לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה, קורסים

לימודי יוגה – תחום עתיק יומין ורלוונטי מתמיד


פורסם על ידי ב 29 באוגוסט 2010 – 10:47אין תגובות

היוגה שייכת למסורת עתיקת יומין שמקורה בהודו. משמעותה של המילה "יוגה" היא איחוד או מיזוג, והיא מציינת דרך חיים המושתתת על פילוסופיה הוליסטית ועל שימוש נכון באנרגיה. היכן ניתן ללמוד ומה לומדים בתחום? כל המידע.

באמצעות היוגה רוכש האדם כלים לשחרור ולאיחוד עם הרוח האוניברסאלית, כאשר מטרתם של לימודי יוגה היא לתרגל שיטות שונות המובילות לשיפור ברמה הגופנית והנפשית כאחת. למעשה, לימודי היוגה מתרכזים ב"ההאטה יוגה" – שהיא שיטת היוגה הפיזית, הכוללת תרגילים שונים ותנוחות שונות.

יוגה ניתן ללימוד בקורסים שונים, הן במטרה להפוך למורים והן במטרה לאמץ אורחות חיים בריאים יותר. היוגה מובילה לשחרור מתחים, מעניקה שלווה, מחדדת את החושים, מחזקת את השרירים, מגמישה מאוד ומסייעת לערנות ולחידוד החושים.

לימודי יוגה – סגנונות קיימים

היוגה עברה שינויים רבים במהלך שונות קיומה, והיא כוללת היום סגנונות וזרמים שונים:

שיטת איינגר –  שיטה זו מבוססת על ביצוע מדויק של תנוחות יוגה תוך שימוש באביזרים שונים. בשיטה זו מושם דגש רב על הדיוק בביצוע התנוחות והיא ידועה כבעלת יתרונות רפואיים שונים.

אשטנגה ויניאסה יוגה – שיטת האשטנגה יוגה כוללת ביצוע של סדרות קבועות של תרגילים ורצפי תנוחות, הקרויות "ויניאסות".

שיווננדה יוגה – שיטה זו כוללת חמישה עקרונות: נשימה נכונה, מחשבה נכונה, תרגול, הרפיה ותזונה נכונה. תרגול השיווננדה יוגה כולל: כ-12 תנוחות, תרגילי נשימה, "ברכת השמש", מדיטציה ומזמורי המנטרות.

ביקראם יוגה – שיטה זו כוללת 26 תנוחות, הקרויות "אסאנות" ותרגילי נשימה, כאשר כל תנוחה מתבצעת פעמיים. כמו כן, בשיטה זו מושם דגש על מתיחת הגוף, ועבודה עם השרירים, המפרקים והרצועות.

ויניוגה – בשיטה זו מושם הדגש לא על דיוק התנוחה, אלא על תרגול בהתאם ליכולתו של כל מתרגל. כמו כן, כוללת השיטה לימוד נשימה נכונה בהתאם לתנועות הגוף.

לימודי יוגה – תנאי קבלה

לימודים בתחום היוגה פתוחים בפני כל אחד המעוניין לרכוש מיומנויות בתחום וגם לעסוק מאוחר יותר בהוראת היוגה. עם זאת, ישנם גם תחומיי יוגה מאתגרים יותר המתאימים בעיקר למועמדים בעלי כושר גופני מפותח. קיראו על חינוך גופני. כדי לבחור במסלול המתאים, מומלץ ביותר להתייעץ עם מומחה בתחום.

לימודי יוגה - יסודות לימודים

יוגה – מטרות ותחומי הלימוד

מטרת לימודי היוגה היא לרכוש ידע מקיף בתרגול יוגה וגם רקע תיאורטי נרחב. במסגרת ההכשרה לומדים הסטודנטים: את הפילוסופיה של היוגה, את תנוחות היוגה השונות, נשימה נכונה, הרפיה, תנועה, מדיטציה, תרגילי ריכוז, תזונה נכונה ונושאים רבים נוספים.

לימודי יוגה כוללים תרגול הדרגתי של מדיטציה בתנועה, החל מהתנועות הפשוטות יותר ועד לתרגילים המורכבים ביותר. במסגרת לימודי היוגה נרכשים גם כלים שונים לטיפול בבעיות רפואיות, כדוגמת: כאבי גב, דלקת פרקים, מעי רגיז ובעיות נוספות.

חושבים אחרת? קיראו על לימודי רפואה משלימה!

יוגה – היכן לומדים?

יוגה ניתן ללמוד במסלולים שונים, החל ממדריכי יוגה לילדים, דרך מסלול מורים מוסמכים ליוגה וכלה ביוגה שיקומית. קיראו על תעודת הוראה ועל חינוך לגיל הרך.

המוסדות בהם ניתן ללמוד את התחום הינם: מכללת רידמן לרפואה משלימה, המכללה האקדמית גליל מערבי, המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון, המכללה לחינוך גופני ולספורט על שם זינמן במכון וינגייט ומרכז שיבננדה ליוגה הם חלק מהמכללות בהן ניתן לרכוש הכשרה ביוגה.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free