לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי, לימודים בחו"ל, תואר ראשון

לימודי תואר ראשון בארה"ב – מעניין אותך?


פורסם על ידי ב 17 באוגוסט 2011 – 16:01אין תגובות

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מציעה לסטודנטים מכל רחבי העולם אוניברסיטאות ומכללות, לצורך לימודי תואר ראשון ברמה גבוהה ועם אופק תעסוקתי מרתק. אז מה דעתך על לימודי תואר ראשון בארה"ב?

ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות גם מבחינת הלימודים לקראת תואר ראשון (Undergraduate).

מוסדרות ההשכלה הגבוהה בארצות הברית נחשבים לטובים ביותר בעולם, כאשר מדי שנה מגיעים אליהם כ-250,000 סטודנטים זרים מכל רחבי העולם במטרה ללמוד לקראת תואר ראשון במגוון רחב של מקצועות.

בארצות הברית ישנם כ-2,800 מוסדות לימודים גבוהים – מכללות ואוניברסיטאות, וביניהן גם האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בעולם, כדוגמת: אוניברסיטת הארוורד, אוניברסיטת ייל, אוניברסיטת סטנפורד ו-M.I.T.

גם מבחינת מקצועות הלימוד, האפשריות הקיימות בארצות הברית הן בלתי מוגבלות – מנהל עסקים, אומנות, רפואה, משפטים, הנדסה, תקשורת, משחק, פיזיקה ומתמטיקה הם רק חלק מרשימה ארוכה של מקצועות הלימוד האפשריים.

כמו בארץ, הקבלה ללימודים מותנית בשורה של דרישות – מבחני קבלה כדוגמת GMAT, ריאיון ולעיתים גם כתיבת מאמר. סטודנטים מצטיינים יכולים לא אחת ליהנות ממענקים או ממלגות שונות.

חושבים על לימודים? לקראת תואר ראשון בארה"בiStock_000002206152XSmall לימודי תואר ראשון בארהב - מעניין אותך?

לימודי תואר ראשון בארה"ב נמשכים לרוב כארבע שנים אקדמיות וכוללים קורסים בתחום ההתמחות וגם קורסים כלליים.

שלא כמו בישראל, בשנתיים הראשונות כוללת תוכנית הלימודים קורסי מבוא ורקע כללים ולא התמחות במקצוע מסוים, כדוגמת כלכלה או משפטים.

לאחר מכן, בשנות הלימודים השלישית והרביעית מתרכזים מרבית הקורסים בתחום התמחות (Major). בנוסף לכך, הקבלה ללימודי תואר ראשון, שלא כמו בישראל, היא קבלה למוסד הלימודים ולא למקצוע מסוים.

בישראל תנאי הקבלה, לדוגמה, למקצועות כהנדסה וכמשפטים שונים מאוד מתנאי הקבלה ללימודי ספרות או תקשורת באותה אוניברסיטה.

לעומת זאת, תנאי הקבלה לכל מקצועות הלימוד לאוניברסיטה בארצות הברית כדוגמת הארוורד הם זהים. לאחר שנתיים של לימודים כללים, הכוללים מקצועות ממדעי החברה, מדעי הרוח, מדעי הטבע ומדעים מדויקים, בוחרים הסטודנטים את תחום ההתמחות לשנתיים הבאות.

במקביל לתחום ההתמחות המרכזי ישנו גם מקצוע משני (Electives) הנלמד בהיקף קורסים מצומצם יותר. מי שבוחר שלא ללמוד מקצוע משני, יתבקש ללמוד קורסים כללים במקביל לתחום ההתמחות.

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בארצות הברית

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בארצות הברית משתנים מאוד ממוסד אחד למשנהו.

תנאי הקבלה לכל אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארצות הברית הם מהקשים בעולם וכוללים בין השאר וועדות קבלה, מבחן TOEFL Test of English as a Foreign Language System – מבחן ידע בינלאומי באנגלית ומבחנים נוספים.

לעומת זאת, ישנם בארצות הברית גם מוסדות להשכלה גבוהה שניתן להתקבל אליהם גם ללא תעודת בגרות. לימודים קודמים ותארים אקדמיים קיימים מקנים לרוב למועמדים פטורים והקלות שונות.

שכר הלימוד במוסדות האמריקאיים

כדי ללמוד בארצות הברית נדרש כסף, והרבה. שכר הלימוד לתואר ראשון בארצות הברית הוא גבוה מאוד ביחס לישראל, ונע בין 10,000 דולרים לשנת לימודים באחת האוניברסיטאות הציבוריות ובין 30,000 דולרים לשנת לימודים באחת האוניברסיטאות הפרטיות.

בנוסף לכך, עלויות המגורים והמחיה גם הן גבוהות ועומדות על כ-1,200 דולרים לחודש לכל הפחות, תלוי איפה אתם לומדים ואיפה אתם גרים (מבלי לקחת בחשבון סטודנטים שאוהבים רמת חיים גבוהה…).

מה עושים לאחר סיום הלימודים?

לאחר קבלת התואר הראשון ניתן לחפש עבודה או להמשיך ללמוד לתארים מתקדמים יותר (Graduate studies) באותו תחום או בתחומים אחרים, ביחס לתנאי הקבלה בכל חוג.

תואר ראשון של מכללה או אוניברסיטה נחשבת בארה"ב פותח לבוגר/ת את השערים של מקומות עבודה רבים בארה"ב וברחבי העולם – כמו גם בישראל. רק צריך לבחור.

קיראו בהרחבה על מבחן GRE – לכל מי שרוצה לעשות תואר שני בארה"ב

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free