לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי משפטים, לימודים באוניברסיטה, תואר שני

לימודים לתואר שני במשפטים ללא-משפטנים


פורסם על ידי ב 26 ביולי 2010 – 15:40תגובה אחת

מתחרטים שלא למדתם משפטים? זקוקים לקצת ידע משפטי על מנת להתקדם במקום העבודה? תואר שני במשפטים ללא-משפטים מציע מסלול לימודים שיתן לכם את הידע ואת התואר, אך מה לגבי האפשרות לעסוק בעריכת דין?

פעם תואר אקדמי היה נחלתם של מעטים והיוקרה וההבטחה לעתיד שהיו טמונות בו היו יקרות מפז.

כיום, תואר ראשון כבר נחשב לעניין של מה בכך ורבים מבינים שהדרך לשיפור עמדות בשוק העבודה התחרותי עוברת שוב דרך מסדרונות האוניברסיטה – תואר שני.

יש מי שבוחרים להמשיך ללימודים מתקדמים באותו מקצוע של לימודי תואר ראשון וכך להוסיף ידע והכשרה שישרתו אותם במקצוע שבחרו או יאפשרו להם קריירה אקדמית בתחום.

אפשרות אחרת היא ללמוד לתואר שני בחוג אחר ובכך להרחיב את הידיעות, לשכלל את היכולות בתחום המשלים לתחום הלימודים הקודם ולהעניק לעצמם יתרון הנובע מגיוון והתפרשות על יותר תחומים.

דוגמה לכך היא לימודי תואר שני במשפטים למי שלא הגיעו אל לימודי משפטים מהתואר הראשון, או במלים אחרות – משפטים ללא-משפטנים.

המטרה היא לרכוש השכלה מחקרית ועיונית נרחבת בתחום חדש ולצאת לשוק העבודה מצוידים במטען חשוב יוקרתי ובעל ערך.

איפה לומדים?

תואר שני במשפטים ללא-משפטניםכיום, ניתן ללמוד בארץ תואר שני במשפטים ללא-משפטנים רק באוניברסיטת בר-אילן. קיים מסלול מיוחד המיועד לבוגרי תארים ראשונים משלל תחומים, החל מבוגרי לימודי כלכלה, דרך מנהל עסקים וחשבונאות וכלה במדעי היהדות או לימודי מדעי החברה והרוח.

חשוב לציין כי השלמת התואר השני אינה מעניקה לבוגרים הסמכה לעריכת דין או יכולת לפנות להתמחות במקצוע. לשם כך יש צורך בלימודי תואר ראשון במשפטים ובביצוע הבחינה של לשכת עורכי-הדין.

בוגרי התואר השני גם אינם משפטנים, כך שלמעשה, העיסוק הישיר בתחום המשפט ועריכת הדין חסום בפניהם, אולם זהו תואר רב-ערך למי שמוצא בו ידע משלים חשוב הרלבנטי לתחום העיסוק שלו (כגון כלכלה וראיית חשבון), שיכול להעניק לו יתרון משמעותי כשמסתכלים על משכורת עתידית.

מי שלימודי המשפטים עוררו בהם חשק ומחשבות על הסבה מקצועית יכולים לפנות בסיום התואר למסלול מיוחד במכללת נתניה, המאפשר ללמוד לתואר ראשון במשפטים במסלול מקוצר.

מסלול ייחודי זה מיועד לבוגרי תואר שני במשפטים שחסרים את התואר הראשון בכדי שיוכלו להמשיך להתמחות ולבחינות הלשכה.

מה לומדים?

התואר השני במשפטים נועד להעניק לסטודנטים נקודת מבט חדשה, יכולת ניתוח משוכללת והסתכלות רחבה יותר על העולם.

מכיוון שלימודי המשפט מקיפים מגוון רחב של נושאים והקשרים, הם מעניקים כלים לחשיבה והתמודדות עם היבטים רבים בחיים, בעבודה ובלימודים.

גם אם בוגרי התואר לא יוכלו לשמש כעורכי דין או יועצים משפטיים, הידע הנוסף ישמש אותם בתחום עיסוקם ויעניק להם יתרון.

הלימודים בבר אילן ללא-משפטנים נעשים במסלול לא מחקרי, כלומר ללא הגשת עבודת תזה בסיומם. תנאי הקבלה הם ממוצע 80 לפחות בתואר הראשון מחוגי חשבונאות, כלכלה, מינהל עסקים וניהול, מדעי היהדות, מדעי הרוח ומדעי החברה.

קיימים שני מסלולים – לבוגרי כלכלה, מינהל עסקים וחשבונאות ולבוגרי מדעי החברה ומדעי הרוח. הלימודים נמשכים ארבעה סמסטרים במשך שנה אחת (כולל שני סמסטרי קיץ) והבוגרים מקבלים בסיומם תואר מוסמך בלימודי משפט (MA). תנאי לקבלת התואר השני הוא ממוצע 75 בלימודים.

Share/Save/Bookmark



תגובות »

  • מאת כוכי כהן:

    אני בוגרת תואר ראשון בדרבי מנהל עסקים .. האם אוכל להתקבל לתואר שני במשפטים בבר אילן במסלול הנוכחי של שנה ללא תיזה תודה 0522735202

השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free