לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי מדעי החברה, לימודים באוניברסיטה, לימודים בחו"ל, קורסים, תואר ראשון, תואר שלישי, תואר שני, תנאי קבלה

מבחן TOEFL – מבחן באנגלית לקראת לימודים בחו"ל


פורסם על ידי ב 19 ביולי 2010 – 17:53אין תגובות

תהליך הקבלה ללימודים אקדמיים בחו"ל איננו פשוט ומצריך הכנה רבה. מלבד גליונות ציונים, המלצות והצהרה אישית נדרשים חלק גדול מהנבחנים לעבור מבחני שפה, כשהבולט בהם הוא מבחן הטופל.

לימודים לתארים ראשונים ומתקדמים נהפכו בשנים האחרונות יותר ויותר נפוצים, בשל התחרותיות הגוברת והולכת של שוק העבודה.

בעולם תובעני זה, דרך אחת להשיג יתרון נוסף על פני המתחרים היא לימודים בחו"ל.

מעבר ליוקרה המתווספת לתואר, זו הזדמנות נהדרת לצבור חוויות מעשירות לחיים, ללימודים ולעולם העבודה, להתנסות בחיים בארץ אחרת ולהרחיב אופקים.

בדרך לקבלה אל לימודים אקדמיים בחו"ל יש לעבור אבן נגף לא גדולה – מבחן TOEFL.

על מנת להתקבל ללימודים בחו"ל ישנן דרישות קבלה סטנדרטיות המשתנות ממוסד למוסד ובין הפקולטות השונות והן גיליון ציונים של תיכון, תואר ראשון או שני, המלצות, קורות חיים, ניסיון עבודה, כתיבת חיבור, ראיון אישי.

ישנם גם מבחני קבלה ייחודיים ללימודים בחו"ל, אשר ממוקדים לפי חוגים מסוימים, כך לדוגמה בארה"ב קבלה לתואר ראשון מצריכה מבחן SAT, קבלה אל לימודי במנהל עסקים מחייבת לעבור מבחן GMAT וקבלה אל לימודי פסיכולוגיה כרוכה במבחן GRE.

מעבר לכל הדרישות האלו, כמעט כל תלמיד שמבקש ללמוד במוסד אקדמי בשפה האנגלית נדרש לעבור מבחן בידיעת השפה האנגלית, שיוכיח כי המועמד מסוגל לעמוד בדרישות הלימודים, כלומר לקרוא, לכתוב, להבין ולדבר באנגלית.

הציון המתבקש במבחן תלוי במדינה, באוניברסיטה ובחוג שאליו תגישו מועמדות, אבל המבחן זהה לכולם.

מהו מבחן TOEFL?

מבחן הטופל TOEFL באנגליתמבחן TOEFL – Test Of English as Foreign Language הוא מבחן סף לצורך קבלה למוסד בו הלימודים מתקיימים באנגלית והוא איננו קשור לגובה גבוהים הציונים בתואר הראשון או במסגרת לימודי תואר שני. מכיוון שדרישת המינימום משתנה, כדאי לברר מראש איזה ציון נדרש.

מטרת המבחן היא לוודא שהתלמיד מסוגל ללמוד באנגלית, על אף שזו לא שפת האם שלו. במבחן נבדקות יכולות קריאה, כתיבה, שמיעה ושיחה והוא בשימוש במדינות רבות, לא רק בארה"ב.

הדגש במבחן כיום מושם יותר על יישומי שפה ופחות על ידיעת הדקדוק. המטרה היא לוודא יכולת של שימוש בשפה הלכה למעשה.

אורכו של המבחן הוא כארבע שעות וחצי. בדומה למבחן פסיכומטרי, לכל אחד מארבעת חלקי הבחינה מוקצב פרק זמן והוא אינו ניתן להעברה לחלקים הבאים.

הכנה והרשמה למבחן

ניתן להירשם לקורס הכנה למבחן, בעזרתו נחשפים למבנה הבחינה וסוג השאלות שיהיו בה ומתנסים בקריאה, כתיבה ומענה על שאלות. קורסים רבים מוצעים ברחבי הארץ וביכולתם להביא לשיפור ממשי בתוצאות הבחינה, ממש בדומה לקורס פסיכומטרי.

חשוב להגיע למבחן מוכנים, הן מבחינת התכוננות הן מבחינת הכרת המבחן והן מבחינת הוראותיו. כדאי לתרגל קריאה, הבנה, דיבור וכתיבה, להעשיר את אוצר המלים ולרענן את הדקדוק.

במהלך המבחן לא ניתן להכניס ציוד משום סוג לחדר והנבחן יקבל אוזניות עם מיקרופון עבור חלקי השמיעה ודיבור. מותר להשתמש בדפי טיוטה לכתיבת רשימות.

תוצאות המבחן נשלחות בתוך כשבועיים ובמקביל מועברות לארבעה מוסדות לימוד בחו"ל, על פי בקשת הנבחן.

הציון המבחן תקף לשנתיים, כלומר אם עבר פרק זמן ארוך יותר יש לבצעו בשנית. אם לא הושג הציון הרצוי ניתן להיבחן שוב, אך אל יותר מחמש פעמים בשנה.

מחיר הבחינה הוא כ-150 דולר, עם שינויים קלים בהתאם למדינה. הבחינה נערכת במספר מוגבל של מועדים בשנה בירושלים ובתל-אביב ומצריכה הרשמה מראש.

ניתן להירשם למבחן בטלפון, באינטרנט או בדואר (הדרך הפחות מומלצת, שכן היא מצריכה הרשמה זמן רב מראש), דרך מרכז הרישום של ישראל הנמצא בהולנד.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free