לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, לימודים באוניברסיטה, תואר שלישי, תואר שני

תזה או עבודת גמר – במה לבחור?


פורסם על ידי ב 24 בינואר 2010 – 12:553 תגובות

תזה או עבודת גמר - במה לבחור?אז החלטתם להירשם ללימודי תואר שני. ועכשיו לשאלת השאלות: עבודת גמר או תזה – במה לבחור? קראו כאן על שתי האפשרויות.

עבודת גמר ותזה הן האפשרויות העומדות בפני הלומדים עבור קבלת תואר שני, בסיום לימודיהם. מדובר בתנאים שבהם יצטרכו הסטודנטים לעמוד טרם קבלתם תואר שני.

מסלולים שמאפשרים כתיבת תזה במהלכם הינם מסלולים שיאפשרו בבוא העת השתלבות מהירה יותר בלימודי תואר שלישי (דוקטורט).

בחירה במסלול לימודים לתואר שני הכולל כתיבת תזה הינה בחירה בהתמודדות, שאינה תמיד קלה, עם כתיבת עבודה מחקרית בהיקף של כמאה עמודים או יותר (על פי דרישות המנחה).

מדובר על עבודה מחקרית שתעמוד בסטנדרטים אקדמאיים מחמירים ותהווה מעין שער כניסה ללימודי התואר השלישי של הסטודנט.

לבחירת מסלול לימודים לתואר שני הכולל עבודת גמר או כזה הכולל תזה יתרונות וחסרונות. fכאן נבחן את שתי האפשרויות הללו ונבדוק מה השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בבואנו לבחור בין מסלולים לימודים הכולל כתיבת תזה או כזה בו נדרשת הגשת עבודת גמר.

תואר שני עם עבודת גמר

מסלול לימודי תואר שני הכולל כתיבת עבודת גמר בסופו, הינו מסלול שנחשב נוח יותר עבור הסטודנט. מסלול לימודים זה הינו מסלול אקדמי המקנה תואר שני ללומדיו לכל דבר ועניין, אולם לא ניתן, בארץ, להמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט), ללא השלמת תזה מחקרית טרם תחילת לימודי הדוקטורט.

תואר שני שכזה הינו תואר שני נעים יותר ללימוד, ובעצם מסלול לימודים זה מאפשר ללומדיו לוותר על התהליך הלא פשוט של כתיבת עבודה מחקרית.

תואר שני הכולל תזה

מסלול לימודים כזה מסתיים בקבלת הנחייה פרטית (במסגרת מצומצמת של שעות), עבור בחירת נושא ועריכת סיכום תיאורטי של הידיעות המצויות ברשות האקדמיה כיום בנושא, כמו גם מחקר עצמאי המנוהל על ידי התלמיד בנושא.

כתיבת תזה הינה כתיבת מסה אקדמית בת כמאה עמודים, המחייבת הן הבנה תיאורטית מעמיקה של הנושא (כלומר, קריאת חומרים, סיכומים, מחקרים ותזות בנושא, סיכומם והצגת ראיות והבנות בנושא), והן עריכת מחקר חדשני שיהיה מאושר על ידי המנחה.

בשלב הכתיבה, הסטודנט יקבל ליווי של מנחה (בדומה לעבודת דוקטורט), ואיתו ביחד ייבחר הנושא, לאחר מכן ייבחרו תת פרקי העבודה, ולאחר מכן תקרא העבודה, על פי רוב מספר פעמים, עד שתאושר להגשה סופית.

עבודה גמר או תזה – מה עדיף?

תואר שני במדינת ישראל, מבחינה תעסוקתית, הוא בעל משקל שווה ללא עדיפות לאחד מן המסלולים. דהינו מבחינת שכר, אפשרויות תעסוקה או קידום, אין סיבה לראות הבדלים בשוק התעסוקה בין בוגרי תואר בשני המסלולים.

ההבדל היחיד בין שני מסלולי הלימוד לתואר שני הינו יכולתו של הסטודנט להמשיך ללימודי דוקטורט. בארץ, לא ניתן להתקבל ללימודי דוקטורט מבלי לכתוב עבודת תזה. בנוגע אל לימודים בחו"ל, כדאי לבדוק עם המוסד המבוקש.

ניתן להשלים את כתיבתה לקראת לימודי הדוקטורט, אולם נהוג לחשוב כי סטודנטים שעשויים לגלות עניין בלימודי דוקטורט, כדאי שישקלו מראש לימודי תואר שני במסלול שיכלול כתיבת תזה.

אם אתם לא יודעים איך לסדר את המחשבה, אנו ממליצים לקרוא על ההתלבטות בין אוניברסיטה למכללה, ותבינו שאינכם לבד.

Share/Save/Bookmark



3 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free