לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי מנהל עסקים – תואר ראשון או שני


פורסם על ידי ב 19 באפריל 2009 – 14:5310 תגובות

הרבה כבר עסקו באינטרנט לפנינו בשאלה מהם לימודי מנהל עסקים, אילו לימודים מכיל תואר במנהל עסקים, אילו נושאים נסקרים בלימודים פרט ללימודי ניהול, ועוד.

במאמר זה, ננסה לעסוק בנושא לימודי מנהל עסקים באופן שונה, ולבחון למי מתאימים לימודי מנהל עסקים, ואילו קריירות יכולות להרוויח או להיבנות בזכות לימודים בנושאי ניהול על גווניהם השונים.

אילו כלים נלמדים בלימודי מנהל עסקים?

לימודי מנהל עסקים מטרת להכשיר את הסטודנטים כמנהלים בחברות ובארגונים. מטרת הלימודים היא להעניק לסטודנטים מידע רב ורחב על האופן שבו יש לנהל פרוייקטים או אנשים.

לימודי ניהול יכללו הבנה מעמיקה על ההיבטים השונים בניהול חברה, אירגון או עמותה, ניהול פרוייקטים, ניהול והנעה של עובדים וצוותים, ניהול תחומים וחטיבות, וכדומה.

תואר במנהל עסקים על פי רוב נלווה לנושא נוסף והוא תואר דו תחומי.

לדוגמה, תואר במנהל עסקים נלמד לצד תואר בכלכלה, מימון, חשבונאות, משפטים, מדעי המחשב, התנהגות ארגונית, ועוד רבים על פי בחירתו ונטייתו של הלומד.

זאת – מפני שכשלעצמו תואר במנהל עסקים מאפשר תמונה רחבה ומקצועת בנוגע ליכולות ניהול שונות.

אולם, אין לימודי מנהל מתעמקים במנהל של תחום או חברה כזו או אחרת, וזו הסיבה, שעל פי רוב לימודי מנהל עסקים אכן נושקים ללימודים בתחומים שונים שמסייעים למנהל הצעיר להשתלב בסגל הניהולי של חברות.

הכלים שמסיימי לימודי מנהל עסקים יכללו לדוגמה:

כלים לניהול בתחומי הכלכלה, שיווק, פרסום, ניהול עובדים, ניהול ותפעול חטיבות עסקיות ומפעלים והקצאות משאבים, משאבי אנוש, תפעול מחשב והפקת דוחות בסביבות עבודה שונות, ניהול תקציבים, מימון, יכולות משא ומתן ואמנות השכנוע, ועוד על פי הסילבוס המוצע במוסד הלימודים שנבחר.

למי מתאימים לימודים לתואר במנהל עסקים?

באופן ברור לימודי ניהול מתאימים למי שרואה את עצמו מנהל.

לימודי מנהל עסקים מאפשרים כלים חשובים, שכל מנהל מוצא את עצמו צריך לדעת.

רבות נאמר, כי מנהלים שאינם מגיעים מושכלים בנוגע לשיטות ניהול שונות, ילמדו שיטות אלה תוך ניסיון.

הרעיון מאחורי המשפט הוא שלימודי מנהל תוך כדי ניסיון ולא במסגרת תיאורטית מתאימה, הם לימודים שולים הרבה כסף, בשל השגיאות הרבות שמנהל חסר ניסיון עשוי לעשות.

לימודי מנהל מתאימים לא רק למי שרואה את עצמו מנהל בחברה גדולה, אלא גם למי שמעוניין לנהל את הקריירה שלו, לנהל עסק עצמאי קטן, או אפילו משרד או תחום קטן בתוך חברה גדולה.

לימודי מנהל עסקים יאפשרו לאדם להביט במציאות באופן ניהולי יותר, יאפשרו לו כלים להנעת אנשים (ולאו דווקא העובדים שלו..).

כמו כן, ירכשו הסטודנטים כלים חשובים לחיים בנוגע לניהול משא ומתן (ושוב, חשוב לציין, לאו דווקא מול עובדים או ספקים – אלא גם בחיים האישיים לפעמים עוזר לדעת מיומנויות במשא ומתן), ועוד מיומנויות שעשויות לקדם עסק, כמו גם מיומנות בסיסיות לשיפור החיים.

אילו אפשרויות תעסוקתיות פותחים לימודי ניהול בפני המסיימים?

המסיימים לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון יכולים לבחור בהמשך הלימודים האקדמיים לתואר שני בתחומים מגוונים כמו מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש, כלכלה, ועוד.

כיום בארץ, לימודי תואר שני במנהל עסקים הם לאו דווקא במוסדות האוניברסיטאיים המוכרים, אלא ישנם שלוחות של אוניברסיטאות בחו"ל שמציעות לימודי מנהל עסקים שונים משמעותית מהלימודים באוניברסיטאות הישראליות המוכרות.

מי שיבחר לחפש תעסוקה שתתאים ללימודי התואר, יוכל להשתלב בניהול מיזמים, פרוייקטים, ותחומים בתוך חברות.

לרוב, חברות גדולות יבחרו במנהל בעל ניסיון לניהול תחומים או צוותים בהן, ויש צורך לצבור ניסיון בניהול בחברות קטנות או בינוניות.

כמובן, שלימודי מנהל עסקים יתנו גם כלים שימושיים למי שמעוניין בפתיחת עסק פרטי, ניהולו וקידומו.

Share/Save/Bookmark



10 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free