לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

רוצה ללמוד ולהיות קלינאי תקשורת?


פורסם על ידי ב 21 בינואר 2009 – 17:354 תגובות

קלינאות תקשורת היא תחום עיסוק מרתק, המשלב בתוכו מגוון רחב של נושאים כמו פסיכולוגיה, אנטומיה, פיזיקה, גנטיקה, רפואת ילדים, התנהגות ארגונית ועוד רבים אחרים. קלינאות תקשורת היא השם הניתן לחקר הפרעות בתקשורת בינאישית. קלינאות תקשורת הפכה בשנים האחרונות למקצוע פופולרי בקרב אלה המבקשים להשתלב בתחומי העיסוק הפרא-רפואיים.

קלינאי תקשורת מאבחן ומטפל במבוגרים ובילדים בעלי הפרעות הגייה בשפה, הפרעות בהבנת שפה מדוברת, הפרעות בתקשורת לא מילולית והפרעות בבליעה. קלינאי תקשורת ממפה ומאתר אנשים עם קשיים בשפה, בשמיעה ובדיבור. לאחר מכן, הוא מאבחן אותם ומכין תכנית התערבות לשימור יכולות התקשורת של המטופל.

בשלב הבא, מעניק הקלינאי טיפול תרגולי והוראתי ובמידת הצורך אף מספק פתרונות טכנולוגיים לבעיות התקשורת של המטופל בצורת מכשירי שמיעה וציוד תקשורת חליפית. מטרתו של קלינאי תקשורת היא שיפור התקשורת הבינאישית של המטופל. קלינאי תקשורת הוא איש מקצוע מרכזי בתהליכי האבחון, הטיפול והשיקום של בעיות בתקשורת בקרב אוכלוסיות מגוונות.

לימודי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת ולימודי תואר ראשון בקלינאות תקשורת הם למעשה שמות שונים לאותו תחום לימודים. בשנים האחרונות כאמור, הפך המקצוע לתחום לימוד מבוקש מאוד ועל כן הדרישות לקבלה אליו עלו. לימודי התואר הראשון שואפים להקנות ידע תיאורטי, קליני ומעשי בהיבטים שונים של קשיי דיבור, שפה, שמיעה. בחלק מתקופת הלימודים מקנים לסטודנטים ידע רחב על מניעה של הפרעות תקשורת כמו תכניות למניעת נזקי שמיעה עקב חשיפה לרעש, או מניעת צרידות בקרב מורים או זמרים.

רבים מקלינאי התקשורת עובדים כחלק מצוות רב מקצועי, הכולל אנשי מקצוע בתחומי הרפואה, סיעוד, חינוך, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, טיפול במוזיקה ובאמנות וטיפול בתנועה. קלינאי תקשורת מועסקים במסגרות שונות טיפוליות, בקהילה וכן במסגרות פרטיות. קלינאי תקשורת מובילים פרויקטים של הדרכות הורים בתחומי פיתוח השמיעה והשפה בגיל הרך וכן פרויקטים לאיתור מוקדם והתערבות בקשיי שמיעה ושפה כדי להפחית קשיי למידה עתידיים.

למרות זאת, גם בגילאים מבוגרים ישנה חשיבות רבה במניעה, איתור ושיקום קשיי תקשורת לשימור התפקדו המקצועי והחברתי וכן בפעילות לקידום הנגישות וההשתתפות בקהילה. רבים מקלינאי התקשורת שותפים במסגרת עבודתם בהנחיית סטודנטים, במחקר קליני, ובהוראה ומחקר של ההתפתחות וההפרעות בתחומי השפה, השמיעה והדיבור.

לימודי התואר הראשון בקלינאות תקשורת נמשכים שלוש שנים, במהלכן מחויבים הסטודנטים להתנסות בעבודה מעשית בבתי חולים, מוסדות שיקום ובבתי ספר מיוחדים. רישיון מקצועי הניתן על ידי משרד הבריאות לבוגרי התואר רק לאחר לימודים לתואר ראשון וסטאז' של שנה תחת פיקוחו הצמוד של קלינאי תקשורת בעל הכשרה.

לימודים לתואר ראשון בקלינאות תקשורת
מתקיימים באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הקריה האקדמית קרית אונו ובמרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון.

Share/Save/Bookmark



4 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free