לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תנאי קבלה

אוניברסיטה או מכללה – היכן כדאי ללמוד?


פורסם על ידי ב 13 ביולי 2009 – 8:166 תגובות

בשנים האחרונות נפתחו לא מעט מוסדות לימוד אקדמאיים חדשים בארץ ובעיקר מכללות ובתי ספר פרטיים, בהם ניתן ללמוד לקראת תואר ראשון ולעיתים אף לקראת תואר שני, ממש בדומה לאוניברסיטאות. במדינת ישראל קיימים היום, לצד האוניברסיטאות, יותר מ-84 מוסדות לימוד להשכלה גבוהה: מכללות אזוריות, מכללות פרטיות, בתי ספר גבוהים למקצועות אקדמאיים שונים ושלוחות של אוניברסיטאות בארץ ובעולם. בואו להבין יותר מהם ההבדלים בין אוניברסיטה למכללה

מכללות – הזדמנות שווה להשכלה גבוהה

ההיצע הגדל והולך של מכללות שונות גרם לתהליך חיובי של הקלה בתנאי הקבלה לקראת לימודי תואר ראשון ואף הגדיל את היצע מסלולי הלימוד הקיימים.

אם בעבר יכלו מועמדים שונים רק לחלום על לימוד מקצועות פופולאריים כדוגמת משפטים, בשל תנאי הקבלה הגבוהים ביותר, היום יכול כל צעיר המעוניין להפוך לעורך דין להירשם לאחת המכללות המובילות בתחום ולרכוש השכלה משפטית גם ללא צורך לנסות ולצלוח את תנאי הסף הבלתי אפשריים.

אוניברסיטאות – הכוח האקדמי המוביל

במדינת ישראל ישנן שמונה אוניברסיטאות: האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר-אילן, מכון וייצמן, הטכניון, אוניברסיטת בן-גוריון והאוניברסיטה הפתוחה.

האוניברסיטאות הן, בראש ובראשונה, מוסדות מחקריים המקדישים את עיקר מאמציהם למחקר ולפיתוח.

באוניברסיטאות ניתן ללמוד במסלולי לימודי שונים לקראת תואר ראשון, תואר שני ולדוקטורט.

תנאי הקבלה לאוניברסיטה בעיקר במקצועות הפופולאריים ביותר הם גבוהים ביחס לתנאי הקבלה במכללות ולרוב גם רמת הלימודים היא גבוהה מעט מזו הנהוגה במכללות.

מכללה או אוניברסיטה?

אין ספק, כי הגידול במספרן של המכללות השונות הוא חיובי ביותר, תורם לחברה ומאפשר כמעט לכל אדם לרכוש השכלה אקדמית. עם זאת, השאלה "היכן ללמוד?" איננה כה פשוטה, שכן היא משפיעה על החיים האישיים בהווה ובעתיד וקשורה בשיקולים רבים.

מהו היקף הידע הנרכש, מה גובה שכר הלימוד וההוצאות הנלוות האחרות, מהי ההשקעה הנדרשת בלימודים ומהן אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים, הן מקצת מהשאלות המתעוררות לפני ההחלטה היכן ללמוד.

יתרונות וחסרונות

באוניברסיטאות השונות תנאי הקבלה הם, כאמור, גבוהים מאוד וכוללים לעיתים דרישה לציון פסיכומטרי השואף ל-700 וממוצע ציוני בגרות בהתאם.

לעומתן המצב במכללות מבחינת תנאי הקבלה הוא סביר הרבה יותר. היום ניתן ללמוד משפטים, הנדסה או כל מקצוע יוקרתי אחר במכללות טובות ומקצועיות גם ללא צורך לעמוד בתנאי קבלה לא ריאליים.

שכר הלימוד במכללות הפרטיות הוא גבוה בצורה משמעותית ביחס לשכר הלימוד המסובסד באוניברסיטאות.

אמנם, תנאי הלימודים בהן נוחים ביותר אך רבים מהסטודנטים אינם יכולים לעמוד בהוצאות הכרוכות בלימודים במכללות הפרטיות המובילות.

רמת הלימודים בחוגים השונים באוניברסיטאות היא לרוב גבוהה יותר מזו הקיימת במכללות וכן הדרישות השונות המוצבות לסטודנטים בדרך אל התואר המיוחל.

