לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, מלגות

מלגות – כל הדרכים להשגת מלגה


פורסם על ידי ב 28 בינואר 2010 – 15:285 תגובות

מלגות - כל הדרכים להשגת מלגהאם אתם מתכננים להצטרף בקרוב לרבע מיליון הסטודנטים הלומדים בישראל, ישנו קורס חובה שעליכם לעבור בהצלחה עוד לפני השיעור הראשון שלכם באקדמיה. הקורס נקרא "כל הדרכים להשגת מלגה".

קורז מזורז בהשגת מלגה: מבוא

מלגה היא מענק כספי הניתן לסטודנט המיועד, כדי לסייע לו במימון שכר הלימוד ובהפחתת הנטל הכלכלי במהלך שנות לימודיו.

שכר הלימוד השנתי נע כיום בין 8,500 ש"ח באוניברסיטאות ובמכללות מתוקצבות, ועד ל- 30 אלף ש"ח במוסדות לימוד פרטיים.

מלגות ניתנות על בסיס קריטריונים שונים, אשר משקפים בדרך כלל את מטרותיהם וערכיהם של נותני המלגה.

בישראל פועלות כיום כ- 600 קרנות מלגה פרטיות וציבוריות, המעניקות יחד סכום מצטבר של למעלה מ- 300 מיליון ש"ח בשנה. אולם, רק כ- 150 קרנות רשומות באופן מסודר באתר האינטרנט של משרד החינוך. זאת למרות נסיונות משרד החינוך לרכז את המידע על המלגות, בהתאם לחוק רשם הקרנות.

חלק מהעמותות והגופים המממנים את יתר הקרנות והמלגות, מעדיפים פשוט להצניע עובדה זו, בשל חששם מפניות רבות שלא יוכלו לעמוד בהם.

עכשיו מתחיל החלק המעשי: נא לפתוח מחברות

יש סטודנטים שעושים מזה מקצוע – משקיעים כמה חודשים בהשגת מלגות ולאחר מכן מסודרים לכל השנה.

ראשית, ישנו הפיקדון האישי המוענק לכם עם שחרורכם מצה"ל, למטרות לימודים, כאשר הסכום המקסימלי בעבור שירות קרבי בן שלוש שנים עומד על כ- 26 אלף ש"ח.

לפני השלב הראשון בבקשה לקבלת מלגה, כדאי שתדעו בדיוק מה אתם רוצים ללמוד והיכן, ותשיגו את האישורים שהתקבלתם ללימודים, כי תכף מגיע שלב הטופסולוגיה והניירת.

המציאו כל מסמך המעיד על השכלתכם הקודמת ועל המצב הסוציו-אקונומי של משפחתכם. תלושי שכר, תעודות זהות של ההורים, תעודות עלייה, תעודות הצטיינות, תעודות שחרור מצה"ל, אישורי מגבלה רפואית, מסמכי השתתפות בפרוייקט חברתי – כל מסמך שכזה יגדיל את סיכוייכם בקבלת מלגה.

אם אתם מתגוררים או לומדים באיזורי פריפרייה מסויימים, השיגו אסמכתא. הכינו לפחות שני עותקים מכל מסמך ושימו בצד. הדפיסו את קורות החיים שלכם, כתבו מכתב בקשה אישי ותתאמנו לחייך, כי עשויים לזמן אתכם לראיון מול ועדה.

השלב הבא הוא לאתר את המלגות שאתם עונים לדרישותיהם. למוסד האקדמי שבו את עתידים ללמוד, יש קרנות מימון לסטודנטים. התחילו שם ובדקו זכאותכם. בנוסף, בכל שנה מפרסמת התאחדות הסטודנטים בישראל את "חוברת המלגות" המקיפה. שימו עליה יד.

שלחו כמה שיותר בקשות למלגות, לקרנות שונות כמובן. חשוב שתהיו מתוזמנים וממוקדים. מועד הגשת הבקשות למלגות חל בין אוגוסט לספטמבר.

בגדול, ישנה חלוקת על ברורה למלגות:

מלגות לחיילים משוחררים – קרנות כמו אימפקט, מפעל הפיס, דלק, קרן גרוס, קרן איסלר וקרן הישג, בהן גובה המלגה המקסימלי הוא כ- 5,000 ש"ח. בנוסף, ישנם גם מוסדות פרטיים אשר מעניקים הנחות לחיילים משוחררים.

מלגות המוצעות לעולים חדשים או על פי ארץ מוצא – אם הקרן מציעה מימון לעולים מצפון אפריקה, נניח, ושם משפחתך הוא מרמלשטיין, לצורך העניין, הסיכוי אפסי. הזמן קריטי, לכן אל תבזבזו אותו על ניסיונות מיותרים.

מלגות של ערים ורשויות מקומיות – בהתאם למקום מגוריכם, בררו מלגות בעירייה.

מלגות להתמחות מקצועית וכן מלגות מחקר – ישנם תארים הזוכים לעידוד כספי, בהתאם לתחום שאתם מתכוונים ללמוד.

מלגות לבעלי צרכים מיוחדים – רובן ממשלתיות, ומעט פרטיות, כמו המרכז לשיקום של התנועות הקיבוציות המחלק מלגות עד 3,500 ש"ח.

מלגות בתמורה למעורבות חברתית – פרוייקט פר"ח של משרד החינוך מעניק מלגה של 4,500 ש"ח, כמו גם מכללות רבות המציעות זיכוי בשכר הלימוד בעד תרומתכם לקהילה.

מלגות ממקומות העבודה – חברות כמו בזק, ההסתדרות, חברת החשמל וחברות פרטיות גדולות (כמו חברת "טבע", למשל) מעניקות מלגות לימודים שנתיות לעובדים ולילדיהם, כמו גם פרוייקט "פועלים בקהילה" של בנק הפועלים.

בנוסף, בדרך כלל ילדים לסגל אקדמי נהנים ממלגת לימודים בכל האוניברסיטאות.

הליך בקשת המלגה יכול להיות בירוקרטי מיגע וארוך, אך אל תתיאשו, התגמול מגיע במזומנים ויסייע להוריד מכם לחץ במהלך שנת הלמודים.

תם השיעור "איך להשיג מלגה". הכיתה משוחררת.

Share/Save/Bookmark



5 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free