לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים במכללה, תואר ראשון

תואר ראשון בביטוח – זה בטוח!


פורסם על ידי ב 27 בדצמבר 2012 – 16:40אין תגובות

בואו להכיר וללמוד את התחום שילווה את כולנו לנצח – תחום הביטוח. מה לומדים במסגרת המסלול לתואר ראשון בביטוח ומהם מוסדות הלימוד המומלצים בישראל? על כל אלה ועוד בסקירה הבאה…

תחום הביטוח עובר בשנים האחרונות שינויים מואצים, לאור השתכללות השוק, כניסת הרבה שחקנים חדשים לענף והתגברות התחרות.

שוק הביטוח מציע כיום מגוון רב ומפורט של מסלולים ואפשרויות וזקוק לאנשי מקצוע מיומנים ובקיאים שיוכלו לשרת את התנופה המהירה של הענף.

כדי להשתלב במקצוע יש צורך בתואר אקדמי ממוסד מוכר המקנה לבוגריו את מלוא השליטה והידע בתחום.

ההצלחה של ענף הביטוח טמונה ביכולתו להעניק ללקוחותיו ביטחון ולהגן עליהם מפני אי ודאות.

הנחת העבודה שמוכיחה עצמה מעל ומעבר בשוק המגלגל עשרות מיליארד שקל בשנה היא, כי עדיף להשקיע היום באופן מדוד והדרגתי באמצעות תשלומי פרמיה כנדרש בפוליסת הביטוח, על מנת להקטין סיכוני ולהימנע ממפח נפש בעתיד.

לראיה, כיום ניתן לבטח כמעט הכל: החל באחריות מקצועית, דרך מדינות וכלה באזורי גוף ספציפיים. זוהי גם הנחת המוצא של לימודי תואר ראשון בביטוח – השקעה מושכלת בהווה שתניב פירות והכנסה יציבה ומובטחת בעתיד.iStock_000001250326XSmall תואר ראשון בביטוח - זה בטוח!

בשנים האחרונות אנו נוכחים לדעת כי יותר ויותר מוסדות לימודים בישראל פותחים מסלולי לימוד לתואר ראשון בביטוח ובין השאר:

המרכז הבינתחומי מאפשר לסטודנטים מצטיינים בתחום מנהל עסקים לבחור בהתמחות משנה בביטוח ואילו המכללה למנהל מציעה אפשרות ללמוד במגמת ביטוח במסגרת התמחות במימון במהלך תואר ראשון בכלכלה וניהול.

המטרה היא להעניק לסטודנטים הכשרה וידע שיאפשרו להם להשתלב מיד עם סיום לימודיהם בשוק התעסוקה, בין אם כסוכני ביטוח אלמנטרי או ביטוח חיים, כיועצים לתחום הביטוח בחברות, בבנקים ובמשרדים, או כמנהלי סיכונים בחברות, בתי השקעות, קופות גמל וקרנות פנסיה.

מה בדיוק לומדים?

מכיוון שהעיסוק בביטוח נושק לתחומי הכלכלה, העסקים והמשפט, הלימודים מקיפים ורב-תחומיים וכוללים בין השאר חשבונאות, מיסוי, סטטיסטיקה, דיני עבודה, התנהגות ארגונית, שיווק, תכנון וניהול סיכונים ודיני חוזים ועסקים.

זאת בנוסף לשלל הנושאים הביטוחיים הנלמדים: ביטוח רכב ותאונות, קופות גמל וקרנות פנסיה, ביטוח לאומי, ביטוח ימי ואווירי, ביטוח הנדסאי, ביטוח משנה, ביטוח בריאות, ביטוח חברות, ביטוח רכוש ומשכנתא, ביטוח חיים וביטוח מנהלים.

הלימודים לתואר ראשון בביטוח נמשכים שלוש שנים, כאשר מספר הסמסטרים והיקף השעות המדויק משתנה בין מוסד למוסד.

תנאי הקבלה משתנים גם כן אך נדרשת תעודת בגרות טובה, ראיון אישי ולעתים נדרש להציג ציון של מבחן פסיכומטרי, לא בכל המוסדות.

שכר הלימוד אינו זהה בכל המוסדות אך עומד על כ-8,000 שקל לשנה. מכיוון שאחת מאפשרויות התעסוקה האטרקטיביות ביותר לאנשי ביטוח היא השתלבות בשוק ההון, התואר הראשון בתחום מאפשר לבוגריו להירשם ללימודי המשך בתחומים כמו כלכלה, ניהול, אקטואריה וכן לימודי שוק הון.

אנשי הביטוח של העתיד נדרשים להיות רב תכליתיים, לשלוט ולהתמצא בשלל תחומים ולהגיב במהירות לשוק משתנה ודינמי.

העבודה עשויה להיעשות מול אנשים פרטיים, חברות עסקיות גדולות, מוסדות ציבוריים וגופים פיננסיים. לשם כך נדרש ידע רב, הבנה מעמיקה של השוק ויכולת להתפרש ולנוע בין תחומים בהתאם לדרישות המשתנות.

קיראו על: לימודי שמאות

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free