לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

יחסים בינלאומיים ולימודי מדעי המדינה


פורסם על ידי ב 26 בפברואר 2009 – 17:592 תגובות

יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה הם תחום הלימודים העיקרי לכל המעוניינים להתפתח ולהתקדם בתחומי הליבה של עולם הפוליטיקה, הדיפלומטיה והתקשורת.

החוג ליחסים בינלאומיים טומן בחובו מספר תחומי עניין מחקריים במגוון נושאים: חברתיים, צבאיים, כלכליים, פסיכולוגיים ותרבותיים.

הלימודים מקנים ידע נרחב בסוגיות שמהוות את מרכז העניין בחיי היומיום של כולנו: תפוצת נשק גרעיני, טרור, יחסים בין מדינות, צמיחה כלכלית, בניין כוחות הצבא וזכויות האדם.

בתחום היחסים הבינלאומיים מוכרות מספר תיאוריות, הקרויות פרדיגמות. שלוש התיאוריות העיקריות הן הריאליזם הפוליטי, הליברליזם והמרקסיזם.

התיאוריות מנסות להסביר התרחשויות שונות בזירה הבינלאומית לאורך ההיסטוריה ולהסיק מסקנות לגבי אירועים חוזרים בעתיד. במהלך הלימודים מנתחים את התיאוריות השונות ואת יישומן בפועל באירועים השונים.

תחום מדעי המדינה עוסק במדע ומחקר תהליכים פוליטיים תוך-מדיניים.

בלשון פשוטה יותר, במסגרת הלימודים, מתמודד התלמיד עם שורה של מחקרים והתנסויות בשדה הפוליטי במספר היבטים. ניתוח סוגיות פוליטיות, מהלכי בחירות, קמפיינים פוליטיים, מפלגות וניתוח השוואתי של צורות ממשל בעולם.

היבטים במחשבה מדינית- פילוסופיה פוליטית, אתיקה, מוסר, ליברליזם וקומוניזם וכן היבטים של מנהל ציבורי – ניהול רשויות מקומיות, קביעת מדיניות ציבורית, רפורמות מנהליות וצורות ניהול בסקטור הציבורי.

בפוליטיקה קיימים אינטרסים רבים שלעתים מנוגדים זה לזה, ותהליך קבלת ההחלטות מושפע מתהליכים אלו. חוקרים רבים רואים את מדעי המדינה כדוגמה מעשית של תורת המשחקים.

במדעי המדינה בודקים את הצלחת הממשל והמדיניות אותו הוא מכתיב בשורה של תחומים ספציפיים כדוגמת משפט, רווחה, כלכלה וביטחון.

לתואר ראשון תכנית הלימודים היא תלת שנתית כאשר ניתן ללמוד במסלול חד חוגי או דו חוגי (בשילוב עם חוג לימודים אחר כמו משפטים או תקשורת).

הלימודים מקנים ידע נרחב בהיסטוריה ובמרכיביה של המערכת הבינלאומית ההיסטורית והמודרנית, ידע וכלים לניתוח תופעות פוליטיות, התנהגות וכלכלה פוליטית, אסטרטגיה, משטרים ואידיאולוגיה, ניהול קמפיין. בין התחומים הנלמדים: יסודות המשטר בישראל, פוליטיקה וממשל, יחסים בינלאומיים.

המסלולים המוצעים במסגרת התואר השני הם: יחסים בינלאומיים של המזרח התיכון, דיפלומטיה ופיתרון משברים, תיאוריה של היחסים הבינלאומיים, ביטחון לאומי ואסטרטגיה, פוליטיקה השוואתית, פוליטיקה ישראלית, מנהל ציבורי, מחשבה מדינית.

בוגרי התואר משתלבים לרוב במשרות שונות בעולם הפוליטיקה, כיועצים פוליטיים ועוזרים פרלמנטריים, בעולם התקשורת האלקטרונית והכתובה כעיתונאים, כתבים ותחקירנים. כמו כן יש אפשרות להשתלב במנהל הפרטי והציבורי ובמשרד החוץ הישראלי.

עם זאת, חשוב לציין כי היכולת להשתלב בעולם הפוליטי והמנהלי מוגבלת וטמונה בחלקה ביכולות אישיות ובהתערות במסגרות המתאימות.

את התואר ניתן לרכוש באוניברסיטאות ובמכללות אקדמיות לתואר ראשון ולתואר שני. יחסים בינלאומיים ומדעי המדינה הופכים לחלק אינטגרלי וחשוב בעידן ה'כפר הגלובלי', בו שולטת התקשורת והגלובליזציה.

Share/Save/Bookmark



2 תגובות »

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free