לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודים במכללה, תואר ראשון

תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון


פורסם על ידי ב 19 ביוני 2011 – 9:05אין תגובות

מעטים הם האזורים בעולמנו שיושביהם יכולים לטעון כי מעניינים ומרתקים הם יותר מהמזרח התיכון. בואו לקרוא ולהכיר את האפשרות לעשות תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון!

האזור בו אנו חיים היווה משחר ההיסטוריה צומת גיאוגרפית, תרבותית, כלכלית ודתית חשובה מאין כמוה. יש הגורסים כי כאן ממש התקיים ערש הציוויליזציה האנושית.

המזרח התיכון הוא אזור מרתק ואת הלמידה על טיבו יכול התלמיד לקחת לאינספור כיוונים שונים בהתאם להעדפותיו, עובדה זו היא גם זו ההופכת תואר המבוסס על לימודי המזרח התיכון לחוויה של ממש.

התוכנית ללימודי המזרח התיכון במכללת אורנים

כאחת המכללות החשובות והגדולות בישראל בכלל ובתחום מדעי הרוח והחברה בפרט, יצרה מכללת אורנים תוכנית מלאה ועשירה ללימודי מזרח תיכון לתואר BA במסגרת תואר משולב, בו בוחרים הסטודנטים גם חוג נוסף מהמבחר העשיר העומד לפניהם מהיצע המכללה.iStock_000003907802XSmall תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון
במהלך התואר, יתמקדו הלימודים בסוגיות החשובות לירידה לעומקו של האזור בו בחרו אבותינו להקים את מדינת ישראל.

החוג מקיים דיאלוג מרשים שאינו תמיד ליניארי בין עבר ועתיד. במהלכו, יחשפו הסטודנטים לרגעי מפתח בתולדות האזור, ילמדו בצורה מיטבית על אורחות חייהם של שכננו במדינות ערב.

בין השאר ילמדו הסטודנטים על הדינאמיקה הפועלת בבסיסן של האומות החשובות באזור, על המאה ה-21 והשפעתה גם על החברות השמרניות ביותר, על התרבויות העתיקות והעתיקות פחות ועל המאבקים הפוליטיים והמדיניים החשובים של העבר ושל ימנו אנו.

על מנת לרדת טוב יותר לעומקם של דברים וגם כדי להעשיר את הסטודנטים בכלי ידע נדרש ונחשב, משולבים במהלך הלימודים לימודי השפה הערבית בכובעה הספרותי ובמיוחד בכובעה המדובר, החשוב כל כך במציאות הישראלית.

במהלך התואר ייחשפו הסטודנטים למגוון קורסים המגיעים משלל דיסציפלינות ממדעי הרוח והחברה וביניהם: מדע המדינה, סוציולוגיה, תקשורת המונים ותקשורת פוליטית, גיאוגרפיה ותחומים נוספים.

תחומים אלה יחשפו בפני הסטודנטים בהקשר המיוחד שלהם במזרח התיכון, תוך מעבר על אירועים חשובים בתהליך יצרתו כפי שהוא מוכר לנו כיום, הן מההיסטוריה המקומית והן מהעולמית.

במסגרת הלימודים לתואר, יוכלו הסטודנטים לשלב לימודי חוג נוסף מקרב שלל החוגים הניתנים לבחירה כמסלול דו חוגי של מכללת אורנים.

את לימודי תעודת ההוראה שלהם ישלבו הסטודנטים במסגרת לימודי החוג השני.

בסוף הלימודים יוכלו להשתמש בידע האדיר שצברו על מנת להשתלב כמורים באחד ממוסדות החינוך, כאשר באמתחתם שליטה בנושא יחודי בעל חשיבות רבה במציאות הישראלית של ימנו, נושא העתיד לקבל יתר תשומת לב ממערכת החינוך בשנים העומדות לבוא.

חשוב לציין בהקשר זה, כי בשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבות חינוך סביבתי בבתי הספר, ולפיכך משרד החינוך, ובהמשך אליו משרדים ממשלתיים נוספים, פועלים על מנת להביא לשיפור בתנאים במקצועות אלו.

הרשמה תנאי קבלה ועלויות – תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון

אחד מיתרונותיה המהותיים של מכללת אורנים הינו שכר הלימוד האוניברסיטאי המשולם בעבור כלל מסלולי הלימוד לתואר ראשון. זה אומר שלומדים בתנאים של מכללה פרטית ומשלמים כמו באוניברסיטה.

כדי להתקבל לחוג ללימודי המזרח התיכון על הסטודנטים לעמוד ברף משתנה של שילוב ציוני בגרויות וציון פסיכומטרי שאינו יורד מ-500.

חשוב להדגיש, כי הקבלה למסלולי לימודים לתואר ראשון במכללה מוגבלת לבני 20 ומעלה בלבד פרט למקרים מיוחדים המפורטים בתקנון המכללה.

הכירו מקרוב: תואר ראשון באזרחות ולימודי דמוקרטיה

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free