לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, קורסים

קורס טכנאי כלבנות וטרינרי


פורסם על ידי ב 7 בינואר 2013 – 14:19אין תגובות

אוהבים בעלי חיים? רוצים ללמוד ולעבוד עם כלבים? יכול מאד להיות שלימודים בקורס טכנאי וטרינריה יכול להתאים לדרישות ולציפיות שלך. רוצה לדעת מה לומדים? איפה אפשר לעשות קורס?

לימודי טכנאות וטרינרית הם תחום חדש יחסית בישראל, וכיום מוצע בכמה מוסדות לימוד מרכזיים בארץ. הלימודים מעניקים הסמכה בסיעוד ובטכנאות רפואית וטרינרית ומכשירים את התלמידים לעבודה מעשית עם בעלי חיים במרפאות וטרינריות.

זהו תחום פארא-וטרינרי שמוכר ומבוסס בעולם זה שנים רבות ובישראל עושה את צעדיו הראשונים. התחום מוכר גם בשם המקצועי: קורס טכנאי כלבנות וטרינרי.

עד לפני כמה שנים, סייעים לוטרינרית במרפאות היו בעיקר מתנדבים או סטודנטים לווטרינריה שהתלמדו בתחום תוך כדי העבודה, ואולם עליית המודעות לחשיבות הטיפול הווטרינרי בבעלי חיים בתנאים הטובים ביותר המחישה את הצורך באנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים שמחזיקים בידע מעמיק ומקיף בתחום.

קורס טכנאות וטרינרית מעניק הכשרה תיאורטית ומעשית יסודית, החל באנטומיה, כימיה וביולוגיה, דרך בקטריולוגיה ופרמקולוגיה וכלה בתזונה ובהתנהגות בעלי חיים.iStock_000010681321XSmall קורס טכנאי כלבנות וטרינרי

הלימודים בקורס זה מתחלקים לכמה קטגוריות כגו:ן חיות קטנות, חיות גדולות, רפואת חירום, קרדיולוגיה ורדיולוגיה.

לצד הלימודים העיוניים מתקיימים שיעורי מעבדה והתנסויות מעשיות עם בעלי חיים. בסיום תוכנית הלימודים עוברים הבוגרים הכשרה מעשית.

בוגרי הקורס לטכנאי כלבנות וטרינרי הם למעשה סייעים לווטרינרית, בדומה לאחים בבתי חולים.

הם מחזיקים בידע רפואי לא מבוטל המאפשר להם לבצע פעולות רפואיות, לצד תפעול מכשור רפואי ומתן עזרה לווטרינר בכל הפעולות שהוא מבצע בעת הטיפול בבעלי חיים.

מכיוון שמדובר בבעלי חיים, שלא מבינים את הנעשה ולעתים מתנגדים לטיפול, במקרים רבים מתן עזרה לווטרינר הוא חיוני מאחר שלא תמיד ניתן לטפל בחיה ללא סיוע של אדם נוסף.

כמו כן, במרפאה הווטרינרית יש לתת מענה גם לשאלות ולדרישות של הבעלים של החיה, ולכן איש צוות מיומן שבקיא בנעשה הכרחי לעבודה שוטפת יעילה ונטולת הפרעות.

הטכנאי עוסק במתן נוזלים ואינפוזיות, הכנה לניתוח, מתן זריקות, וגם בתפעול חדר ניתוח וניהול אדמיניסטרטיבי של המרפאה.

קיראו בהרחבה על: לימודי סיעוד

לימודי טכנאות וטרינרית מתקיימים במכון מגיד מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים, במכללת מגן דוד ירוק ובבית הספר האמריקאי למקצועות הרפואה.

תוכניות הלימוד משתנות ממוסד למוסד. הלימודים בבית דגן נמשכים שלושה סמסטרים של לימודים עיוניים ועבודה מעשית במרפאה.

במגן דוד ירוק, מכללה למקצועות פארא-וטרינריים, לומדים כ-700 שעות ומקבלים גם הכשרה גם כמאלפים וכמטפלים התנהגותיים בכלבים.

בסיום הלימודים משתלבים הבוגרים של מסלול הלימוד בעבודה במרפאות וטרינריות, בתי חולים או מסגרות הפועלות עם בעלי חיים וזקוקות לפיקוח ועזרה בתחום הרפואה, עזרה ראשונה והתנהגות של חיות (כגון משטרה וצבא המסתייעים בכלבים).

הלימודים מיועדים למי שאוהב בעלי חיים ומעוניין לעבוד עימם ולהעניק להם ככל האפשר.

תנאי הקבלה כוללים 12 שנות לימוד ותעודת בגרות מלאה, שליטה בשפה האנגלית וביישומי מחשב. כחלק מתהליך המיון עוברים המועמדים ראיון אישי לבחינת התאמתם למסגרת הלימודים ולמקצוע.

העבודה בתחום עשויה לכלול שעות עבודה ארוכות, עבודה בערבים ובלילות ובסופי שבוע. יש להביא בחשבון כי סביבת העבודה עשויה להיות לחוצה וטעונה, להכיל אנשים רבים ומכשור רפואי רב ולהיעשות בתנאים לא קלים.

קיראו בהרחבה על: לימודי וטרינריה

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free