לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי מתמטיקה – תואר ראשון במתמטיקה


פורסם על ידי ב 27 בינואר 2009 – 12:098 תגובות

מייסדי Google מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברחביי העולם, ארי פייג' וסרגיי ברין היו בתחילת דרכם שני סטודנטים שקדנים ואנונימיים למחקר במתמטיקה, והיום אין כמעט אדם (לפחות בעולם המערבי) שלא שמע את שמם או השתמש במנוע החיפוש הפלאי שלהם. שלא כמו שנהוג היה לחשוב בעבר הלא רחוק, המתמטיקה איננה תחום לימודים אפרורי ומנותק.

המתמטיקה היא נסיכת המדעים המדויקים, ובשנים האחרונות היא ניצבת בחזית הטכנולוגיה, המדע והמחקר בעולם, ומשפיעה באופן עקיף וישיר על החיים של כולנו. יותר מכך, בעלי החזון שבינינו יאמרו לכם, כי  המתמטיקה היא אחד התחומים החשובים ביותר במילניום.

מתמטיקה לקראת תואר מוסמך – "מגיסטר למדעים במתמטיקה" (M.Sc), אפשר ללמוד בכל אחת מהאוניברסיטאות המובילות בארץ (האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן למדע ואפילו במכללה האקדמית לחינוך "אורנים", במסלול חינוכי).

ישנם שני מסלוליי לימודים: מסלול לתואר שני במתמטיקה יישומית ומסלול מחקרי לקראת דוקטורט ולימודיי המשך. מטרת הלימודים היא להעמיק ולהרחיב את הידע בתחומיי המתמטיקה המגוונים ולתת כלים כמו גם מיומנויות בתחומיי המתמטיקה המתקדמת ובשיטות מחקר חדישות. במרבית האוניברסיטאות ניתן לשלב לימודי מתמטיקה עם תחומים אחרים, כגון: מנהל עסקים, מדעי המחשב, פיזיקה ואפילו הוראה. תנאיי הקבלה ומסלוליי הלימוד משתנים בהתאם למוסד הלימוד, והלימודים נמשכים בערך כשנתיים.

תנאיי הקבלה ופרטים נוספים על לימודיי מתמטיקה בשלושת המוסדות המרכזיים בתחום זה בארץ:

האוניברסיטה העברית: לא מעט מבוגרי החוג למתמטיקה באוניברסיטה העברית הם היום מתמטיקאים ידועי שם בעולם כולו. כדי להתקבל לחוג בירושלים, עליכם להיות בוגרי תואר ראשון במתמטיקה במוצע ציונים של 75 ומעלה. הלימודים מתקיימים בשני שני מסלולים: מתמטיקה שימושית או מחקרית לקראת דוקטורט.

מכון ויצמן למדע: גם במכון ויצמן, הנמצא בחזית המחקר המדעי בארץ, ניתן ללמוד לקראת תואר שני במתמטיקה. המכון מתגאה בשורה ארוכה של תגליות וחידושים בתחומיי המתמטיקה. מסלול הלימודים בויצמן הוא משולב – לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב. תנאי הקבלה של המכון הם יחסית גבוהים: נדרש  תואר ראשון במדעים מדויקים בממוצע ציונים של 85 ומעלה וגם ראיון בוועדת קבלה. תחומיי ההתמחות במכון כוללים: אלגוריתמים, חישוביות, הסתברות, קריפטוגרפיה ותחומים נוספים.

הטכניון: על יוקרתו של הטכניון כמוסד מחקר מדעי וטכנולוגי לא צריך להרחיב את הדיבור. הלימודים בטכניון מתנהלים בשני מסלולים מרכזיים – מתמטיקה מחקרית ומתמטיקה שימושית. תחומיי הלימוד במתמטיקה מחקרית כוללים: אנליזה, אלגברה, מתמטיקה דיסקרטית ותחומים אחרים. תנאיי הקבלה הם: ממוצע ציונים של 82 לפחות בתואר ראשון. מסלול המתמטיקה השימושית הוא חלק מתכנית בין – יחידתית המשלבת בין מתמטיקה ובין תחומים אחרים, כגון: הנדסה אזרחית וסביבתית, הנדסת מכונות, הנדסה כימית ותחומים נוספים. אם אתם מעוניינים במסלול זה, תצטרכו להציג גיליון ציונים בממוצע של 85 לפחות.

שכר הלימוד זהה לשכר הלימוד לתואר שני בתחומים אחרים ועומד היום על כ- 11,000 שקלים חדשים. במסלול מחקרי ניתן לקבל מלגת לימודים בהתאם לתקציב ולהישגים הלימודיים. רבים מהמחקרים המתבצעים במסגרת המסלול המחקרי ממומנים על-ידי תקציב המגיע מחברות גדולות, ולעיתים מספיקה המלגה לכיסוי מלא של כמעט כל הוצאות היומיום. מידע מפורט יותר, תוכלו לקבל בכל אחת מהאוניברסיטאות.

Share/Save/Bookmark



8 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free