לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים בחו"ל, קורסים

מבחן SAT או Scholastic Aptitude Test


פורסם על ידי ב 20 ביוני 2011 – 11:17תגובה אחת

מה אתם יודעים על מבחן SAT? אם אתם יודעים שצריך לעבור את המבחן בשביל להצליח להתקבל ללימודים בארה"ב, כדאי שתמשיכו לקרוא…

השאיפה ללמוד בקולג' (מכללה) או אוניברסיטה אמריקאים היא שאיפה המשותפת לצעירים רבים משלל מדינות בעולם.

מערכת ההשכלה הגבוהה האמריקאית נמצאת זה עשורים רבים בראש הדירוגים העולמיים בכל הקשור לרמה אקדמית, יוקרת הלימודים, טיב המרצים וכפועל יוצא של כל אלה – לימודים בארה"ב הם להיט בקרב סטודנטים שאפתניים מכל רחבי העולם!

שלב הכרחי לצורך קבלה למסלול לימודי תואר ראשון בקולג' אמריקאי הוא מעבר של בחינת SAT.

זוהי בחינה רשמית לאבחון וברירת מועמדים לתואר ראשון מטעם המוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב, בחינה המהווה מעין מקבילה למבחן פסיכומטרי הנהוג אצלנו בישראל אך גם שונה ממנה מהותית ברבדים מסוימים.

SAT – על הבחינה

הרציונאל מאחורי קיומה של בחינת SAT טמון במבנה השלטוני המיוחד בארה"ב בו סמכויות החינוך הינן מקומיות, כלומר נמצאות בחזקתן של המדינות והמחוזות, ללא התערבות של הממשל הפדראלי הכללי.iStock_000000758382XSmall8 מבחן SAT או Scholastic Aptitude Testכך למשל, בארה"ב אין מקבילה לבחינות בגרות הנהוגות במקומותינו – סט מוסכם וידוע מראש של בחינות ארציות המבקשות להעניק ציונים לכלל תלמידי מערכת החינוך ומהוות אבן בוחן מוסכמת בקבלה למוסדות לימודים להשכלה גבוהה.

בארה"ב, למדינות השונות, למחוזות ולבתי הספר עצמם נתונה הסמכות לבנות דרך משלהם להענקת ציונים לתלמידי התיכון בסיום לימודיהם דבר היוצר חוסר אחידות בהערכת רמתו האקדמית, כישרונו והפוטנציאל הגלום בתלמיד בוגר מערכת החינוך של אוסטין טקסס, למשל, לבין תלמיד בוגר מחוז ניו-ברנסוויק, ניו ג'רזי מהצד השני.

כדי להתגבר על הקושי האינהרנטי המתואר לעיל יצרו מוסדות ההשכלה הגבוהה המבוקשים בארה"ב את בחינת ה-SAT.

תוך התייעצות עם תיכונים ברחבי ארה"ב, אוניברסיטאות ומרצים נוצרה בחינה המבקשת לבדוק באופן המדויק ביותר האפשרי את יכולתו של התלמיד להצליח בלימודיו בקולג', זאת על ידי בחינה של הידע והיכולות שנצברו אצלו במהלך לימודיו בתיכון בתחומי החשיבה הכמותית והמילולית ובתחום הכתיבה האקדמית.

הכנה מקצועית ומתאימה לבחינת SAT

מעבר להיותה בחינה מאתגרת הבוחנת את יכולותיו של התלמיד בדקדוק, ה-SAT מהווה אתגר של ממש לתלמיד הישראלי שלרוב אינו דובר אנגלית ברמת שפת אם.

החלק המילולי בבחינה, שלרוב הוא מאתגר מאוד גם עבור תלמידים אמריקאים, עשוי להיות אתגר בלתי עביר עבור התלמיד הישראלי, אלא אם יקפיד להתכונן אליו בחוכמה תוך שקידה רבה.

כדי להתמודד עם אתגר הבחינה ואתגר הבחינה באנגלית בפרט נוצרה בבית הספר האמריקאי ללימודי אנגלית תוכנית הכנה לבחינה ה-SAT המותאמת לתלמיד הישראלי.

זו, כוללת תרגול מוגבר בתחומים שהצוות האקדמי המנוסה של בית הספר למד כי הם מאתגרים יותר עבורו, בדגש מוגבר על הקושי של הבחינה בלשון האנגלית ובהבנה כי מול הישראלי הניגש לבחינה, עומדים עשרות ומאות אלפי תלמידים אמריקאים שלעיתים מתכוננים לבחינה במשך שנתיים או שלוש במהלך לימודיהם בתיכון.

קיראו בהרחבה על: בית הספר האמריקאי ללימודי אנגלית

שיטת הציונים וחשיבותם

הציונים בבחינת SAT נעים בין 200 ל800 בעבור כל אחד משלושת הפרקים – חשיבה מילולית, חשיבה כמותית וכתיבה. שקלול הציון בקבלה משתנה ממוסד אקדמי אחד למשנהו.

עם זאת, תלמידים ישראלים ימצאו עצמם לרוב תלויים יותר בציוני הבחינה מעמיתיהם האמריקאים שכן למוסדות ההשכלה הגבוה בארה"ב קשה להעריך את טיבם של בחינות הבגרות בישראל.

בחלק ממוסדות ההשכלה ברחבי ארה"ב קיים ציון סף מסוים בבחינה המקנה קבלה אוטומטית למוסד לבעליו ללא התייחסות לציוניו בבית הספר או למשתנים נוספים.

SAT? לימודים מחוץ לישראל? קיראו גם:

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free