לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי מדעי החברה, לימודים באוניברסיטה, לימודים במכללה, תנאי קבלה

לימודי מדעי החברה והרוח – תחומי לימוד


פורסם על ידי ב 30 ביוני 2009 – 8:4313 תגובות

לימודי מדעי החברה והרוח עוסקים בניסיון לחקור ולמצוא חוקיות כלשהי וכללים מדעיים תקפים בהיבטים שונים של הקיום האנושי: החשיבה האנושית, היצירה האנושית, ההיסטוריה, אופני התנהגות האדם, התנהלות החברה ונושאים רבים נוספים. מדעי החברה ומדעי הרוח אינם יחידה אחת והם כוללים תחומים רבים ביותר שהמשותף לכלום הוא היותם תחומים נעדרי גשמיות. רוצים לדעת על אפשרויות לימודים לתואר במדעי החברה והרוח?

האם תחומיי החברה והרוח הם אכן מדע?

במשך שנים ארוכות מאוד מתנהל ויכוח סוער בקרב אנשי אקדמיה וחוקרים שונים בשאלה האם לימודי מדעי החברה והרוח הם אכן מדע.

לכאורה, החוקיות הקיימת והקשרים הסיבתיים בהתנהגות האנושית אינם ברורים או מדויקים, וניתנים לאינסוף פרשנויות.

מסיבה זו, לא ניתן למדוד בצורה מדויקת תופעות הקשורות לרוח האנושית או לחברה, ותחומים אלה הם מטבעם כר פורה למגוון אינסופי של רעיונות המשתנים חדשות לבקרים.

עם זאת, הטבע האנושי כמו גם התפתחות ענפי התרבות והתפתחות הרוח, הם נושאים מרתקים ביותר הכוללים אינסוף תחומיי התייחסות, החל מהפילוסופיה המוגדרת כ"אהבת החכמה" ומנסה לפענח את רזיי הקיום האנושי, דרך האנתרופולוגיה העוסקת בחקר התפתחות תרבויות וכלה בפסיכולוגיה המנסה להבין את אופן פעולתם המורכב של מנגנוני הנפש האנושית.

לימודים במסגרת מדעי החברה והרוח פותחים לסטודנט צוהר אל עולם של מושגים ושל רעיונות מופשטים מורכבים ביותר ומקנים לא כלים להבין ולנתח תופעות שונות.

העיסוק בקיום האנושי ברבדים שונים מעמת לא אחת את הסטודנט עם תפיסות עולם הסתורות זו את זו ולעיתים מאלץ אותו לעצב את תפיסת עולמו מחדש בצורה מודעת יותר.

תחומי הלימוד

כאמור, תחומיי הלימוד הם רחבים מאוד וכוללים, בין השאר, תחומים הקשורים למדעי החברה, כדוגמת מדעי המדינה העוסקים בניתוח יחסים בינלאומיים ובחקר הפוליטיקה וקרימינולוגיה שהיא ענף של הפסיכולוגיה העוסק בחקר הפשיעה ובמנגנוניה.

הלימודים במדעי הרוח מתרכזים מטבעם בחקר תופעות הקשורות לרוח האנושית ולתרבות, כדוגמת היסטוריה העוסקת בחקר תהליכים היסטוריים שאירעו בעבר ובמאורעות חשובים ששינו את פניה של החברה האנושית או בלשנות העוסקת בפענוח השפה האנושית ובהגדרת החוקיות שלה.

היכן לומדים

באוניברסיטה ניתן ללמוד מדעי החברה והרוח לתואר ראשון ולתארים מתקדמים יותר. תואר זה נלמד באוניברסיטאות המובילות: באוניברסיטה העברית, באוניברסיטת בן גוריון, באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטות נוספות.

נוסף לכך, במכללות שונות ניתן היום ללמוד מקצועות רבים הקשורים הן למדעי החברה והן למדעי הרוח בעיקר לקראת תואר ראשון.

תנאי הקבלה

תנאי הקבלה הבסיסיים לאוניברסיטאות כוללים בחינה פסיכומטרית ובגרות מלאה, אך משתנים מעט ממוסד למוסד ומתחום לתחום. ככלל, ככל שמקצוע הלימוד מבוקש יותר כך גם עולות דרישות הקבלה אליו.

גם במכללות השונות לרוב יתבקשו המועמדים לעשות בחינה פסיכומטרית ולהציג תעודת בגרות אך הדרישות יהיו נמוכות יותר מאלה הקיימות באוניברסיטאות.

תחומי העיסוק

שלא כמו בתחומים אחרים ומוגדרים יותר, לאחר סיום התואר לא תמיד משתלבים הבוגרים במקצוע הלימוד בו התמחו ובעיקר אם סיימו תואר ראשון במדעי הרוח.

רבים מהאקדמאיים בתחום מדעי החברה והרוח עוסקים בהוראה או במקצועות חופשיים אחרים בהם ניתן ביטוי לכישורים שרכשו במהלך לימודיהם ולעיתים הם אף ממשיכים ללימודים מתקדמים יותר.

כדי לעסוק בפסיכולוגיה או בתחומים טיפוליים אחרים לרוב יידרשו המועמדים להיות בעלי תארים מתקדמים יותר.

Share/Save/Bookmark



13 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free