לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי וטרינריה – רוצה להיות רופא חיות?


פורסם על ידי ב 28 ביולי 2009 – 9:18תגובה אחת

לימודי וטרינריהברפואה וטרינרית עוסקים באבחון, בטיפול ובריפוי של בעלי חיים שונים. הרפואה הוטרינרית ותיקה, ממש בדומה לרפואה האנושית, אך רק בעשור האחרון היא הפכה למפותחת ביותר בעקבות המודעות הגוברת לנושא בקרב הציבור, כמו גם התפתחות המחקר וחדירת הטכנולוגיה המתקדמת אל המרפאות, בתי החולים והקליניקות הפרטיות של הווטרינרים. בואו להבין יותר מהם תחומי ההתמחות השונים של לימודי וטרינריה, והיכן ניתן לעבוד לאחר התואר.

מהו וטרינר?

היום יכולים בעלי החיים השונים לקבל טיפול רפואי מסור ומתקדם, לא פחות מזה הניתן ברפואה האנושית, הכולל אפילו טיפולי שיניים, ניתוחים וכירורגיה, אנטיביוטיקה, טיפול הורמונלי וטיפולים אחרים.

הווטרינר הוא, למעשה, דוקטור לרפואה וטרינרית (DVM) ומשמש כ"רופא חיות".

היום ישנם וטרינרים בעלי תחומי התמחות שונים ורבים: וטרינרים המטפלים בבעיות רפואיות של חיות הבית, וטרינרים המטפלים בחיות המשק, וטרינרים העוסקים בטיפול בחיות בר ועובדים בשמורות טבע פתוחות או בגני חיות ווטרינרים המתמחים בתחומים אחרים.

היכן לומדים וטרינריה?

רפואה ווטרינרית לקראת תואר דוקטור, ניתן היום ללמוד באוניברסיטה העברית.

נוסף לתואר דוקטור בווטרינריה, ניתן ללמוד מקצועות אחרים הקשורים בבעלי חיים: עוזר וטרינר, פסיכולוגיה של בעלי החיים, טכנאי וטרינר, מטפל מוסמך ברפואה משלימה לבעלי חיים, תרפיה עם בעלי חיים ומקצועות נוספים. בנוסף לכך, ניתן ללמוד גם באוניברסיטאות שונות ברחבי העולם.

שלא כמו בישראל, במדינות רבות בעולם ניתן ללמוד לקראת תואר ראשון ושני בווטרינריה.

אך כדי לעבוד בתחום בארץ, נדרשים הבוגרים להיות בעלי תואר דוקטור ולעמוד בהצלחה בבחינת הרישוי וההסמכה של משרד הבריאות.

תנאי קבלה ללימודי וטרינריה

כדי להתקבל לחוג לוטרינריה בארץ, צריכים המועמדים להיות בעלי תואר ראשון מאוניברסיטה ישראלית מוכרת במוצע ציונים מעל 85 בתחום הקשור למדעי הטבע והביולוגיה: חקלאות, רפואת שיניים, מדעי הרפואה, ביוטכנולוגיה, רוקחות, פסיכו – ביולוגיה או כל מקצוע רלוונטי אחר.

לימודי וטרינריה נמשכים כשבע שנים, כולל שלוש שנים של התואר הראשון וארבע שנים נוספות לקראת קבלת תואר דוקטור בווטרינריה.

תחומי לימוד

לימודי הווטרינריה כוללים שילוב של קורסים תיאורטיים ושל התנסות מעשית: הרצאות שונות, תרגילים, הגשת עבודות וגם תרגול מעשי במעבדות הכולל אבחון בעיות, אבחון מחלות וטיפול בבעלי חיים.

שנת הלימודים האחרונה לקראת התואר מוקדשת כמעט כולה לעבודה מעשית מקיפה בתחומים שונים של רפואה וטרינרית: עבודה בבתי חולים וטרינריים, עבודה קלינית עם סוגים שונים של בעלי חיים, כדוגמת חיות מחמד או חיות משק ועבודה משותפת עם צוות הבריאות.

נוסף לכך, במהלך שנת לימודיו האחרונה, יידרש הסטודנט לתרגל ולעבוד שעות ארוכות גם בסופי שבוע, בחגים ובמשמרות ערב ולילה.

לאחר סיום הלימודים ואם עמדו בהם בהצלחה, יקבלו הסטודנטים, נוסף לתואר דוקטור, גם רישיון של מנהל השירותים הווטרינריים בארץ ושל משרד החקלאות המאפשר להם לעסוק בתחומי הרפואה הווטרינרית השונים במדינת ישראל.

הבוגרים יכולים לפתוח מרפאה פרטית ולעסוק ברפואה וטרינרית או להשתלב באחת מהמשרות השונות במערכות הבריאות בארץ.

נוסף לכך, יוכלו הבוגרים להשתלב בגופים שונים, כדוגמת: החברה להגנת הטבע, בעמותות המטפלות בחיות, בגני חיות, ברשויות מקומיות ובמקומות נוספים.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free