לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי תקשורת – לימודים לתואר ראשון


פורסם על ידי ב 26 במאי 2009 – 12:057 תגובות

תקשורת המונים מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו ומשקפת לנו את המציאות היומיומית, גם אם לא תמיד כפי שהיא באמת. לימודי תקשורת הם אולי הפופולאריים ביותר בימינו בזכות האקטואליות של התחום.

מה לומדים?

במהלך הלימודים מתבוננים על אמצעי תקשורת המונים שהם טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט, מזוויות שונות וחוקרים את השפעתם על חיי הפרט והחברה כולה.

למעשה תקשורת (Communication) נושקת לתחומים אחרים ממדעי החברה וההתנהגות כמו פסיכולוגיה וסוציולוגיה. מסיבה זו רוב מוסדות הלימוד משלבים מסלול של תקשורת עם חטיבות נוספות.

שילוב זה מאפשר לסטודנטים ללמוד ולחקור היבטים שונים של עולם המדיה ולהבין טוב יותר את התהליכים המתרחשים בחברה ובעולם התקשורת.

אם בחרתם בלימודי תקשורת, חשוב שתדעו שהידע הנרכש באקדמיה הינו תיאורטי ולא מעשי ולעתים אין קשר בין עבודה בתור מפיק תוכנית טלוויזיה או שדרן רדיו ללימודים עצמם.

כמובן שהלימודים האקדמיים מאד מעשירים, מעניקים ידע רב ופותחים דלתות לעולם התעסוקה, יחד עם זאת במידה ותחליטו להתמקד בתחום ספציפי קיימות אפשרויות רבות ללימודי המשך.

במהלך הלימודים או בסיומם ניתן ללמוד קורסים ולימודי תעודה בנושאים כמו יחסי ציבור, קופירייטינג, עיתונאות ועוד, אשר נותנים הכשרה מעשית יותר בתחומים ספציפיים.

תחום התקשורת מאד מגוון ובמסגרת הלימודים ניתן להתמקד גם בצד הטכנולוגי שלו.

במסלול הלימודים לתואר הנדסאי בתחום התקשורת תוכלו להיחשף לעולם האינטראקטיב ולרכוש ידע בנושאים כמו תקשורת חזותית ודיגיטלית, אינטרנט, מולטימדיה ואנימציה.

אולם, תוכנית הלימודים מורכבת מקורסים תיאורטיים בלבד, ברוב המקרים בהרצאות דנים על הנושאים האקטואליים כמו למשל על הפופולאריות הרבה של תוכניות הריאליטי בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט.

כמו כן, לא פעם הסטודנטים מתבקשים להכין עבודות ומשימות אשר בתוכן הם אמורים לחקור את אותם נושאים באמצעות התיאוריות שנלמדו.

היכן לומדים תקשורת?

לימודי תקשורת לתואר ראשון מתקיימים בכל האוניברסיטאות בארץ: אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה העברית בירושלים, האוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת בר אילן.

כמו כן, ניתן ללמוד תקשורת ברוב המכללות בארץ כאשר תנאי קבלה אליהן גמישים יותר מאוניברסיטאות.

בכל האוניברסיטאות למעט האוניברסיטה הפתוחה יש צורך במבחן פסיכומטרי וממוצע בגרות כאשר רף הכניסה שונה בכל אחת מהן.

תנאי קבלה בכל מכללה שונים. לרוב ישנם מבחני סף פנימיים שתצטרכו לעבור או לחילופין ציון ממוצע גבוה בבגרות או בבחינה הפסיכומטרית.

מומלץ לברר מהם תנאי הקבלה בכל מכללה שאתם מתעניינים בה. היום ניתן למצוא את כל המידע באינטרנט כך שאפילו אין צורך להרים טלפון או לצאת מהבית.

איך לבחור?

כמו תמיד הגורמים המכריעים הם זמן וכסף. האם לבחור בלימודי יום או לימודי ערב? מכללה או אוניברסיטה?

ישנם מספר מכללות אשר מציעות מסלול לימודי ערב אך ברוב האוניברסיטאות ומוסדות הלא אקדמאים הלימודים הם במשרה מלאה, לפחות בשנה הראשונה של התואר.

האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לשלב לימודים עם עבודה, יחד עם זאת נדרשים מסטודנטים מיומנויות למידה רבות ולא פחות משמעת כדי לסיים את הלימודים לתואר.

מומלץ לבדוק את השטח, לחפש מידע בפורומים ובמוסדות השכלה עצמם ולברר פרטים על אופי הלימודים בכל מקום, האם יש סדנאות מעשיות, מה הסגל האקדמי וכו'. ככל שיהיה בידיכם מידע רב יותר כך תוכלו לקבל החלטה הטובה ביותר עבורכם.

Share/Save/Bookmark



7 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free