לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי קופירייטינג – פשוט לדעת לכתוב


פורסם על ידי ב 20 בינואר 2009 – 17:082 תגובות

לימודי קופירייטנג – מהו קופירייטר, איפה אפשר ללמוד? באילו תפקידים במשרדי פרסום יכול להשתלב מי שלמד קופירייטינג וכדומה. ביטוי מרכזי: לימודי קופירייטינג. ביטויים נוספים: לימודי פרסום, לימודי שיווק.

לימודי קופרייטינג מציתים את הדימיון של כל סטודנט המעוניין להשתלב בענף הפרסום והשיווק. בשנים האחרונות הפכו לימודי קופירייטינג לתחום לימוד מבוקש ופופולרי והמקצוע עצמו הפך למבוקש מאוד בקרב משרדי פרסום ושיווק. קופירייטר, או רעיונאי בעברית, הוא בעל מקצוע העושה שימוש במילים על מנת לקדם אדם כלשהו, עסק, מוצר, דעה או אידיאולוגיה.

הקופירייטר מתמחה בכתיבה שיווקית והוא עובד לרוב במשרדי פרסום ושיווק. מטרת הכתיבה השיווקית היא בהבאת הקורא, המאזין או הצופה להנעה לפעולה- כמו קנייה של מוצר מסוים או שכנוע בדעה מסוימת. קופירייטר הוא סוג של אמן, היודע להשתמש במילים וללהטט בהן לצרכי מכירה ושיווק.

הקופירייטר עובד בדרך כלל כחלק מתוך צוות הקריאייטיב במשרד הפרסום. עבודתו נעשית בשיתוף פעולה צמוד עם הארט דירקטור- שאחראי על הצד החזותי בעבודת הפרסום והשיווק. לקופירייטר יש את האחריות הבלעדית על התוכן הטקסטואלי של מודעת הפרסום שהיא לרוב תוצר של עבודת תחקיר מקיפה על הלקוח או המוצר המסוים אותו מבקשים לפרסם.

התפתחות רשת האינטרנט הרחיבה מאוד את מאגר ההזדמנויות שעומדות בפני קופירייטר בו הוא יכול לעבוד ולפתח את עצמו. למרות שלימודי קופירייטינג מהווים בסיס טוב להבנת המקצוע ולהתמקצעות בו, אין תחליף לניסיון שנרכש בעבודה עם צוות הקריאייטיב במשרד הפרסום.

לימודי קופירייטינג מקנים לסטודנטים מושגי יסוד בעולם הפרסום והכתיבה ומעניק להם מגוון רחב של כלים לחשיבה רעיונאית. במהלך הלימודים, נחשפים הסטודנטים לעבודת התקשורת ותהליך שכנוע הקהל בפרסום ובשיווק. כמו כן, הסטודנטים לומדים כללי כתיבה עיתונאית וכתיבה שיווקית נכונים ומתנסים במגוון רחב של תחומים אליהם קשור הקופירייטינג, ביניהם כתיבת הודעות לעיתונות, ג'ינגלים לרדיו, עמודי תוכן לרשת האינטרנט, מודעות אינטרנט, פרסומות לטלויזיה ולרדיו, מודעות פרסום בעיתונות, תסריטים, קטלוגים, עלונים ולוחות מודעות.

הלימודים עצמם מתמקדים במספר נושאים בהם פיתוח חשיבה יצירתית, חשיבה אינטואטיבית, פיתוח רעיונות, סיעור מוחות והפריה רעיונית. כמו כן, דגש רב ניתן על פיתוח יכולות הכתיבה ושיפורן בהתאם לסוג המדיה, סוג מסר ופילוח קהל היעד הפוטנציאלי. בנוסף הסטודנטים מקבלים ידע תיאורטי ומעשי בדוקטרינות ושיטות שיווק ופרסום, אסטרטגיה שיווקית, יסודות השיווק, רשת האינטרנט ועולם הפרסום באינטרנט, אסכולות בפרסום ובשיווק, בניית מותג, החדרת מוצרים, טיפול בנקודות מכירה.

לימודי קופירייטינג נמשכים כשישה עד עשרה חודשים בתדירות של יום או יומיים בשבוע, במהלך שעות הערב. תנאי ההרשמה ונושאי הלימוד הספציפיים משתנים ממוסד למוסד. בוגר לימודי קופירייטינג יקבל תעודת גמר. האופק המקצועי העומד בפני בוגר הלימודים הוא רחב וכולל עבודה במשרדי פרסום ושיווק, בעיתונות, במדיה האלקטרונית (טלוויזיה, רדיו, אינטרנט), מנהלי תוכן באתרי אינטרנט, כותבים טכניים ומשרדי יחסי ציבור.

לימודי קופירייטינג ניתנים במגוון רחב של מוסדות לימוד ביניהם: הבצפר, עבודי קיראטיב, מכללת אורנים, מכללת הדסה, המכללה האקדמית גליל מערבי, המכון הטכנולוגי חולון, המכללה האקדמית כנרת, המכללה למינהל, תילתן, המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית תל חי ועוד.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free