לימודי רפואה בהונגריה מעניינים אותך?
22 באפריל 2013 – 10:58 | אין תגובות

מדי שנה יוצאים מאות ישראלים ללימודי רפואה בהונגריה. הגיע הזמן להבין למה הונגריה מושכת כל כך הרבה ישראלים, וזרים בכלל, בדרך לתואר ברפואה…
לימודי רפואה בהונגריה מספקים לרופאים לעתיד אפשרות לשלב שהות במדינה אירופית, לימודים ברמה …

קרא עוד »
תואר ראשון

קורסים

תואר שני

לימודים באוניברסיטה

לימודים במכללה

ראשי » כללי

לימודי קרימינולוגיה – תואר ראשון בקרימינולוגיה


פורסם על ידי ב 20 בינואר 2009 – 16:36אין תגובות

לימודי קרימינולוגיה לתואר ראשון, מטרתם, בראש ובראשונה היא להקנות ידע בסיסי בתחומים הקשורים לאדם ולהתנהגותו בכל הנוגע לתחום הקרימינלי. הלימודים, בין היתר, מתרכזים בלימודי ההוויה האנושית, סטייה נורמטיבית, ענישה, טיפול, שיקום וכן הלאה. בדרך כלל, לימודי התואר בקרימינולוגיה נעשים תוך כדי שימת דגש על הפרט והתנהגותו, הסבירות לנטייה לכיוונים פליליים ודרכי מנע.

במסגרת הלימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה נלמדים סוגי התנהגויות אנושיות, סטיות התנהגותיות, תאוריות עבריינות למיניהן, תגובות החברה לסטיות התנהגותיות ותאוריות בדבר פתרונות  עבור התנהגות שסוטה מהנורמה ופוגעת בחברה או בפרט. כמו כן, נלמדות תיאוריות בדבר דרכי מניעה להתנהגויות אשר מוגדרות כסוטות ומהוות סכנה.

נושאי לימוד – תואר ראשון בקרימינולוגיה

נושאי הלימוד בתואר בקרימינולוגיה הינם נושאים כגון: תאוריות בתחום הקרימינולוגיה, קורסי מבוא לפסיכולוגיה, תורת הענישה, פסיכוטרפיה, סוציולוגיה ועוד.במסגרת התואר נלמדים קורסי מבוא כלליים יותר כמו סטטיסטיקה, שימושי מחשב, ניתוח וביקורת של מחקרים ועוד. מעבר לקורסי המבוא למיניהם, התואר, כמו כל תואר אחר מכיל קורסי ליבה של התחום כגון לימודי פקודות סמים, עבריינות נוער, סטייה חברתית, עבריינות מין, אלימות ועוד.

תנאי קבלה ומוסדות לימודים בישראל

לפני תחילת הלימודים כדאי לבחון היטב האם רוצים ללמוד קרימינולוגיה בלבד או שמא תחום נוסף יחד איתו. כמו כן, חשוב לבדוק איזה סוג של תואר מעניק המוסד הנבחר. בדרך כלל, ניתן ללמוד קרימינולוגיה כמסלול בתואר דו או תלת חוגי יחד עם סוציולוגיה או פסיכולוגיה. את התואר ניתן ללמוד במגוון האוניברסיטאות הקיימות בארץ כמו גם במכללות השונות. תנאי הקבלה הם בדרך כלל תעודת בגדות כאשר ישנו ציון סף של ממוצע בגרויות 75 וציון פסיכומטרי מינימאלי של 500. כמובן שתנאי הקבלה הינם פרטניים עבור כל מוסד לימודים.

מסלולי הלימוד הינם, מסלול יישומי, כאשר מטרתו היא להכין את הסטודנט לעבודה פרקטית כמו במשטרה, בשירות בתי המשפט, שירות בתי הסוהר, מערכת החינוך ועוד.

מסלול מחקרי, קליני, שמטרתו היא להוות בסיס עיוני להמשך לימודים לקראת תואר שני ואף דוקטורט בתחום.
משך הלימודים הם כמו כל תואר ראשון, כ-3 שנים, כאשר בסיומם מתקבלת תעודת BA.

מסלולי קריירה אפשריים לבוגרי תואר ראשון

כאמור, בוגרי תואר ראשון בקרימינולוגיה יוכלו לבחור מתוך מגוון מסלולי קריירה. הם יוכלו לעסוק באפיק יותר פרקטי של התחום ולהתגייס לכוחות המשטרה או בתי הסוהר, יולכו לעבוד במסגרת בתי משפט, מערכת החינוך ואף במסגרות פרטיות. כמו כן, בוגרי לימודי קרימינולוגיה יוכלו לפנות לתחום האקדמי, במרבית המקרים הדבר יותנה בלימודי המשך, כאשר במקרה כזה יוכלו להשאר באקדמיה, בין אם הוראה ובין אם ביצוע מחקר.

כמו כן, בוגרי המסלול יוכלו לעבוד במסגרת עמותות וארגונים הפועלים לטובת נוער המוגדר בסיכון, אוכלוסיה מכורה לסמים, עבריינים בשיקום ועוד.

למעשה מדובר בתחום הומניטרי אשר מנסה לנבא דפוס התנהגותי ולמנוע אותו כאשר מהווה סכנה עצמית או סכנה לציבור. הלימודים מהווים הכשרה אקדמאית ופותחים מגוון אפשרויות עבודה וקריירה לחפצים בכך.

Share/Save/Bookmark



השאר את תגובתך!

הוסף את תגובתך, או טראקבק מאתרך. באפשרותך גם עקוב אחרי תגובות אלו דרך RSS.

תהיה נחמד. תהיה נקי. תשאר קשור לנושא. בלי ספאם.

באפשרותך להשתמש בתגיות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: JavaScript is required to post comments.

Spam protection by WP Captcha-Free