לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים באוניברסיטה, לימודים בחו"ל, לימודים במכללה, תואר שני

תואר שני למנהלים – מידע על לימודי מוסמך למנהלים


פורסם על ידי ב 26 בינואר 2010 – 11:39אין תגובות

Team of business workers at a meetingתואר שני למנהלים הינו מסלול לימודים אקדמיים המעניק בסופו תואר מוסמך, המיועדת לאנשי מפתח בתעשיה אשר מעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום בו עוסקים, ולשלב את העבודה בתואר שני מוכוון עסקים.

אם בעבר הנגישות ללימודים אקדמיים היתה נתונה בעיקר לבני המעמד הגבוה, אשר היו יכולים להרשות זאת לעצמם, הרי שעם השנים הפכו לימודים אקדמיים זמינים לכולם. כיום מקומות עבודה רבים פתוחים רק למי שלמד לתואר אקדמי ראשון עד שזה הפך כמעט לתנאי מקדים לקבלה לעבודה.

לימודים לתואר שני מיועדים לאלה אשר בתום לימודיהם לתואר הראשון מעוניינים להמשיך ולהרחיב את אופקיהם או לחילופין לשפר את רמת התמחותם במקצוע בו בחרו. כמובן שבפני בעלי תואר שני נפתחות דלתות נוספות בכל הקשור לתעסוקה וכן להמשך לימודים לתואר שלישי ואפשרות להשתלב בסגל מוסד אקדמי כלשהו.

לאור מצב זה קורה לעיתים קרובות כי מי שלמדו לתואר ראשון, השתלבו בעבודה במסגרת כלשהי ואף התקדמו שם לתפקידי מפתח מגלים כי היו מעוניינים לחזור ללימודים לשם קבלת תואר שני. מוסדות אקדמיים רבים זיהו את הביקוש ופתחו מסלולי תואר שני למנהלים.

תכונות אופייניות למסלולי תואר שני למנהלים

מסלולי הלימוד לקראת תואר שני למנהלים בנויים כך שהמשתתפים בהם יוכלו להמשיך בעבודתם תוך כדי הלימודים.

כיום ניתן למצוא מסלולי תואר שני למנהלים ברוב האוניברסיטאות והמכללות. סוגי התארים המוצעים מותאמים על פי רוב לנושאים אשר ישרתו את מטרותיהם האופייניות של המשתתפים.

כך למשל תואר שני למנהלים מקובל הוא מנהל עסקים, וכן ניהול לוגיסטי, מנהל ומדיניות ציבורית ועוד.

המניעים היוצרים את הרצון להמשיך ללמודי תואר שני למנהלים דומים לאלה של כלל אוכלוסיית המבקשים ללמוד לתואר שני אך בדרך כלל הינם ממוקדים ומעשיים יותר.

בדרך כלל שאיפתם של המשתתפים במסלול לימודי תואר שני למנהלים היא לקדמם לעמדה אשר תסייע להם להמשיך לטפס בסולם התפקידים הניהוליים.

לאור הצורך להתאים את תנאי הלימוד לצרכים של משתתפים אשר הינם מחויבים כבר למקום עבודתם הלימודים במסלולי תואר שני למנהלים מרוכזים על פי רוב ליום אחד בשבוע ופרוסים על פני שלושה – ארבעה סמסטרים.

עלות הלימודים נוטה להיות גבוהה ועשויה לנועה בין 50,000 שקלים ולהגיע אפילו עד ל- 100,000 שקלים. עם זאת, גם עבור לימודים במסלול תואר שני למנהלים ניתן למצוא מלגות או תוכנית נוחה לפריסת תשלום שכר הלימוד.

אוכלוסיית היעד

כאמור, לימודי תואר שני למנהלים מיועדים לאלו אשר כבר נמצאים במשרות מפתח במוסדות וארגונים שונים ומעוניינים לשפר את סיכוייהם להמשיך ולהתקדם. הלמודים עשויים להתאים גם למי שמתכנן קדימה ורואה עצמו מגיע בעתיד לעמדות כגון הנ"ל.

מועמדים רבים למסלולי תואר שני למנהלים באים מקרב קהילת אנשי העסקים, קצינים ומפקדים בצבא קבע בפרט ומערכת הביטחון בכלל, בעלי משרות ניהול בשירות הציבור ואף בעלי מקצועות חופשיים אשר מעוניינים להעמיק התמחותם ולהקנות לעצמם יתרון על פני מתחריהם.

מסלולי תואר שני למנהלים לדוגמא

לימודי תואר שני למנהלים בתחום מנהל עסקים מוצעים באוניברסיטאות תל-אביב, בר אילן, בן גוריון, חיפה, ירושלים והאוניברסיטה הפתוחה. כמו כן מוצע מסלול כזה בטכניון, במכללות האקדמיות נתניה, המרכז האקדמי פרס והמכללה למנהל.

מסלולים רבים משלבים הכרה על ידי מוסדות אקדמיים בחו"ל. כך למשל ניתן למצוא תואר שני למנהלים המוכר על ידי אוניברסיטת ניו-יורק כך שבוגרי המסלול זכאים לקבל תואר שני Executive Master of Science) EMS) יוקרתי מטעמו.

במסלולים בשיתוף מוסדות אקדמיים בחו"ל קיימת לעיתים האפשרות ללמוד חלק מן הקורסים שם כחלק מתוכנית הלימודים.

תואר המתאים למנהלים בתחום הלוגיסטיקה הינו Executive Master of Logistics Management.
תואר שני למנהלים המתאים לאלו המגיעים מן המגזר הציבורי  (בין אם מדובר באנשי חינוך, רווחה, בטחון, בריאות, תחבורה, כלכלה וכו') הינו תואר Master in Public Administration and Policy – MPA.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free