לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים בחו"ל

לימודים בחו"ל – ללמוד מחוץ לגבולות הארץ


פורסם על ידי ב 27 באוקטובר 2009 – 11:115 תגובות

לימודים בחו"ללימודים בחוץ לארץ, הפכו בימינו לאופציה זמינה ומושכת עבור סטודנטים רבים. בואו לקרוא יותר אודות אפשרויות הלימודים השונות בחו"ל, המקצועות המבוקשים ועלויות התואר.

לימודים בחו"ל – כבר לא רק למתי מעט

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בכמות הסטודנטים הישראלים הלומדים בחו"ל – באוניברסיטאות שונות בכל רחבי העולם ובעיקר בארצות הברית ובמדינות אירופה.

אם בעבר יכלו ללמוד בחו"ל רק בני עשירים שנתמזל מזלם, היום, הגלובליזציה, השוק החופשי והאפשרות לנוע בקלות יחסית ממקום למקום הפכו את הלימודים בחו"ל לאפשרות זמינה כמעט לכל מי שמעוניין.

היכן לומדים?

כאמור, ניתן היום ללמוד במקומות רבים ושונים על פני הגלובוס ובעיקר באירופה ובארצות הברית, בהן רמת הלימודים היא גבוהה ביותר והאווירה היא קוסמופוליטית.

ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, ספרד, איטליה, רומניה, הונגריה, גרמניה והולנד – הם רק חלק מרשימה ארוכה ביותר של מדינות הפותחות את שעריהן בפני סטודנטים זרים, כולל סטודנטים ישראלים.

מקצועות לימוד שכדאי ללמוד בחו"ל

תנאי הקבלה בארץ ללימודים בתחומים מסוימים כדוגמת לימודי רפואה, לימודי ביוטכנולוגיה, לימודי רפואת שיניים ותחומים נוספים – הם גבוהים ביותר.

מסיבה זו, הלימודים בחו"ל הם אפשרות נהדרת להתגבר על תנאי הקבלה הנוקשים בארץ וללמוד באחד ממסלולי לימוד אלה.

באיטליה, בהונגריה, ברומניה ובמדינות אירופה אחרות, כמו גם באוסטרליה ובארצות הברית, ניתן היום ללמוד רפואה, גם בלי הצורך לצלוח את תנאי הסף הקשים המוצבים במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.

נוסף לכך, ישנם תחומים שונים שרמת הלימודים בארץ במסגרתם היא נמוכה באופן יחסי ואילו בחו"ל הם נחשבים לבעלי ייחוס ורמה גבוהה.

לימודי עיצוב אופנה (ותחומי עיצוב אחרים) לימודי משחק, לימודי קולנוע, לימודי ווטרינריה ולימודי אמנות (על ענפיה השונים) – הם רק חלק מתחומי הלימוד שרמתם מחוץ לגבולות הארץ היא גבוהה יותר.

בנוסף לרמת הלימודים ולמוניטין של מוסדות ההשכלה הגבוהה בחו"ל, מספקים הלימודים גם חשיפה למוקדי כוח ואווירה קוסמופוליטית, אשר מהווים קרש קפיצה נהדר אל שוק העבודה לאחר סיום הלימודים.

לדוגמה, ללמוד עיצוב אופנה בעיר מילאנו הנחשבת לאחת מבירות האופנה המובילות בעולם, מומלץ הרבה יותר מלימודי אופנה בארץ, שכן זהו צעד משמעותי לקראת קריירה בינלאומית.

גם לימודי משחק בארצות הברית באווירה בינלאומית יכולים לסייע לסטודנטים לרכוש קשרים חברתיים כבר במשך הלימודים שייסעו להם בהמשך בקריירת משחק באימפריית הקולנוע האמריקאית.

עלויות הלימודים בחו"ל

אמנם, בחלק מהמדינות עלויות שכר הלימוד והמחייה הן עדיין גבוהות יותר מאלה הקיימות בארץ, אך בשנים האחרונות התרחשו לא מעט שינויים בתחום.

היום ניתן ליהנות ממגוון של מלגות לימודים בחו"ל, המוצעות לסטודנטים זרים, מהלוואות נוחות המותאמות ליכולות של הסטודנט וניתנות בתנאים מתחשבים ומהטבות נוספות.

בנוסף לכך, ישנן גם מדינות בהן עלויות שכר הלימוד והמחייה אינן יקרות יותר מאלה הנהוגות בארץ ופעמים רבות אף נמוכות מהן.

לימודים בחו"ל הם גם אפשרות חד פעמית ובלתי חוזרת להתנסות בצורת חיים אחרת במדינה זרה ולפגוש אנשים מעניינים מתרבויות שונות.

מהפכות התרבות הגדולות ביותר שהתרחשו בעולם החלו דווקא בקמפוסים של האוניברסיטאות הגדולות: בסורבון, באוקספורד וגם בהרווארד.

לסיכום, אמנם, שהות ארוכה במדינה זרה הרחק מהסביבה הטבעית היא לא תמיד פשוטה והיא מלווה בלא מעט קשיים בשלבי ההתחלה, אך היא חוויה מעצבת וחיובית מעין כמוה והיא מומלצת ביותר למי שלא חושש מאתגרים ויכול להרשות זאת לעצמו.

Share/Save/Bookmark



5 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free