לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » תואר ראשון, תואר שני

לימודי סיעוד – הכשרה אקדמית לאחים ואחיות


פורסם על ידי ב 16 ביולי 2009 – 10:502 תגובות

לא פשוט לעבוד בסיעוד. שעות העבודה הן רבות, המאמץ הפיסי והנפשי הם גדולים ביותר ואף נדרשת מידה גדולה של מסירות ושל יכולת הקרבה. עם זאת, כולם כמעט מסכימים כי לעסוק בסיעוד זו שליחות אמיתית ואין חוויה שדומה להכרת התודה של החולים ושל בני משפחותיהם המרוצים.


מי עוסק בסיעוד?

מרבית האחיות והאחים בארץ עובדים במסגרת בתי החולים והם מהווים חלק בלתי נפרד מהצוות המעניק טיפול רפואי מקיף לכל חולה לפי צרכיו.

האחים והאחיות הם האחראיים על מתן התרופות במינונים מדויקים לפי הוראות הרופא, הם לוקחים חלק פעיל בניתוחים שונים, ואחראים על ניהול טיפולי תקין של המחלקות השונות: מחלקת ילדים, מחלקות חולי הסרטן, מחלקה אורטופדית ומרפאות ומכונים שונים.

לימודי סיעוד

מטרתם של לימודי סיעוד היא להקנות ידע תיאורטי ומעשי בנושאי בריאות ולהכשיר אחים ואחיות לקראת קליטה בתפקידי סיעוד שונים הקיימים במערכות הבריאות בארץ.

תחום הסיעוד מתרכז מעצם טבעו בסיוע, בטיפול ובשמירה על בריאותם ותפקודם של חולים בקהילות שונות.

במסגרת עבודתם צריכים האחים והאחיות להיות אדיבים מאוד, רגישים וקשובים לבעיותיו של המטופל.

עליהם לדאוג לניקיונו במידה ואינו יכול לעשות זאת בעצמו, לסייע לו בביצוע פעולות בסיסיות כדוגמת אכילה, להשגיח על בריאותו ולבצע פעילויות נוספות.

תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים כוללת לימוד תיאורטי מעמיק וגם הכשרה מעשית מקיפה בתחומי הבריאות והטיפול.

בין השאר, נלמדים נושאים בעלי חשיבות, כדוגמת: שיטות טיפול שונות גם במצבים של מחסור במשאבים, אבחון מחלות שונות, חיסונים, דרכי טיפול, שימוש במכשירים וציוד רפואי ונושאים רבים נוספים.

לצד הלימוד התיאורטי מתחילים הסטודנטים להתנסות בתחום הקליני והמעשי כבר במהלך השנה הראשונה, כאשר נושאי הלימוד השונים מתחלקים לשלושה ענפים מרכזיים:

  • מדעי הטבע – תחום זה כולל את כל המקצועות הקשורים באופן ישיר ועקיף לגוף האדם: אנטומיה, פיזיולוגיה, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה של התא, מיקרוביולוגיה, ביוכימיה, אימונולוגיה ונושאים אחרים
  • מדעי החברה – תחום זה כולל מקצועות הקשורים להתנהגות האנושית: פסיכולוגיה פרטנית, התפתחותית וחברתית, סוציולוגיה, סטטיסטיקה, שיטות מחקר, מנהל, כלכלה ונושאים נוספים
  • לימודים קליניים – תחום זה כולל נושאים, כדוגמת מתן שירותי בריאות בתוך הקהילה, פיתוח ותרגול של מיומנויות טיפול ושל ניהול, שילוב בין ידע תיאורטי ובין ידע מעשי, ערכים מקצועיים, אתיקה רפואית, מיומנויות בינאישיות ונושאים נוספים

היכן לומדים?

ניתן היום ללמוד לקראת תואר בסיעוד ביותר מעשרים מוסדות לימוד להשכלה גבוהה במקומות שונים בארץ.

מרבית מסלולי הלימוד בסיעוד מתקיימים בבתי הספר לסיעוד של בתי החולים השונים, כדוגמת בית הספר לסיעוד בהדסה הר הצופים, אך ניתן גם ללמוד במסלולי הלימוד בתחומי הסיעוד השונים באוניברסיטאות המובילות כדוגמת אוניברסיטת חיפה או אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

במרבית מוסדות הלימוד נמשכים הלימודים לקראת תואר בסיעוד כארבע שנים, ובסופם מקבלים הסטודנטים תואר ראשון בסיעוד (B.SN) ותעודת אח מוסמך או אחות מוסמכת (RN).

היום ניתן גם ללמוד סיעוד במסלול הסבת אקדמאים הנמשך כשנתיים ובסופו לקבל תעודת אח מוסמך או אחות מוסמכת (RN).

כמו כן, קיימים לימודי סיעוד מתקדמים לקראת תואר שני ודוקטורט בסיעוד; לימודים אלה הם מחקריים במהותם.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free