לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תואר ראשון

מתלבט/ת? כמה עצות שיעזרו לך להחליט מה ללמוד


פורסם על ידי ב 3 בינואר 2011 – 11:17תגובה אחת

השתחררתם מהצבא, חזרתם מהטיול הגדול והגיע הרגע ממנו חששתם – צריך להחליט מה ללמוד. אמא מנג'סת, כל החברים כבר בדרך ללימודים ועכשיו אתם צריכים להחליט מה נכון בשבילכם ובמה אתם טובים יותר. מדריך מהיר לבחירה.

מתלבט/ת מה ללמוד?

מה מעניין אתכם?

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא דווקא לא "מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?", אלא "מה מעניין אותי?". האם יש תחום מסויים שמלהיב או מאתגר אתכם כבר זמן רב? האם יש תחום בו הייתם רוצים לעבוד גם תמורת משכורת נמוכה? מה יותר חשוב לכם בעבודה – האם משכורת גבוהה או סיפוק בעבודה?

האם הייתם מעדיפים לעבוד מול מחשב או מול קהל? קחו בחשבון שקל יותר להתמיד בעבודה שאוהבים, גם אם היא מכניסה מעט, מאשר בעבודה שאינכם אוהבים, גם אם נלוות אליה יוקרה ומשכורת גבוהה. אם תעסקו בתחום שתאהבו, קיים סיכוי רב שאכן תעסקו בו בעתיד, תתמידו, תצליחו בעבודה ותרוויחו משכורת נאה.

האם אני הומני או ריאלי?

חישבו במה אתם טובים יותר – האם אתם הומנים או ריאליים? האם אתם מצטיינים במקצועות שדורשים שינון וקריאה של חומר רב או במקצועות שדורשים יכולת אנליטית גבוהה? הכשרון שלכם בתחום מסוים חשוב לא פחות מהעניין בתחום. אם תבחרו בתחום לימודים שאתם אוהבים, אך מתקשים בו, אתם עלולים למצוא את עצמכם אחרי שנה נאלצים להחליף תחום לימוד ולהפסיד כסף וזמן יקר.

אפשרויות תעסוקה

חישבו על אפשרויות התעסוקה שיעמדו בפניכם אחרי שתסיימו את הלימודים. נסו לדבר עם אנשים שלמדו את התחום שבחרתם וללמוד מניסיונם. נסו לשאול את עצמכם באיזו עמדה הייתם רוצים למצוא את עצמכם בעוד 10 שנים.

אל תבחרו תחום לימודים על פי הטרנד העכשווי. אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיום הלימודים, עם תואר ראשון ביד, עומדים על קו הזינוק עם המוני סטודנטים אחרים שבחרו באותו מקצוע, כשכולכם מתחרים על מספר דל של משרות. לפיכך, חישבו על מסלול לימודים המבטיח הכנסה כלכלית בעתיד.

עזרה נוספת

אם קראתם את כל האמור לעיל ואתם עדיין מתלבטים, אתם יכולים לפנות לעזרה נוספת. חיפוש באינטרנט יכול להניב מידע רב לגבי תחומי לימודים שאפילו לא חשבתם עליהם. בנוסף, מכונים מקצועיים רבים מספקים עזרה בבחירת מקצוע, וחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי יכולים להירשם לסדנאות הכוונה מקצועית במחיר סמלי.

אם בכל זאת לא הצלחתם לבחור תחום לימודים, תנו לעצמכם זמן. חכו שנה, אפילו שנתיים. אל תמהרו לבחור במקצוע שאינכם בטוחים בו, רק כדי להתחיל ללמוד. התנסו בינתיים בעבודות מתחומים שונים שאתם מתלבטים לגביהם וכך תוכלו לצמצם את האופציות ולהחליט מה מתאים לכם. וכמובן, לפני כל החלטה בידקו היטב את כל האפשרויות העומדות בפניכם כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

לקריאה נוספת: לימודים בחו"ל, מלגות, אוניברסיטה או מכללה – היכן כדאי ללמוד.

אתר יסודות – אתר הלימודים המלא מאחל לכם גלישה נעימה ומזמין אותכם להעלות נושאים לדיון.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free