בשוק העבודה בישראל קיימת עדיין העדפה לבוגרי אוניברסיטאות על – פני עמיתיהם בוגרי המכללות. אמנם, גם למכללות ישנם בוגרים טובים ביותר שהשתלבו בשוק העבודה בהצלחה, אך העובדות בשטח עדיין פועלות לטובתם של בוגרי האוניברסיטה גם אם ללא הצדקה ממשית.

מתלבט מה ללמוד? הנה כתבה שתעשה לך סדר בראש: עצות שימושיות לבחירת מקצוע לימודים.
רוצה לדעת איזה מקצוע הכי מכניס? כל הפרטים בכתבה הבאה: איזה מקצוע לימודים הכי כדאי כלכלית?

Share/Save/Bookmark



6 תגובות »

  • [...] לזכור, כי על אף שעבודה סוציאלית ניתן ללמוד באוניברסיטה ובמכללה, סף הקבלה באוניברסיטאות הוא גבוה מזה הנדרש [...]

  • מאת ניב:

    אני חושב שסף הקבלה לאוניברסיטאות הוא מוגזם הם מבקשים ציונים כאלו גבוהים של תעודת בגרות שלא לשכוח שכולנו היינו בני 16-18 שעשינו אותם וקצת התבגרנו מאז הם גורמים לאנשים בעלי רצון ללמוד ולהתפתח להוריד את הראש ולהרגיש לא שווים אולי כדאי שיחשבו על זה קצת ופסיכמטרי זה מובן שיהיה גבוה אבל מי ישלים תעודת בגרות לממוצע מעל 90+ אחרי צבא למי יש זמן , השעון דופק והמלאכה מרובה חתונה ילדים אין לנו את כל החיים להשלים בגרות .

  • מאת MB:

    הכול נכון.
    בקצרה אומר כי תמיד עדיף להגיע לטוב ביותר ולא להתפשר אלא אם כן אין ברירה אחרת.

    לגבי התגובה של ניב,
    מסכים איתך כי רף הכניסה לאוניברסיטאות כיום הוא מטורף, אני לא מכיר חבר אחד שלא היה צריך לשפר בגרויות ולעשות לפחות פעמיים פסיכומטרי בשביל להתקבל, זה הרבה כסף והרבה זמן…מצד שני…גם שכר הלימוד של המכללות גבוהה מאוד..ובסוף גם לאחר בגרויות ופסיכומטרי עדיין יהיה יותר זול מאשר ללכת למכללה.
    נכון שבזמן התיכון היינו בני 16-18 ולא קל ללמוד ולהתמיד במיוחד למי שבא מבית עני ולא יכול להרשות לימודים פרטיים וצריך לעבוד אחה"צ.
    רק דבר אחד מפריע לי, ממוצע מעל 90+ זה לא בשמיים ולהגיד לך את האמת זה גם לא עוזר לכלום.
    אני עבדתי ולמדתי בתיכון וגם חיפפתי פה ושם ויש לי ממוצע 92.
    זה עדיין לא אומר שאני יכול להתקבל לפקולטה שאני רוצה באוניברסיטה…כי שם אני יצטרך ממוצע 110 ופסיכומטרי 700…כן..לא פחות.
    מטורף, בוודאי, מבזבז שנה וכספים על שיפורים, ביגון כבד, אך איזו ברירה עומדת בפני?
    בפתוחה אין את התואר שאני מעוניין בו, מכללה יקרה מאוד…המצב לא פשוט בארצנו.

  • [...] היכן כדאי ללמוד – אוניברסיטה או מכללה? [...]

  • [...] לקריאה נוספת: לימודים בחו"ל, מלגות, אוניברסיטה או מכללה – היכן כדאי ללמוד. [...]

  • מאת שני:

    אם אתם לא מצליחים לענות על הדרישות של האוניברסיטאות, מצטערת מקומכם אינו שם!
    לי יש ממוצע בגרויות 114 ו 768 בפסיכומטרי בפעם אחת! אני לומדת בטכניון ואני נאלצת לספר לכם שהלימודים ממש לא קלים לי, אז בנאדם שהיה לו קשה בפסיכומטרי ועם הבגרויות לבטח לא יהיה לו קל באוניברסיטאות.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free