנות כדי להיעזר בטיפול באמנות. התהליך הוא החשוב, לא רמת התוצר היצירתי.iStock_000006351782XSmall לימודי תרפיה באומנות

הטיפול יעיל במגוון של מצבים נפשיים, בהם הפרעות כפייתיות וטורדניות, חרדה ודיכאון, הפרעות אכילה, בעיות של דימוי עצמי ובעיות גופניות הנובעות מחוסר ביטוי רגשי.

ילדים יוכלו להיעזר בטיפול בין השאר כדי להתמודד עם הפרעות קשב והיפראקטיביות, בעיות של תוקפנות, גמגום והרטבת לילה.

הניסיון בעבודה עם תרפיה באמנות מראה שמתן האפשרות לאנשים ולילדים לבטא את עצמם באמנות פלסטית משחרר מצוקות, פחדים, קשיים וטראומות שלא יכולים לקבל ביטוי מילולי.

במהלך השנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להתחיל לימודים בתחום, באחת מתוך מגווןם המכללות הפרטיות שמציעות מסלולי לימוד לתרפיה באומנות.

איפה לומדים ומה עושים אחרי הלימודים?

לימודי תרפיה באמנות מוצעים במבחר מכללות הפרוסות בכל רחבי הארץ, משלבים ידע מתחום הפסיכותרפיה, הפסיכולוגיה והאמנות.

זהו תחום נרחב המאפשר יישומים מגוונים עם מטופלים בכל הגילאים. מטרת הלימודים היא להעניק למטפלים לעתיד את היכולת להשתמש באמנות ככלי טיפולי, וזאת מתוך הכרה תיאורטית ומעשית הן של השדה האמנותי הן של תחום בריאות הנפש.

התלמידים ייחשפו לידע נרחב על אמנות פלסטית, טיפול פסיכולוגי אישי וקבוצתי ואף ייעוץ ארגוני. הלימודים כוללים לימוד מעשי בהיקף של 300 שעות בתחומי הציור, הפיסול, הצילום והרישום.

הלימודים נמשכים שלוש שנים ומיועדים לבעלי תואר ראשון במקצועות טיפוליים כמו: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך מיוחד, קרימינולוגיה, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וייעוץ חינוכי.

בעלי תארים ראשונים במקצועות אחרים יידרשו לבצע השלמות של קורסים בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכופתולוגיה ותיאוריות באישיות.

התלמידים נדרשים גם להתנסות מעשית באמנות פלסטית בהיקף של 300 שעות, שלא נכללות במניין השעות לתואר. המועמדים יעבור ראיון אישי וסדנת מיון ולעתים גם מבחן מעשי ועיוני, תלוי במוסד.

כמו בכל מקצוע טיפולי, הלימודים כוללים התנסות מעשית נרחבת. זו יכולה להיעשות במוסדות חינוך, במכונים להתפתחות הילד, מרכזי חינוך לגיל הרך, בתי ספר לחינוך מיוחד, בתי חולים ומוסדות של משרד הרווחה.

הפעילות המעשית במקביל ללימודים התיאורטיים מאפשרת לצבור ידע וניסיון ולרכוש את הרקע והעומק הנדרשים ממטפלים.

בוגרי תוכניות הלימוד משתלבים בעבודה במוסדות חינוך רגיל ומיוחד, בתי חולים, פנימיות, מרכזי שיקום, מרכזים ומועדונים לבריאות הנפש, בתי סוהר, מכונים להתפתחות הילד וקליניקות פרטיות.

מוסדות לימוד המציעים לימודי תעודה בתחום:

  • אוניברסיטת חיפה
  • מכללת סמינר הקיבוצים
  • מכללת לויניסקי
  • מכללת דוד ילין
  • מכללת אורנים
  • מכללת ביטוי

הבוגרים במסלול לימודי תרפיה באומנות מקבלים תעודת גמר. כמו כן, ניתן להרשם ללימודי תואר שני בתחום.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free