לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » לימודי תעודה, לימודים במכללה

מקצוע לבעלי ידי זהב – הכל על לימודי אוסטיאופתיה


פורסם על ידי ב 10 בנובמבר 2010 – 15:35אין תגובות

אוסטיאופתיה פירושה טיפול במחלות השלד. זהו תחום רפואה אלטרנטיבית המשתמש בכישורי טיפול ידניים על מנת לשפר את מצבו הגופני של הלוקה בבעיות שלד ושרירים. היכן לומדים את התחום ומה משך הלימודים? קראו בכתבה.

לימודי אוסטיאופתיהלימודי אוסטיאופתיה הם ענף בתחום לימודי רפואה אלטרנטיבית ובאמצעותם ניתן לטפל בבעיות שונות הקשורות לחוסר איזון של מערכת השרירים והשלד.

אוסטיאופתיה היא טיפול מנואלי, המתבצע באמצעות כפות הידיים וללא שימוש באביזרים או במכשירים המוכרים לנו מטיפולי הפיזיותרפיה המערביים.

כאבי גב, עקמת, כאבי כתפיים, פריצת דיסק, כאבי שרירים, כאבי ראש, בעיות בעמוד השדרה ובעיות באגן ובמותניים הם כמה מהמקרים בהם ניתן להסתייע בשיטת אוסטיאופתיה.

בשיטה זו מושם הדגש לא על המפרקים אלא על יחסי הגומלין בין עצמות השלד ובין המרכיבים של מערכת השרירים.

בדומה לשיטות טבעיות אחרות, מבוססת האוסטיאופתיה על נקודת מבט הוליסטית, לפיה לא ניתן לבודד איבר או סימפטום רפואי מסוים ממכלול הקיום האנושי.

גוף האדם הוא יחידה שלמה אחת, כאשר בעיה גופנית הנגרמת באזור או באיבר אחד מושפעת מפגיעה באיזון של מערכות הגוף האחרות.

מסיבה זו, הטיפול באמצעות אוסטיאופתיה איננו סימפטומטי אלא נעשה במטרה לזהות את שורש הבעיה העמוקה ולהשיב לגוף את איזונו.

באמצעות טיפול אוסטיאופתי ניתן לשפר את היציבה, לטפל בתזוזות במפרקים ובחוליות גם ברמה המיקרוסקופיות, לשפר את התנועתיות של הגוף, לטפל בכאבים ממושכים וגם לשפר את איכות החיים ברמה הגופנית והנפשית כאחד.

תחומי הלימוד ומטרתם

מטרתם של לימודי אוסטיאופתיה היא להכשיר מטפלים מקצועיים בתחום טיפולי ייחודי זה, שיוכלו להשתלב מאוחר יותר במערכות הבריאות השונות, במרפאות לרפואה אלטרנטיבית או לעבוד עם מטופלים באופן עצמאי.

בוגרי לימודי אוסטיאופתיה מטפלים בקשת רחבה של בעיות המשותפות גם לבוגרי לימודי פיזיותרפיה.

הבעיות המטופלות כוללות כאבי מפרקים ובשרירים, טיפול בעמוד השדרה, טיפול בדלקות בפרקים, טיפול בספורטאים, טיפול לאחר תאונה או פגיעה, טיפול בבעיות התפתחותיות ונוירולוגיות, טיפול במחלות במערכת המוטורית, מיגרנות, בעיות עיניים, בעיות נשימה או אפילו הפרעות בקצב הלב.

במסגרת לימודי אוסטיאופתיה רוכשים הסטודנטים ידע מקיף בתחומי הרפואה והאנטומיה.

תוכנית לימודים זו כוללת קורסים ממוקדים בתחום האוסטיאופתיה, כדוגמת- טכניקות טיפול אוסטיאופתיות, אוסטיאופתיה ויסראלית (Visceral osteopathy), אוסטיאופתיה קראניאלית (Cranio-sacral osteopathy, טיפול בשרירים, טיפול בשלד, אוסטיאופתיה מבנית (Structural osteopathy), טיפול באיברים פנימיים, תיקון תנועתיות לקויה, טיפול ייחודי לעצמות הגולגולת וקורסים נוספים.

לצד שיטות הטיפול הייחודיות לאוסטיאופתיה, רוכשים הסטודנטים גם ידע מקיף בתחומי הרפואה הקונבנציונאלית ולומדים קורסים נוספים, ביניהם פיזיולוגיה, אנטומיה, רדיולוגיה, פתולוגיה וביומכניקה.

כמו כן, בדומה אל לימודי רפואה ולימודים קליניים אחרים, גם כאן רוכשים הסטודנטים הכשרה מעשית מקיפה במסגרת תרגולים ושעות קליניקה, במקביל ללימודים התיאורטיים.

איפה ומתי?

לימודי אוסטיאופתיה נמשכים לרוב כארבע שנים שבסופם מקבלים הסטודנטים תעודה מטעם המוסד בו למדו, המאושרת על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל והאיגוד הישראלי של מטפלי האוסטיאופתיה הקרניאלית והפשיאלית.

במסגרת לימודי אוסטיאופתיה מתקדמים ניתן גם לכתוב עבודת מחקר, שלאחר סיומה מוענקת לבוגרים תעודת אוסטיאופתיה בינלאומית, הקרויה "OD" ונחשבת לתעודת התואר הגבוה ביותר בתחום בכל רחבי העולם.

מסלולי לימודי אוסטיאופתיה ברמות ובהיקפים שונים מתקיימים במכללות רבות, בהם הקולג' הישראלי לאוסטיאופתיה ונטורופתיה, מכללת רידמן לרפואה משלימה, מכללת תילתן ובית הספר לרפואה משלימה על שם זינמן במכון וינגייט.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free