לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, מכינות, קורסים, תואר ראשון

מכינה לעיצוב – לימודי עיצוב בקלות


פורסם על ידי ב 8 במרץ 2009 – 11:174 תגובות

מסתבר כי לא תמיד רק כישרון מספיק. אמנם כישרון הוא פעמים רבות תנאי הכרחי כדי להתקבל ללימודיי העיצוב השונים אך נדרש גם רקע קודם. אם גם אתם חולמים כבר שנים ארוכות להפוך למעצבים של הדור הבא ואפילו משוכנעים בכישרונכם הרב, טוב תעשו, אם תבחרו מכינה לעיצוב ולא תזניחו את ההכשרה הטכנית שלכם בתחומי האומנות השונים, ובייחוד אם לא למדתם בבית ספר לאומנות ואין לכם כל רקע קודם.

כדי ללמוד אומנות, אדריכלות ואת תחומיי העיצוב השונים, צריכים המועמדים כבר בשלב הקבלה להוכיח את כישוריהם ואת ניסיונם ואף להציג תיק עבודות המעיד על יכולותיהם.

תנאי קבלה ללימודי עיצוב

כפי שרבים מכם לבטח יודעים, הדרך למימוש החלום כרוכה לרוב בהשקעת מאמצים, אך היא בהחלט משתלמת.

תהליך הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה בתחומיי העיצוב, כדוגמת: שנקר, המכון הטכנולוגי בחולון, בצלאל, המכללה למנהל, אוניברסיטת ת"א, ויצ"ו חיפה והטכניון הוא ממושך ומורכב, ומטבע הדברים, דורש הכנה מקיפה ומקצועית מראש, במסגרת מכינה לעיצוב.

במרבית ממוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ כוללים תנאי הקבלה הבסיסיים ללימודי עיצוב: מבחן קבלה, זימון לריאיון בוועדה והצגת תיק עבודות אישי.

בדיוק מסיבות אלה, אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר בדרך לקריירה בתחומיי העיצוב הוא לימודי הכנה באחת ממכללות העיצוב בארץ.

המכללות לעיצוב מכינות את המועמדים לקראת הלימודים האקדמיים בתחומיי העיצוב השונים ומשפרות מאוד את סיכויי הקבלה שלהם למוסדות אליהם הם מעוניינים להתקבל.

לימודים במסגרת מכינה לעיצוב מאפשרים לסטודנטים להכיר את תחומיי העיצוב השונים והם נחשפים למקצועות הקשורים לתחום: אומנות, ציור, עיצוב גרפי, אדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה, עיצוב חזותי ותחומים רבים נוספים.

בחלק מן המקרים, הדגש במכינה יהיה סיוע בהכנת תיק עבודות והכנה לקראת ראיון קבלה במוסד האקדמי בו מעוניין הסטודנט ללמוד.

הלימודים במכינה לעיצוב כוללים, הן הרצאות פרונטאליות והן התנסות אישית ומעשית בעבודה בתחומים שונים. המכינה לעיצוב מקנה ידע מקיף ביסודות האומנות והעיצוב: טכניקות עבודה, שימוש בחומרים, רקע תרבותי והיסטורי, מושגים שונים בתכנון ונושאים אחרים.

לצד הכרת קשת תחומיי העיצוב המגוונת, מכינה לעיצוב תסייע למועמד לחקור ולגלות את נטיותיו האישיות ואת תחומיי העניין שלו ואף לרכוש ידע מעמיק יותר בתחום בו בחר.

במרבית המכינות לעיצוב אף יסייעו לסטודנטים להתכונן בצורה נכונה לראיון הקבלה ולהתגבר על החשש שפעמים רבות מתלווה להליך. במכללות השונות מתבצע, כדרך שבשגרה, תרגול מקיף של בחינות הקבלה בעיצוב, סימולציות של ראיון הקבלה מול הצוות המקצועי של המוסד ושיפור ההתמודדות.

לעיתים נערכת אף הכנה לקראת מבחן פסיכוטכני המתקיים כחלק מתנאיי הקבלה במוסדות, כדוגמת שנקר והמכון הטכנולוגי בחולון.

הכנת תיק עבודות לקראת לימודי עיצוב

ולבסוף, במסגרת הלימודים במכינות השונות לעיצוב שוקדים המועמדים על הכנת תיק עבודות אישי. תיק העבודות כולל מגוון עבודות בתחומים שונים, המשקפות את אישיותו של המועמד, את היצירתיות שלו ובעיקר את יכולותיו בתחומיי עיצוב מגוונים ובתחום בו הוא מעוניין לרכוש השכלה אקדמית.

כאמור, לתיק עבודות יצירתי, מושקע ומקצועי ישנה השפעה גדולה מאוד על סיכויי הקבלה ללימודים.

לימודים במסגרת מכינה לעיצוב נמשכים בין שלושה חודשים בקורס קצר ומרוכז לשלושה סמסטרים בקורס ממושך והם, כאמור, משפרים את סיכויי הקבלה של המועמד למוסדות לעיצוב ולעיתים הם אפילו ההבדל בין דחיית מועמדות ובין קבלתה.

רוצים מידע נוסף? רוצים להרשם?

Share/Save/Bookmark



4 תגובות »

  • [...] אתם מעוניינים בהכנה לקראת תהליכי המיון, ניתן לפנות אל מכינה ללימודי עיצוב. המכינה הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות המכשירה תלמידים [...]

  • [...] יש צורך לעבור מכינה לעיצוב. קיימות מכינות (כמו סטודיו B6) המכשירות מתעניינים [...]

  • מאת פורטפוליו:

    שלום,
    אנחנו סטודיו של אמנים ומעצבים בתל אביב, מציעים קורסים להכנת תיקי עבודות- באווירה ביתית, אישית, ועם הרבה ניסיון בתחום.
    את מוזמנת לפרטים נוספים ב:
    http://www.hug.co.il/prod-details.asp?id=28366
    ולהציץ בנו בפייסבוק:
    http://www.facebook.com/home.php?#!/event.php?eid=132118163498371

    נשמח לשמוע ממך! ובהצלחה!
    פורטפוליו

  • מצטרף להמלצה על סטודיו 6B.

    אני חושב שאם אתם רוצים ללמוד את אחד ממקצועות העיצוב, חשוב מאד לעשות מכינה לעיצוב. אני זוכר שבשנה הראשונה של הלימודים חפרו לנו על זה שאם הגענו לפה אז אנחנו בטח מוכשרים- כי רק אחד מתוך עשרה אנשים מתקבל לחלק מהמקצועות בעיצוב.

    אני, לדומא ניסיתי להתקבל פעמיים ללמוד עיצוב פנים. בפעם הראשונה לא התקבלתי, אז עשיתי מכינה. עם כל הצער בתשלום על לימודים נוספים- זה בסופו של דבר כן עזר לי להתקבל.

    אמנם אף פעם לא בדקנו את זה סטטיסטית, אבל אני חושב גם שבסופו של דבר סטודנטים שעברו מכינה- הצליחו בסופו של דבר בלימודים. הלימודים בהתחלה נשמעים כמו סינית לרוב האנשים.

    בקיצור- המלצה שלי: לכו לעיצוב פנים. זה אחלה מקצוע. תגששו על תנאי הקבלה במוסד שאתם רוצים ללמוד, ואם יש סיכוי סביר שלא תתקבלו- תעשו מכינה.

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free